LA

152 6 0
                                    

Sarah på bilden, så som jag tänker mig henne iaf. Om ni tänker er henne på ett annat sätt går det självklart bra.

------------------------------------------------

"Sarah, kan du komma ner en liten stund?" ropar mamma.
Jag suckar högt. Att hon alltid måste störa precis när det är som mest spännande i filmen. Jag kravlar mig upp ur sängen, går ut ur mitt rum o springer ner för trappen.

"Spjing inte i tjappen Sas!" säger min 3-åriga lillebror, Adam. Att han kallar mig för Sas har jag vant mig vid, då han har gjort det sedan han lärt sig prata. Jag går fram till Adam som sitter i soffan och kollar på tv. Jag börjar kittla honom tills jag kommer på att mamma ville mig något. Jag går vidare i huset, förbi hallen och in i köket.

"Vad är det, mamma?" frågar jag. Hon tittar på mig med en allvarlig blick. Oh nej, vad har jag gjort nu? Men hur mycket jag än försöker kommer jag inte på något jag gjort, förutom att nästan bränna upp huset när jag skulle baka bullar, fast det vet hon redan.

"Sarah, sätt dig ner." Jag gör som hon säger. "Jo, jag och din pappa har bestämt att vi ska flytta. Till LA." Jag reser mig upp så snabbt att stolen välter.

"Är du dum eller?! Jag kan ju inte bara lämna alla mina vänner i New York!"
AN- ja, de pratar engelska fast jag skriver på svenska då det blir lättare enligt mig.//
Mamma bara tittar på mig och suckar.
"När åker vi?" säger jag så lugnt jag kan, även fast jag är ganska säker på att jag ser ut typ som om jag skulle explodera när som helst.

"Vi åker imorgon, efter skolan. Vi hämtar upp dig på parkeringen så passa på att säga hejdå till alla i skolan." svarar hon.

"Men jag har ju inte ens packat!" utbrister jag.

"Det fixar vi åt dig, gå upp och lägg dig nu, klockan är 11 och du har skola imorgon." Jag suckar men gör som hon säger. Adam går och lägger sig när han vill, eftersom att annars så håller han mamma och pappa vakna hela natten då han är för pigg för att sova.

Jag går förbi soffan och säger godnatt till Adam. Han svarar med att ge mig en blöt puss på kinden.  Jag skrattar och går upp. Väl inne på mitt rum lägger jag mig direkt i sängen, då jag redan har sminkat av mig och är klädd i pyjamas.

-------------------------------------
Det var mitt första kapitel. Hoppas att ni tycker om det!

Kommentera gärna vad ni tycker. //Torlasi

What if...Where stories live. Discover now