Hoofdstuk 8

296 34 2
                                    

Pov Loïs

'En toen is hij er gewoon vandoor gegaan, gewoon in één keer, weg.' Ik zit huilend bij Nour op de bank. Ik ben meteen naar haar toe gegaan toen Samuel me heeft geditcht. De meiden van TP4Y zijn er ook. 'Ik snap er helemaal niks van, dat is niks voor Sam,' zegt Zoë terwijl ze lief over mijn been wrijft. 'Het waren vast zenuwen ofzo, maak je niet al te druk,' zegt Sterre. Ik snuit mijn neus aan het zakdoekje dat Amber me aanbiedt. 'Alsnog. Het was echt, ja, leuk,' zeg ik. 'Maar misschien was dat voor hem wel anders.' Nour trekt me in een omhelzing. 'Meid toch. Wil je nog wat thee?' Ik knik en Nour staat op om thee te zetten. Zoë komt dichterbij zitten. 'Moet ik vragen of Cassius iets weet?' stelt ze lief voor. Ik schud mijn hoofd. 'Nee hoor, dat hoeft niet. Volgens mij loopt het niet helemaal lekker tussen hun, dan wil ik niet de reden zijn dat ze elkaar weer opzoeken.' Zoë kijkt bedenkelijk. 'Die twee zijn al jaren beste vrienden, ze vinden er wel wat op. Ik wil het voor je doen hoor,' zegt ze. Ik zucht. 'Kijk maar. Het maakt me niet uit.' Zoë glimlacht. 'Ik zal hem wel een appje sturen. Don't you worry.'

Pov Samuel

Zodra ik thuiskom zak ik neer tegen de voordeur aan. Wat heb ik gedaan? Het was een fout, een grote fout, maar wat ik daarna heb gedaan is een nog grotere fout. Ik heb haar volledig laten zitten! Meteen weggaan is nooit goed, nóóit. Maar wie doet dat gewoon even? Ik, of course. Ik haal mijn handen door mijn haar en grom. Ik sla tegen de grond en sta dan op. Er is nu maar een iemand met wie ik wil praten, en dat is Cassius. Maar die zit ook niet op mij te wachten. Zal ik gewoon naar hem toegaan? Veel erger kan deze dag toch niet worden. Ik adem goed in en uit en besluit toch maar naar Cassius te gaan.

Ik sta voor Cassius deur en bel aan. Vrijwel meteen vliegt de deur open en voor mijn neus staat een boze Cassius. 'We moeten praten,' zeggen we tegelijk. Cass laat me binnen en ik blijf staan in de woonkamer. 'Waar de fuck denk jij dat je mee bezig bent?' valt Cassius uit. 'Laat het me uitleggen,' begin ik. Maar hij kapt me meteen af. Ik kan niks tegen hem inbrengen. Ik denk dat het het beste is als ik hem even uit laat praten. 'Die hele weddenschap is één ding, maar dit? Je bent laag gezakt Samuel, heel erg laag.' Hij ijsbeert door de kamer en ik laat me vallen op de leuning van zijn bank. 'Je hebt het verdomme met haar gedaan, zonder ook maar iets voor haar te voelen, en vervolgens laat je haar zitten!' Hij zet zijn handen in zijn zij. 'Hoe weet je dit?' vraag ik. 'Zoë appte me. Loïs zit huilend bij Nour, ze zijn er met z'n allen.' Ik sluit mijn ogen en knijp in mijn neusbotje. Ik slaak een diepe zucht. 'Echt hoor. Wie ben jij?' vraagt Cassius. 'Want dit is niet Samuel Leijten.' Ik voel de tranen opkomen in mijn ogen. Ik huil bijna nooit, maar ik kan het gewoon niet tegenhouden nu. 'Huil maar, je verdient het. Lul,' zegt Cassius. 'Houd je mond nou eens! Herhaal anders nog even 10 keer wat ik allemaal wel niet fout gedaan heb! Ik weet het Cass, ik weet wat ik gedaan heb. Ik zit er heus wel mee,' zeg ik. 'Oh je zit er heus wel mee? Fijn, zit er toch nog ergens een beetje gevoel.' Ik kijk naar de grond. Ik open mijn mond om iets te zeggen, maar sluit hem weer. Niets wat ik zeg wordt serieus genomen, dat is wel duidelijk. Maar ik moet het kwijt. Ook al is Cassius boos op me, hij is wel mijn beste vriend. 'Ik ben verliefd op haar Cass,' zeg ik. Hij lacht. Ik kijk weer op. 'Wat valt er te lachen?' vraag ik. Hij trekt zijn wenkbrauw op. 'Je bent verliefd op haar? En dat moet ik geloven? Ga toch weg, Sam.' Hij draait zich om en staat nu met zijn rug naar me toe. 'Ik ben écht verliefd op haar. Ik wil het niet en ik kan het niet, maar ik ben het wel. Die stomme weddenschap zit me gewoon in de weg, en-' Cassius draait zich weer om en onderbreekt me. 'Als je écht verliefd op haar bent, wees dan voor één moment geen slappe zak en vertel het haar. Zeg Kaj dat hij de pest kan krijgen met z'n weddenschap en dat je verliefd op haar bent. Dan pas ben je hier weer welkom. Dag Samuel.' Hij wijst me de deur en schopt me eruit. Nu moet ik beslissingen gaan maken. Cassius heeft gelijk, ik ben een slappe zak. Dat hele YouTube kanaal maakt me eigenlijk al helemaal niks meer uit. Ik wil gewoon gelukkig zijn, en daar hoef ik niet bekend voor te zijn. Maar dan zal ik óf Loïs het hele verhaal moeten vertellen, of ik moet haar vergeten. Ik weet nog niet wat ik ga doen, maar ik weet wel dat ik het heel zwaar ga krijgen.

Role PlayWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu