Pov Loïs
Daar zit ik dan. In de auto met Samuel achter het stuur. Ik ben nog een beetje in shock van wat er net gebeurd is. Ook ben ik kotsmisselijk, voor de zoveelste keer deze week. Alle shit bij elkaar geeft me een ziek gevoel. Wat nou als Samuel niet was gekomen? Hoe ver zou die engerd gegaan zijn? Sam heeft me gered. 'Waar zit je over te tobben?' vraagt hij ineens. 'Wat er net gebeurd is,' zeg ik zacht. 'Echt hoor, als ik hem nog één keer tegen kom, ik ben in alle staten!' 'Sam, doe rustig, alsof het niet al erg genoeg is,' zeg ik. 'Ja, sorry.' We rijden mijn straat in en Samuel stopt de auto. 'Wil je dat ik met je mee ga?' vraagt hij. 'Ehm, misschien moeten we even praten, over alles.' Hij knikt meestemmend en stapt, net zoals ik, de auto uit. Ik doe de deur open en zet mijn tas en schoenen op de grond. M'n bomber hang ik aan de kapstok. Sam volgt me naar de keuken wanneer ik vraag of hij iets wilt drinken. 'Doe maar een glaasje water,' zegt hij. Ik pak twee glazen uit het kastje en vul ze beide met water. Ik zet ze neer op tafel. 'Ik doe boven even iets anders aan, wacht hier.' Sam knikt en ik loop naar boven.
Pov Samuel
Loïs is boven en ik zit op de stoel in de woonkamer. Ik heb mijn glas water al op wanneer ik geluiden bij de trap vandaan hoor komen, daar zal je d'r hebben. Ze komt tegenover mij op de bank zitten, in haar jogging pak van LA Sisters. Mijn zusje heeft deze ook weet ik, maar Loïs staat het toch beter dan Gaya. 'Dus...' begint Loïs, waarschijnlijk was ik naar haar aan het staren. 'Dus, ik denk dat ik heel wat uit te leggen heb,' zeg ik. 'Ja dat heb je zeker. Begin maar bij het begin, ik wil er alles van weten. En vertel me alsjeblieft de waarheid, want als ik er later achter kom dat het anders is gegaan, kan je het schudden,' zegt ze terwijl ze naar haar voeten kijkt. Oké Sam, wees eerlijk, hoe moeilijk het ook is, het is nu of nooit. 'Nou, ehm. Ik had het er met de boys over dat ik de fame gewoon mis. Dus zij hadden het over mijn YouTube account maar dat liep natuurlijk niet zo lekker. Toen kwam Kaj ineens met een weddenschap.' Ik slik even en ga verder met mijn verhaal. 'Die weddenschap hield in dat ik jou voor me moest winnen zodat ik door jou meer abonnees zou krijgen en dus weer beroemder zou worden. Als het me niet zou lukken, zou ik Kaj een kans geven bij Gaya.' Loïs lijkt wat verward. 'Kaj heeft al jaren een crush op Gaya, maar het mocht nooit wat worden van mij. Veel te ingewikkeld. Bovendien verdient Gaya beter dan hem.' Ik zie Loïs naar me kijken met waterige ogen. 'Het is je goed gelukt Samu, ik ben voor je gevallen, en ik maar denken dat het echt was.' Ik hoor dat ze begint te huilen en kan zelf ook mijn tranen nauwelijks binnenhouden. 'Lo, ik weet het, ik ben een sukkel, en ik had het ook nooit zo moeten doen, maar op dat moment klonk het allemaal zo makkelijk. Ik kende je niet dus ik had niet door wat voor schade ik zou aanrichten. Maar de weddenschap bleek al snel een grote fout te zijn. Ik werd echt verliefd op je. Ik werd verliefd op je en ik deed er alles aan om het tegen te houden maar ik kon het niet. Ik hou van je Lo, en ik weet niet hoe vaak ik het nog moet zeggen maar ik zal er alles aan doen om dit allemaal recht te zetten.' Beide huilen we. Ik loop naar Loïs toe en sla mijn armen om haar heen. 'Het spijt me zo erg, zeg me alsjeblieft dat er nog een manier is om dit allemaal goed te maken,' zeg ik door mijn tranen heen. Loïs schokt tegen mijn schouder aan van het huilen en kan amper iets uitbrengen. 'Flik me zoiets alsjeblieft nooit meer.' 'Nooit meer, dat beloof ik.' Ik zit een tijdje met Loïs in mijn armen op de bank. Ze is al wat rustiger geworden. 'Ik denk dat het beter is dat ik naar huis ga en jij lekker gaat slapen,' zeg ik tegen Loïs. Ze trekt zichzelf uit mijn armen en kijkt me aan. 'Ja, dat is beter van wel ja.' Ik sta op en loop richting mijn jas en schoenen. Ik hoor dat Loïs de glazen in de afwasmachine zet en daarna mijn kant op loopt. Ik sta al klaar met mijn jas aan. 'Ik app je wel als ik veilig thuis ben aangekomen,' zeg ik. Ze knikt en geeft me een snelle kus. 'Rijd voorzichtig.' Ik knik en loop de deur uit richting mijn auto. Mijn auto start ik op en ik rijd de straat uit.
Pov Loïs
Ik blijf nog even op de bank zitten totdat ik van Samuel een berichtje heb gekregen. Goodnight beautiful, can't wait to see you again. I love you 💞, staat er en ik kan mijn glimlach niet onderdrukken. Hou ook van jou, slaap lekker 😘, stuur ik terug. Ik loop naar boven en open voorzichtig de deur van Amber haar kamer om te kijken of ze al slaapt. Ze zit nog met haar laptop op haar schoot in bed. 'Hé Lo, hoe was het? Wie was hier net?', vraagt ze en ik zucht. 'Samuel.' Ze kijkt me verward aan en ik leg alles uit. Over wat er gebeurd is vanavond, maar ook over wat Samuel me allemaal heeft verteld. 'Jezus Lo, wat een gedoe.. Wel fijn dat Samuel precies op het goede moment op de juiste plek was..' Ik knik. 'Ik denk dat ik Samuel nog kans geef, wat vind je daarvan?', vraag ik en ze denkt even na. 'Ik denk dat het inderdaad slim is om het gewoon nog even te proberen. Als hij er net zelfs om heeft gehuild heeft hij er denk ik wel echt spijt van en was dit allemaal niet zijn bedoeling.' Ik knik. 'Ja, dat denk ik ook. Ik ga slapen nu, goodnight Am.' Ik geef haar nog een kus op haar wang voordat ik naar mijn kamer loop.
JE LEEST
Role Play
FanfictionSamuel Leijten en zijn vrienden hebben het zingen opgegeven, maar Sam vindt zijn leven nu te saai. Hij besluit om vlogger te worden, aangezien dat tegenwoordig erg populair is. Zijn kanaal loopt daarentegen niet zo goed. Daarom sluit hij een deal me...