Kam odchází bolest?

7 0 0
                                    


Často se ptám sama sebe, kam odchází bolest. Často se mě na to lidé ptají a často se touto otázkou zaobírají. Tady je má vlastní odpověď, kam tato bolest odchází. Je to jen můj názor, nikomu ho nenutím. Je to prostě taková moje vnitřní úvaha, kterou jsem vedla jednou v noci, v přítmí pokoje, když si se mnou spánek opět hrál na schovávavou. Bohužel pro mě, tu hru ovládá velice dobře.

Kam odchází bolest? Nikam. Zůstává v nás, v našem srdci, v naší mysli a v naší duši. Vyčkává. Vyčkává na moment, kdy bude moci proniknout. Tiše jako myška sedí v koutě, šálí nás. Myslíme si, že už jsme se té bolesti zbavili, myslíme si, že už jsme to překonali a je to pryč. Směje se, ale jenom lehce, nesmí se prozradit. Přešlapuje a trpělivě čeká na chvíli, kdy vypluje na povrch. Na chvíli, kdy nás obklopí a srazí na kolena. Uchopí nás do svých pařátů, přitáhne si nás a znemožní nám dýchat, stiskne naše srdce, až z něj zbydou jenom jakési kousky na pokraji smrti. Ale nezabije nás. Ne. To by nebyla žádná zábava. Schová se, sleduje nás. Sleduje, jak bojujeme. Ráda nám dává naději, hraje si s náma. Usměje se a oblízne si své mlsné drápky, kterými se nás chystá opět uchopit, ale stáhne se. Je moc brzo. To by nebylo ono. Konečně se zvedneme ze země a vzpamatujeme se, usmíváme se a přejdeme to. Ve chvíli, kdy si myslíme, že už se nic stát nemůže, že už jsme zvítězili a čeká nás jenom štěstí, se ukáže náše bolest v ještě silnější podobě. Potichu jako ninja vyleze ze svého temného kouta, kde jsme na ni až do teď neviděli a přitiskne se k nám. Nalepí se na nás jako klíště a nepouští nás. Vzpíráme se tomu, ale ona je silnější. Silnější a je chytrá, až moc chytrá. Jaká je šance, že nad ní zvítězíme? A i kdyby jo, vrátí se. Teď je to jenom na tobě, vzdáš se nebo budeš bojovat? Vzdáš se a přestaneš se trápit nebo budeš bojovat s tím, že se bude vracet, ale máš šanci vyhrát? První je cesta slabosti, cesta zoufalství. Po první cestě se vydávají ti, co ztratili veškerou naději. Druhá je cesta bolesti, bolest a snahy. Cesta bojovníka. Po ní se vydají ti, jež ví, že když něco chtějí dokázat, bude to bolest. Necháš se jí polapit nebo jí znovu utečeš? Je to jenom na tobě, rozhodni se. Rozhodni se dříve, než bude pozdě.

Mé vnitřní JáKde žijí příběhy. Začni objevovat