Chapter 1

1.5K 47 5
                                    

P.O.V. Irene

Samen met Paris en Anne loop ik door de gang van de school naar mijn kluisje. We praten over een nieuwe jongen die net bij ons op school is gekomen, hij is aardig knap. Anne ziet hem zeker wel zitten. Ja jullie horen het goed. Anne is helemaal los gekomen sinds een paar maanden als het om de jongens gaat. En Paris, die heeft nog steeds met Dave. Natuurlijk nog wel ruzie maar daar zijn ze al snel overheen.

"Zou hij ook zijn uitgenodigd op Merel's feestje?" Vraagt Paris. "Daar kom je maar op één manier achter," zeg ik wanneer ik mijn kluisje open doe en er een paar boeken in leg. "Ja, ik ga het vragen." Anne loopt verder langs mij heen waarna ze stopt voor zijn neus en tegen hem begint te praten. "Ik bedoelde eigenlijk 'dat zie je op het feest wel' maar dit kan natuurlijk ook," zeg ik waarna ik mijn schouders ophaal en mijn kluisje sluit. Ik ga er tegenaan leunen en kijk naar Anne die voor die nieuwe jongen staat, die Thomas heet trouwens.

"Is Tim trouwens uitgenodigd voor het feestje?" Vraagt Paris. "Ja gelukkig wel, ik heb hem al drie weken niet gezien door die kut school." "Maar goed dat dat feestje morgen is dan." "Ja! Gelukkig!"

"Hij komt! Ennnnnn... Ik heb zijn nummer!" Anne komt vrolijk aanspringen en lijkt nu wel de gelukkigste persoon op aarde. "Mooi! Dan hebben we allemaal een date voor het feest. Ik heb Dave, Irene heeft Tim, jij heb Thomas, Laura heeft Femke."

*Het feestje van Merel*

Het is 22:30 en Tim zou zo komen, ondertussen heb ik al drie wijntjes op sta ik nu te dansen met Femke. Ik voel mijn mobiel trillen in mijn bh. Ik haal hem eruit en zie een berichtje van Tim

Tim: Ik ben er! Tot zo xx

Ik stop mijn mobiel terug in mijn bh. Die zie ik zo wel. Samen met Femke ga ik nog even helemaal los en krijg ondertussen mijn vierde wijntje in mijn hand geduwd.

Ineens word ik van achteren gepakt en weet meteen dat het Tim is. Ik draai me om en vlieg hem om zijn hals. "Ik heb je zo gemist!" Murmel ik in zijn nek. "Ik jou ook lieverd!" Ik geef hem een lange zoen. Ondertussen zijn ook Koen, Dave & Cody bij ons komen staan. Je zou het nooit verwacht hebben maar ik, Femke, Laura, Anne, Paris, Dave, Tim, Daan, Koen en Cody zijn echt een hechte groep geworden dit afgelopen jaar. En Chantal... Daar heb ik dus al het hele jaar geen last van gehad. Ze is in de zomervakantie verhuisd naar Groningen dus die zal ik ook niet meer zo snel tegen komen gelukkig. En Kim... Die wordt steeds zelfstandiger. Ze gaat nu ook meer uit en gaat soms zelfs met ons mee.

Ondertussen heb ik Koen en Dave ook al zien lopen. Laura was ook met hun mee gegaan maar die heb ik nog nergens gevonden. Ik ben al aardig aangeschoten. Tim zegt tegen mij dat hij wat drinken voor ons gaat halen waarna hij naar de keuken verdwijnt. Ik stop met dansen en zeg tegen Femke dat ik even hoi ga zeggen bij Dave en Koen. Voor mijn gevoel ben ik het hele huis door gekruist maar na wat wel uren leek heb ik ze eindelijk gevonden. Coen tik ik op zijn schouder die al snel omdraait. "Hey Irene! Hoe is het?" Ik begin te lachen, waarom lach ik? Het is niet een grappig! "Goed volgens mij. Al een beetje veel op zo te zien," zegt koen en begint te lachen. "Nee hoor. Lijkt alleen maar zo, pff." Al snel begint hij weer te lachen. Cody is er ondertussen ook bij komen staan. "Hey Irene, lang niet gezien!" Zegt hij op een sarcastische toon waarna hij mij een knuffel geeft. Ik heb hem gisteren nog gezien op school...

"Hebben jullie Laura gezien?" Vraag ik. "Ja, ze liep met ons me naar binnen," Zegt Cody. "Nee huhu, daar was ik ook nog niet achter. Maar waar is ze nu?" Vraag ik. "Geen idee. Ze was ineens foetsie, weg." "Daar heb ik lekker veel aan." "Sorry hoor mevrouw," hoor ik Koen lachend zeggen. "En trouwens volgens mij is Tim naar je op zoek want hij kijkt zoekend om zich heen." Ik draai me om en zie Tim daar staat. Ik roep een keer kei hard Tim en zie zijn ogen mijn kant op vliegen. Er komt een glimlach op zijn gezicht en loopt mijn kant op. "Waarom moet jij nou altijd weg lopen, precies als ik drinken ga halen." Oh ja, shit! Tim zou drinken voor mij halen. Slim Irene, heel slim. "Sorry." "maak niet uit," zegt hij en geeft het bekertje met drank aan mij. Ik ruik er een keer aan en neem een slok. "Mmm... raketje." Waarna ik het bekertje in één keer in mijn keel gooi. "Tim, was het wel zo slim om haar drank te geven? Ze is al aardig ver," zegt Koen en kijkt mij bezorgt aan. Laat mij, ik wil ook een keer lol hebben. "Misschien moet ik dat niet meer doen nee." Ik kijk de jongens boos aan. Ik zie dat Cody zijn lach al niet meer kan houden waarna ik mijn ogen rol. Jongens, wat heb je eraan? Een tip: Nooit aan beginnen.

Ik loop bij ze weg en ga op zoek naar Laura want nog steeds heb ik haar nog niet gevonden. Uiteindelijk vind ik haar op de bovenverdieping met een jongen. Ik rol mijn ogen, het kan ook niet anders. Ik loop erop af en ruk de jongen bij haar vandaan. Eerst schrikt ze maar al snel krijgt ze een glimlach op haar gezicht. "Irene!" Schreeuwt ze waarna ze me om mijn nek vliegt. "Laura, je moet me helpen." "Oh wat dan?" Zegt ze waarna ze terug trekt uit mijn armen en mij serieus aankijkt. Ik ga nep bedroeft kijken en zeg: "Ik mag geen drank meer van de jongens." "Dat is zeker erg ja! Maar daar weet ik wel een oplossing op. Kom." Laura pakt me bij mijn arm en trekt me mee de trap af. Wat voor mij maar net goed gaat want ik val natuurlijk weer is bijna. We lopen naar de keuken en Laura begint wat dingen te mixen. Na het zoveelste drankje die ze erin deed raakte ik de tel kwijt. Eindelijk was ze klaar en had twee bekers gevuld met mix drankjes. Ik kijk in de beker en zie dat het licht blauw kleurt. Dat ken ik niet. Ik kijk Laura aan. "Wat is dit?" "Anti Vries." "Anti wat?" "Anti Vries, een drankje dat ze op vakantie maakte en super lekker is. Probeer maar." Ik kijk nog een keer naar het bekertje en haal mijn schouders op. Het zal allemaal wel. Ik gooi het achterover in mijn keel en Laura doet het zelfde. Ik drink de helft op en kijk Laura verrast aan. Dit is super lekker! "Wat zit erin?" "Ja, dat is geheim," zegt ze waarna ze knipoogt en weg loop. Ik zie verderop die ene jongen staan van net dus daar zal ze vast heen gaan. Ik neem nog een slok Anti Vries. "Wat hadden we nou gezegd?" Met het bekertje nog aan mijn lip draai ik me om. Waar ik drie jongens zie staan met alle drie hun armen over elkaar. Oeps, betrapt.

Verliefd op mijn beste vriend! Hoe nu verder..?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu