~{'12,5'}~

686 19 0
                                    

We komen bij de deur van m'n huis aan en ik draai me om. "Dankje Xavier, voor Woef, hij is echt heel schattig." Naast dat ik zo'n beetje elke knuffel schattig vind...

Hij glimlacht. "Ja, niet zeggen hoor, maar dat is m'n lievelingsknuffel, dus zorg er goed voor."

Ik duw m'n kin omhoog. "Natuurlijk! Wie denk je wel niet dat ik ben?" Zeg ik met een bekakt stemmetje.

Samen lachen we en ik pak m'n sleutels uit m'n zak. Ik slinger ze nog even voor Xaviers gezicht, "Zie, ik heb ze bij me," Daarna steek ik ze in het slot en doe ik de deur open.

Xavier leunt naar voren en geeft me een snelle knuffel. "Zie je morgen Mirthe!" Hij zwaait naar me en ik kijk naar hem wanneer hij wegloopt, na een paar stappen draait hij zich om en ziet hij dat ik er nog sta, dus geeft hij me een brede glimlach en draait weer om. Dan ga ik ook weer naar binnen.

"Mam! Ik ben thuis!" Roep ik zo hard als ik kan.

Ik krijg geen reactie, dus ik besluit om naar de woonkamer toe te lopen. Daar zit ze achter haar laptop, gelukkig is ze niet weer eens aan het roken, dan zou ik in die vieze lucht moeten staan om met haar te praten.

"Mam?" Ik loop naar haar toe, maar ze heeft niks door. Ik weet dat facebook en schrijven belangrijk is, maar kan je ook wat tijd aan mij besteden?

"Maham!" Ik zwaai met m'n hand voor het beeldscherm, maar nog steeds geen reactie. "Mammie." Ik ga met m'n hand over haar hoofd heen. Nope, geen reactie. "Moemoe!" Ik zet m'n hand op haar schouder en schud hem heel zachtjes heen en weer. "Mamama."

"*Zucht* Mamaa mamamaa mama maa mama mamamaaa maaama!" Okay, nog een keer. "Moeders?"

Waarom? Ooh waarom? Dan is het tijd voor plan B! Eigenlijk F... Ik ren naar m'n kamer toe en pak m'n laptop, ik klap hem open en zet hem aan. Ik ga op facebook en zoek in m'n berichten naar m'n moeder.

Ik begin met typen.

Ik: Mam? Ik ben thuis... Is het niet tijd om te gaan eten bijna?

Moeder: Hey Sweetie, wat leuk dat je thuis bent! Ja, ik zal maar eens beginnen met koken...

Ik: Ik wil je wel helpen met koken, als je maar niet tussendoor gaat roken.

Moeder: Dankje Mirthe, Love you! <3

Ik: <3 Houd ook van jou mam

Ik loop weer naar beneden en begin samen met m'n moeder te koken.

"Mam, mag ik dit erbij doen?" Ik wijs naar een potje dat op het aanrecht ligt.

Het duurt even voordat ze door heeft dat ik haar wat vraag. "Hmm? O ja."

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*

Bijles... met hem?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu