2.02

725 20 5
                                    

-Mirthe-

Hand in hand lopen Xavier en ik naar onze dateplek...je? Ik houd van picknicken!!!

Als we er zijn leggen we alles neer.

Xavier gaat zitten en pakt me bij mijn hand, "Kom, zit hier." Hij trekt me voorzichtig naar beneden, waardoor ik tussen zijn benen kom te zitten en zijn armen om mijn middel heen krijg.

"Zo, lovebirds, gaat het?"

Ik kijk op om Liam daar te zien staan.

Ik kan Xaviers gezicht niet zien, maar ik kan wel voelen dat hij een boos gezicht trekt.

"Wat doe jij hier!?!" Zegt Xavier.

Liam kijkt totaal niet bedreigd en haalt zijn schouders op, "Oo... gewoon, een beetje je date proberen te verpesten..."

"Dat gaat je niet lukken!" Zegt Xavier. Ik voel zijn adem in mijn nek en het voelt erg warm...

"Al." Hij wijst met zijn duim naar achter.

Daar zien we Erik en Dean achter Liam vandaan verschijnen.

Erik zwaait naar ons, "Wat gemeen, gewoon op een date gaan zonder mij!"

Ik kijk Erik verward aan, "Rik, heb je niet al je eigen vriendje?"

Erik zucht, "Het is uit..."

"Huh? Wat? Maar waarom?"

"Omdat hij duidelijk nog niet over z'n ex heen is... en zijn ex niet over hem, dus ik dacht, laat ik eens aardig zijn en ze helpen."

"O, Okay," zeg ik, omdat ik niet echt zoveel van relatiedingen afweet... en... ja...

Liam neemt plaats naast Xavier en mij en trekt me dan van Xavier af, "Je vindt het toch niet erg als ik haar even leen?"

"Laat haar los!" Zegt Xavier boos.

Zelf probeer ik uit Liams handen te komen, maar dat lukt niet echt.

Dan komt Dean naast Liam en mij zitten en steelt hij mij weer uit Liams handen, "Kom Mirthe, je zit toch veel liever bij mij?"

Wacht... sinds wanneer... vind Dean mij leuk? Of is dit gewoon voor de leuk?

"Hey, Mirthe is mijn bff, dus ze moet bij mij zitten!" Zegt Erik terwijl hij me van Dean weghaald en mij aan de andere kant naast hem neer zet en me stevig in zijn armen vast houdt.

Boos staat Xavier op, je ziet donkere wolken opstijgen, "Jongennnns!!!" Inmiddels komen er al bliksemschichtjes uit de wolkjes zetten, "Ik ben haar vriendje en we zijn op een date, laat ons alleen!" Zegt hij terwijl hij naar mij toe loopt en mij zijn hand aanbiedt, "Kom je, Mirthe?"

Zonder te aarzelen pak ik zijn hand vast en laat hem mijn mooiste glimlach zien, "Ja."

"...Wat nu eigenlijk? Ze zitten op ons picknickdoek, dus we kunnen niet ergens anders naar toe gaan..." Zegt Xavier twijfelend.

Ik krijg een grijns op mijn gezicht, "Wie als eerst dat doek heeft opgevouwen mag met mij picknicken," zeg ik hard genoeg voor iedereen om te horen, "Niet." Zeg ik dan wat zachter.

Xavier wil ook naar voren lopen, maar ik houd hem tegen, "Huh, maar Mirthe..." Zegt hij een beetje verward.

"Sst, kom," Fluister ik in Xaviers oor, de andere jongens zijn al te gefocust op dat doek, dus zullen ze toch niks door hebben.

We rennen snel weg en laten de rest achter.

We komen aan in een park en gaan zitten op een bankje achter een paar bomen, hier zullen ze ons vast niet al te snel vinden.

Xavier pakt me vast, "Dat was echt slim van je."

"Uh, dank je, maar ik had niet... niet verwacht dat het ook echt zou werken..."

"Als prijs krijg je een kusje!" Zegt Xavier voordat hij een kusje op mijn wang geeft.

"Als prijs...? En anders mag ik geen kusje?" Vraag ik hem een beetje verdrietig.

"Nee, haha, ik had gewoon een excuus nodig om je een kusje te geven!" Zegt hij lachend.

Ik bloos, "O... nou... je hoeft niet echt een reden te verzinnen hoor... Je mag... je mag me ook gewoon zomaar een kus-je geven..."

Xavier krijgt een grijns op zijn gezicht, "Is dat zo?"

"Eh... ja, wat ,waa-"

Opeens komt Xavier dichterbij, hij kijkt me diep in mijn ogen aan.

Hij komt nog dichterbij en ik sluit mijn ogen, maar niks gebeurt, dus doe ik mijn ogen weer open. "Wa-"

Hij haalt zijn gezicht bij de mijne vandaan, maar verliest geen oogcontact, "Ik wil eigenlijk dat jij mij een keer kust."

Als je roder dan de roodste tomaat kan worden, dan werd ik dat nu, "uhh... ma-maar." Wanneer ik zie dat Xavier heel serieus is, breng ik mijn gezicht naar de zijne.

Ik adem nog een keer diep in en uit en pak hem daarna bij de bovenkant van zijn shirt vast. Ik trek hem verder naar me toe kijk nog even in zijn ogen, maar sluit dan mijn ogen en druk mijn lippen op de zijne.

*/ Eriks POV \*

"Hey, waar zijn Mirthe en Xavier?"

We stoppen met het vechten over de doek, ik hoop niet dat andere mensen hebben zitten kijken, het zal er vast heel dom hebben uitgezien...

Liam kijkt me heel even aan en kijkt daarna om zich heen, "Poep, ze zijn vast stiekem weggelopen!"

We pakken alle spullen en besluiten voor ze te gaan zoeken.

Na even tijdje komen we in het park terecht. Dean en Liam zitten in een groot gesprek en lijken zich erg te vermaken. Dan valt me opeens iets op.

Ik blijf staan en word verwonderd van wat ik zie.

Mirthe pakt Xaviers shirt vast. Mirthe! Ze drukt zelfs haar lippen op die van Xavier! Ik wist niet dat ze dat zo snel zou kunnen doen. Die Xavier... hoe lukt het hem toch...

Dean en Liam kijken naar achter, "Is er iets?" Vraagt Dean.

Ik schud mijn hoofd, "Nee... Ze zijn hier ook niet..."

~°•Xaviers POV•°~

"Hahaha," Voor een of andere reden maakte dat me heel erg blij.

Ik pak Mirthe vast en geef haar een knuffel, "Dankje." Fluister ik in haar oor, "Ik houd echt zoveel van je..."

Ik laat haar weer los en wanneer ik naar haar kijk, zie ik dat zelfs haar oren rood worden.

"Ik...Ik jou ook..." Zegt ze heel zacht.

"Wat zei je? Ik kon je niet horen," Plaag ik haar.

"Ik-ik houd ook van jou!" Schreeuwt ze uit al haar macht.

Ik tik het topje van haar neus aan, "Gelukkig maar!"

"Hoe... hoe kom jij zo... relaxed? Mijn hart lijkt wel steeds sneller te gaan..." Zegt ze terwijl ze naar beneden kijkt.

Dan pak ik haar vast en trek ik haar voorzichtig tegen mijn borst aan, "Haha, gekkie, hoor je dat? Mijn hart klopt ook als een gek."

Ze komt omhoog en kijkt me met een glimlach op haar gezicht aan, daarna drukt ze haar hoofd weer tegen mijn borst en doet haar armen om me heen. Ik word rood, "Ehhh, Mirthe?"

"Wauw, je hart begon net opeens harder te kloppen." Lacht ze.

•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•°•

Heeeey iedereeeeeen!!! Bedankt voor het lezen!!! En ook bedankt voor alle stemmen!!! Ik ben zo blij dat ik nu al 80 stemmen heb! En sorry dat ik niet zo vaak update...

Maar ik houd van jullie ❤❤❤

Xxx,

XxLove_you

Bijles... met hem?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu