Hoofdstuk 11

295 31 2
                                    

Pov Samuel

De dag na mijn conflict met Kaj heb ik alle jongens opgebeld en gevraagd of ze bij mij langs konden komen. Alle jongens behalve Kaj, obviously. Een voor een komen ze aan en als ze allemaal in de woonkamer zitten begin ik met mijn verhaal. 'Als eerst wil ik mijn excuses aanbieden, dat ik zo stom ben geweest om in die weddenschap mee te gaan. Het was impulsief en harteloos,' begin ik. Ik zie ze knikken. 'We hadden op je in moeten praten. We dachten eerlijk gezegd niet dat je het echt zou doen, weet je,' zegt Jai. Ik knik begrijpelijk. 'Maar ik denk niet dat wij degenen zijn tegen wie je sorry moet zeggen, Sam,' zegt Dioni. 'Ik weet het, ik weet het,' zucht ik. 'Maar hoe ga ik het haar ooit vertellen? Ik ben al 1 keer stom geweest om haar te laten zitten, dat wil ik haar niet nog eens aandoen.' 'Het is beter dat ze het van jou hoort dan van een ander. Je weet hoe Kaj kan zijn als hij zijn zin niet krijgt,' zegt Cassius. Ik rol met mijn ogen bij de gedachte aan Kaj. Ik ben een lul geweest, maar dit overtreft alles. 'Uiteindelijk komt het toch wel uit. Je kan het beter maar gewoon doen,' zegt Jai. Ik zucht en denk na. Het blijft lang stil. 'Oké. Ik ga het Loïs vertellen, alleen weet ik nog niet hoe en wanneer. Nu moeten jullie me alleen nog met één ding helpen,' zeg ik. Ze kijken me niet-begrijpend aan. 'Kaj.' Ze geven elkaar een veelbetekenende blik en Dioni slaakt een zucht. 'Hoe gaan we ervoor zorgen dat hij zijn mond houdt?' Cassius schudt met zijn hoofd terwijl hij zijn schouders ophaalt. 'Gaya,' mompelt Jai. 'Wat?' vraag ik. 'Hij wilt Gaya toch zo graag? Laat hem lekker, totdat jij Loïs de waarheid hebt verteld. Dan heeft hij niks meer tegen je,' voegt hij toe. Jai heeft gelijk, maar ik heb liever niet dat Kaj bij mijn zusje in de buurt komt. Het is voor lange tijd een goede vriend geweest, maar ik ken hem. Hij kan een doordachte en manipulatieve jongen zijn, en Gaya verdient heel veel beter dan dat. Iedereen verdient beter dan dat. Maar misschien dat hij dan tenminste wel zijn mond houdt. Het zou dan wel betekenen dat ik Loïs boven mijn familie zet, en zo ben ik nooit geweest. Familie heeft bij mij altijd op nummer 1 gestaan. Dit moet dan wel wat zeggen over hoeveel ik voor Loïs overheb, of niet?

Pov Loïs

De volgende avond app ik Samuel. Zoë vroeg of ik mee uit wilde met haar en Cassius, maar ik wil niet in mijn eentje tussen die twee in zitten. Dus heb ik besloten om Samuel mee te vragen. Meteen na mijn voorstel heb ik antwoord. Hij gaat mee. Ik moet even denken aan de vorige keer dat we met zijn vieren weggingen. Toen liep het niet zo lekker af, maar ik geloof dat alles weer goed is tussen hun. Ik heb Samuel gevraagd wat er was, maar hij reageerde zo vaag. Nog steeds weet ik niet precies wat er nou aan de hand was. Het zullen wel jongens issues geweest zijn. Als ik ruzie zou hebben met Amber denk ik ook niet dat ik Samuel daarmee zou opzadelen.

Niet veel later heb ik me klaargemaakt om weg te gaan en de vlog van vandaag afgesloten. Ik heb nog even gekeken, maar Sam heeft niets meer online gezet. Ik blijf het vreemd vinden. Misschien dat ik er vanavond eens naar kan vragen. Ik hoor getoeter van buiten, dat moet Samuel zijn. Ik kijk nog een keer in de spiegel, voordat ik bij Sam instap.

We zijn met zijn vieren in de Jimmy als ik ineens een bekend gezicht op de dansvloer zie. Het is Gaya, Samu's zusje. Dan komt er een jongen op haar afgelopen die haar een drankje geeft. Als ik beter kijk zie ik dat het Kaj is. Hij zat ook in B-Brave, als ik het goed heb. Ik stoot Samuel aan. 'Hey, is dat niet je zusje? Met Kaj?' Hij kijkt op en lijkt nogal verbaasd. 'Ja, ik geloof het wel. Ik ga even naar ze toe, be right back.' Hij mengt zich in de menigte en benadert zijn zusje. Ze lijkt blij verrast om hem te zien, in tegenstelling tot Samuel zelf. Zijn blik staat kwaad en hij kijkt Kaj met een vuile blik aan. Ik zie dat hij Kaj apart neemt en een discussie met hem aangaat. Waar hebben die het nou weer over? Ik wil ernaartoe lopen, als ik word tegengehouden door Cassius. Hij pakt me bij mijn schouders. 'Laat die twee maar. Sam is gewoon beschermend over zijn zusje, het is niks,' zegt hij. 'Ik snap het niet, Kaj is toch gewoon een vriend van jullie?' Cassius opent zijn mond om iets te zeggen maar sluit hem weer. Hij stottert wat maar ik kan er niet veel wijs uit. 'Ik snap het niet meer. Waarom doen jullie telkens zo vaag? Ik wil weten wat er gaande is, dit is gewoon raar.' Ik schud Cassius van me af en loop richting Samuel. Ze lijken niet te merken dat ik eraan kom. 'Jij liegt Loïs anders ook voor Samuel, you can't deny it,' hoor ik Kaj sissen.

Wat?

Role PlayWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu