Kijkend naar mezelf in de spiegel maak ik mijn hand schoon onder een klein straaltje water. "Au!" Snel kijk ik naar beneden en zie dat er een stukje glas in mijn andere hand is geschoten. Ik grom, lekker bezig weer Irene. Ik probeer hem eruit te krijgen maar hij zit te diep en door de pijn in mijn ene hand kan ik mijn andere hand niet schoonmaken. Ik probeer er nog zo veel mogelijk af te spoelen zover dat mogelijk is. Al het bloed is nu wel weg maar er zitten nog steeds, 1,2,3,4,5,6,7, ja 7 stukjes glas in mijn hand waarvan de grootste in de andere hand zit. Ik zucht. Handen droog maken gaat hem dus ook niet worden.
Ik loop de deur uit en zie Cody nonchalant tegen de muur aan steunen met een been tegen de muur. Zodra hij mij ziet komt hij versnelt op mij af lopen en pakt meteen mijn handen beet terwijl hij ze open draait, zijn mond valt open. "Wat heb je gedaan?!" "Nou, het komt erop neer dat mijn parfumflesje is gebroken in mijn tas en ja, ik greep er dus naar en toen gebeurde dit." Hij laat mijn handen los waarna ik ze naast mij laat hangen. "Je moet naar de EHBO! Die glasscherven moeten eruit!" Zonder dat ik er tegenin mag gaan word ik al bij mijn arm beet gepakt en meegesleurd naar de EHBO.
"Dit kan even pijn doen," nadat de schooldokter dat zei ging er een helse pijnscheut door mijn hand. Ik begin te vloeken in mezelf. "Rustig Irene, des te sneller het voorbij is." Zegt Cody die naast mij is komen staan. Ik had nog zo tegen hem gezegd dat hij naar zijn les moest gaan maar hij stond erop. Misschien ook omdat Tim hem zou vermoorden als hij weg zou gaan en mij alleen had gelaten ghehe.
"Om je rechterhand draai ik even wat verband omdat het teveel glassplinter s waren en in je linkerhand alleen een pleister want dat is er maar een." Ik knik, fijn. Straks lijk ik nog op een mummie! Cody grinnikt. "Wat?!" Sis ik. "Een mummie? Kom op zeg! Het is alleen je hand niet je hele lijf!" Oeps, ik zei weer is iets hardop. "Nou, mijn hand lijkt dan op een mummie." Cody grinnikt. Ik voel mijn mobiel trillen in mijn broekzak. "Kan je mijn telefoon even uit mijn zak halen?" Vraag ik aan Cody want ik kan nog steeds niks doen doordat die vrouw met mijn handen bezig is. Cody staat op waarna hij niet veel later mijn afgaan de telefoon in zijn hand heeft. "Het is Tim," zegt Cody. "Neem maar op," zeg ik terwijl ik kijk hoe de schooldokter verband om mijn hand doet. "Hey Tim ... Die zit naast me ... gaat nu niet, er word verband om haar hand gedaan ... Ze had glassplinters in haar hand door haar kapotte parfumflesje ... Ja, ze is bijna klaar ... Ja is goed, hoe is het? ... Mooi, ja met mij ook!" De schooldokter is klaar met het verband om mijn hand doen. Ik spring van de bank af en wenk naar Cody dat hij de telefoon aan mij moet geven. "Oh Tim, ik moet gaan want Irene wilt je spreken, doei!" Ik krijg mijn mobiel in mijn hand gedrukt en Cody loopt voor mij uit terwijl we heb kleine kamertje uitlopen. "Hey Tim!" "Ben je weer dom geweest?" "Nee, dit was niet mijn schuld! Mevrouw Beuzekom begon met mijn tas te gooien en toen ging mijn parfumflesje kap-... Hoe weet jij dit trouwens?" "Femke stuurde me een berichtje.""Oh natuurlijk, kan ook niet anders." "Maar lieve schat, ik belde even snel om te kijken of alles wel goed ging want ik heb nu een SE wiskunde, wens me succes!" "Succes schat! Bye!" "Doei Schoonheid." Waarna hij ophangt en ik inmiddels met Cody in de aula ben aangekomen. We hebben besloten om dit uur nog even over te slaan en het derde uur weer les te volgen. Aangezien deze les toch nog maar 15 minuten duurt.
"Ga jij dit weekend nog naar Appelpop?" Vraagt Cody aan mij terwijl hij tegenover mij komt zitten. Appelpop is een gratis muziekfestival hier in de buurt en dat duurt twee dagen, met allemaal bekende nederlandse artiesten. Is altijd wel super leuk. "Nou, de planning is van wel, dan zou ik vrijdag met Anna gaan en zaterdag met Femke en haar stiefzus." "En Tim?" "Die heb ik er eigenlijk nog helemaal niet over gehoord maar die zal vast ook wel gaan." "Komt wel goed denk, we hebben nog tot vrijdag namelijk." "Daarom." Ik pak mijn mobiel erbij en leg hem op tafel. Aangezien het best wel pijn doet om hem beet te houden doen we het dan maar zo. Ik check Instagram, Facebook, Snapchat en zelfs Twitter. Maar bij allemaal is dus totaal niks, nada, noppes te beleven. Ik zucht en val tegen de rugleuning aan. "Lukt het?" Hoor ik plotseling achter mij waardoor ik schrik en snel omdraai. Met een geamuseerde grijns kijkt Koen mij aan maar die verdwijnt al snel wanneer hij mijn hand ziet. "Wat heb jij gedaan?!" Hij pakt snel mijn hand en komt naast mij zitten. "Nou, om het kort te houden. Beuzekom werd boos, gooide mijn tas weg waardoor mijn parfumflesje brak. En ja toen zat ik met glassplinters in mijn hand." "Die zijn er nu wel uit toch?" Langzaam laat Koen mijn hand los. "Ja gelukkig wel, maar het waren er zo veel dat er verband omheen moest helaas." "Autsh, jij bent ook niet altijd de slimste hé?" Grijnst Koen. Mijn wangen worden rood en kijk naar beneden. "Misschien," mompel ik.
De bel gaat en dat betekend dus dat het derde uur gaat beginnen. Ik gooi mijn mobiel in mijn tas en wil mijn tas pakken maar Cody is mij voor en hangt hem over mijn schouder. "Dankje, wel vak hebben jullie nu?" "Economie," antwoord Cody waarna ik Koen vragend aankijk. "Geschiedenis." "Oh ja! Jij zit bij mij met geschiedenis. Nou doei Cody, bedankt voor je hulp!" "Ey, geen dank. Daar zijn vrienden voor." Hij geeft mij een knipoog waarna hij omdraait en naar zijn lokaal loopt. Niet veel later beginnen Koen en ik ook onze tocht naar onze saaie les geschiedenis.
JE LEEST
Verliefd op mijn beste vriend! Hoe nu verder..?
RomanceWe zijn een jaar verder na die ene avond in de discotheek. Alles verloopt goed tussen de twee. Nog een half jaar en ze zijn geslaagd waarna ze naar een vervolg opleiding gaan. De spanning en stress komt al snel op bij het stel. Het gaat steeds meer...