Längst fram i klassrummet står en lärare och tittar på mig.
"Jag tror att du har kommit till fel klass." säger hon.
"Nej! Jag är bara ny." säger jag snabbt.
"Oj, du måste vara Sarah!" säger hon glatt.
"Japp, det är jag!" säger jag med ett tillgjort leende.
"Vill du berätta lite om dig själv?" frågar hon.
Jag nickar försiktigt och säger:
"Jag heter Sarah och jag har precis flyttat hit från New York." Läraren nickar och säger att jag kan sätta mig längst bak.Efter lektionen går jag snabbt ut ur klassrummet till mitt skåp. Kommer ni ihåg när jag sa att det verkligen inte var min turdag idag? Det stämmer verkligen, för precis när jag har stängt mitt skåp och är på väg till min nästa lektion, dyker ingen mindre än James och hans gäng upp. De stirrar på mig en lång stund.
"Ville ni något eller? För annars har jag en lektion att gå till." säger jag och försöker pressa mig förbi dom, vilket jag inte lyckas särskilt bra med då jag blir upptryckt mot väggen av James.
"Du är min." säger han hotfullt. Jag bara stirrar på honom till jag brister ut i ett gapskratt. Han måste skämta med mig?
"För det första så tillhör jag inte någon. För det andra så skulle jag aldrig vara din och för det tredje," säger jag och knuffar bort honom, "så är det inte min turdag idag, vilket innebär att jag är sjukt arg på allt och alla. Så back off."
Plötsligt hör jag en röst som jag känner igen:
"Sarah?" säger rösten. Jag vänder mig mot hållet där rösten kom ifrån. Där står ingen mindre än mitt ex, Seth. Fan, fan, fan är det enda jag hinner tänka innan han kommer fram till oss."H-hej S-seth." stammar jag fram. Han flinar mot mig innan han kastar en arg blick mot James och hans gäng.
Nämnde jag att Seth har med sig sitt gäng också? Det har han iallafall. Så nu står jag här, mellan två gäng med fyra killar i varje varav alla kollar förvirrat på mig. Jag suckar.
"James, det här är Seth, mitt idiotiska ex. Seth, det här är James, en sjukt irriterande kille. Nu när jag tänker efter så är ni ganska lika i personligheten, ni skulle nog kunna bli vänner! Jag ska inte störa er längre, nu när ni håller på att bli vänner. Hejdå!" säger jag snabbt och börjar halvspringa därifrån.
Dock stoppas jag när Seth tar sin arm runt min midja och håller fast mig...
----------------------------------------------------------------------
Cliffhanger!
Jag ber sååå mycket om ursäkt för den dåliga uppdateringen, men jag ber er att inte ge upp på den här berättelsen riktigt än, snälla!
Jag har faktiskt fått tillbaka skrivlusten, tro det eller ej!
Ska försöka få upp åtminstone två kapitel varje vecka framöver!
Sedan måste jag bara tipsa om en podcast för er som gillar det. Den heter "mig vs dig" och finns på radioplay. Radioplay går att hitta på appstore, så kolla in den!
Xoxo Torlasi
YOU ARE READING
What if...
Teen Fiction"What if the things we thought was wrong, turned out to be the best" Sarah flyttar till en ny stad. Nya människor, nya platser och nya upplevelser. Men vad händer när det gamla träffar det nya? När gamla vänner och fiender träffar de nya i Sarahs li...