Har ni någonsin vaknat med känslan att ni har glömt något? Det finns liksom i bakhuvudet, men man kan inte komma ihåg det? Den känslan vaknade jag med idag. Tillslut kom jag iallafall på vad det var. Jag börjar skolan idag!
Jag springer upp från sängen och till min garderob. Vad ska jag ha på mig? Inte för utmanande, men ändå snyggt. Ett par jeansshorts, en grå magtröja, ett par solglasögon och mina converse. Perfekt!
Jag kollar på klockan som visar 07.10. Då har jag fyrtio minuter på mig innan min buss kommer. Till frukost får det bli en macka med nutella, en smoothie och apelsinjuice.
"Godmorgon hjärtat." säger någon plötsligt. Jag rycker till och vänder mig om. Där står pappa och ler. Han är alltid så glad på morgonen, något som jag absolut inte är.
"Godmorgon." mumlar jag till svar. "Var är mamma och Adam?"
"Mamma börjar tidigt så hon lämnade Adam på dagis." svarar pappa. "Det påminner mig om att jag också måste åka nu, ha en bra dag så ses vi ikväll!"
"Hejdå!" ropar jag precis innan jag hör ytterdörren smällas igen.
Jag suckar och sätter nästan i halsen när jag ser på klockan, 07.30! Jag har ju inte ens sminkat mig än. Jag springer till mitt badrum och börjar sminka mig som vanligt.
När jag är nöjd tar jag min väska, min mobil och mina nycklar och går ut.Jag kommer fram till busshållplatsen precis innan bussen stannar. Väl inne i bussen väljer jag en plats längst fram.
Efter cirka 20 minuter saktar bussen in och stannar utanför en enorm skola. Jag börjar få lite panik då jag går av bussen. Många människor stirrar på mig som om jag vore ett djur på zoo. Deras blickar skrämmer mig lite, så jag skyndar mig in i själva skolan.
Jag måste ha irrat omkring i minst tio minuter när jag äntligen hittar rektorns kontor. Jag knackar på och efter några sekunder hör jag någon ropa:
"Kom in, det är öppet!".
Jag öppnar dörren och kliver in i kontoret. Där möts jag av 10 par ögon som alla stirrar nyfiket på mig. Plötsligt ser jag ett par bekanta ögon. Det är killen från igår! Han som jag råkade ramla in i. Oh nej, kan den här dagen bli värre?
"Hej, du måste vara den nya eleven!" säger en man som med glasögon och kostym.
"Japp, det är jag." svarar jag nervöst.
"Välkommen! Vad var det du hette?" frågar han vänligt.
"Sarah." svarar jag.
"Just det! Nåväl, jag ska inte uppehålla dig mer. Här har du ditt schema samt din kod till ditt skåp."
Jag tar emot grejerna och går mot dörren. Innan jag går ut hör jag rektorn säga något i stil med 'om ni gör såhär en gång till, blir ni avstängda i en månad!' till de fyra killarna som satt på hans kontor.
Jag tänker precis springa iväg för att undvika att möta de, men turen står verkligen inte på min sida idag.
"Så ditt namn är Sarah?" frågar killen som jag studsade in i igår.
"Vad smart du är då! Hur kunde du lista ut det? Allt jag gjorde var att säga det till rektorn." säger jag sarkastiskt.
"Du borde verkligen sluta vara så sarkastiskt. Jag är James förresten." säger killen som tydligen heter James.
"Jag är Xandier." säger en blond kille med bruna ögon.
"Jag är Jason." säger en annan kille med brunt hår.
"Och jag är Anthony." säger den sista killen utav de fyra. Han har brunt hår och blåa ögon.
"Okej. Jag skulle gärna stanna och chit-chatta med er, eller nej det skulle jag egentligen inte, men jag måste gå nu! Hejdå." säger jag och börjar gå. Jag blir stoppad av att någon tar tag i min arm och drar mig tillbaka. Jag vänder mig om och ser James stirra på mig med arga ögon.
"Vad vill du?" frågar jag uttråkat.
"Vet du vem jag är?" frågar han hotfullt.
"Ja, du är James. Du sa det för typ fem minuter sedan. Vet du vem jag är?"
"Ehh, du är Sarah?" säger han i en frågande ton. Jag klappar händerna.
"Wow, du är inte bara smart, du har bra minne också!" säger jag, återigen sarkastiskt.
Han bara stirrar på mig. Jag suckar, drar min arm ur hans grepp och går mot mitt klassrum.'Here goes nothing.' tänker jag. Sedan tar jag ett djupt andetag, lyfter handen och öppnar dörren.
-------------------------------------------------------
Hej!
Jag ber såååå mycket om ursäkt för den sena uppdateringen! Jag är inte van vid att skriva böcker vilket gör att jag ofta tappar insprationen :(
Men tappa inte hoppet om mig! Jag ska försöka bättra mig. Jag har dessutom sommarlov nu (YAY!), vilket gör att jag borde kunna uppdatera oftare.Har ni också sommarlov?
Ha det bäst!
xoxo Torlasi
YOU ARE READING
What if...
Teen Fiction"What if the things we thought was wrong, turned out to be the best" Sarah flyttar till en ny stad. Nya människor, nya platser och nya upplevelser. Men vad händer när det gamla träffar det nya? När gamla vänner och fiender träffar de nya i Sarahs li...