✿ Hoseok | Butterfly

1.8K 122 8
                                    

Written by readers: @eunhyeyeon

Tittle: Butterfly
Cast: Hyeyeon,Jhope/Hoseok

-
-
-
-
-
-
-
-

Hyeyeon diary,

Duhai diary,
Hati aku berkecai.Berkecai sangat!.Selama ni aku simpan perasaan dekat dia.Tapi sia-sia!!
Jhope, sampai hati kau buat aku macam ni!.

Kau pulaukan aku semata-mata sebab dia?.Orang yang kau cintai sangat-sangat tu?!.Padahal kau dah tau dia tu playgirl.Kau tetap nak dia jugak.Aku tak faham dengan kau.

**********

Jhope diary,

Diariku,
Aku rasa buntu.Patutkah aku pilih orang yang aku cintai selama ini atau.......Hyeyeon?.Aku betul-betul buntu.Tapi,kenapa aku rasa tak sedap hati?

Aku............huh,entahlah.Perasaan aku bercelaru.Aku
cintakan dua orang dalam satu masa.Oh,pening nak buat keputusan!

**********

Hyeyeon diary,

Duhai diary,
Hati aku luruh bila nampak Jhope peluk playgirl tu.Aku tak boleh terima semua ni!. Argh!,kenape Jhope?!.Akulah orang yang paling rapat dengan kau.Wae?!.Sia-sia aku cintakan kau selama ni!.Aku benci kau!.

***********

Jhope diary,

Diariku,

Aku ternampak Hyeyeon waktu aku peluk orang yang aku suka.Walaupun aku tengah bahagia,tapi aku rase kesal sebab tinggalkan dia.Aku rasa macam nak kejar dia tetapi tangan aku ditarik.Aku terpaksa biarkan dia pergi.

**********

Hyeyeon diary,

Aku bertekad nak lupakan dia.Mesti!.Biarlah dia bahagia.Aku takkan kacau dia.Hanye satu saja yang buat aku bahagia selain Jhope.Origami rama-rama.

Ya,ramai kata aku gila sebab aku bercakap sorang-sorang dengan origami tu.Biarlah,lgipun hayat aku dah tak lama.

**********

Jhope diary,

Aku dengar Hyeyeon dah jadi gila.Tak!.Tak mungkin!.
Mungkin aku lah penyebabnya.
Mianhae,Hyeyeon.Aku bersalah!.Aku kesal sangat!.Aku tak nak dia jadi macam tu sebab aku!.

**********

Hyeyeon diary,

Hari ini hari terakhir aku hidup dekat dunia.Aku hanya terlentang di katil wadku.Tanganku tak henti-henti membuat origami rama-rama.

Ya,aku nak habiskan sisa-sisa hidup aku yang tinggal ni
dengan rama-rama.
Tiba-tiba kepalaku sakit!.Argh!!!~~~~~~~(kesan conteng)

*********

Jhope diary,

Hyeyeon kenapa kau pergi dari aku?!.Wae?!.Aku dah baca semuanya.Setiap ayat,satu persatu semuanya aku dah baca dalam diary kau.

Aku menyesal tinggalkan kau.Aku menyesal juga couple dengan playgirl tu.Aku bersalah!.Mianhae!.Mianhae!.

Tangan kau,aku pegang.Ada origami rama-rama di tangan sejuk kau.Kau tersenyum tatkala kau mengungkapkan perkataan terakhir.Biarlah kau aman di sana.Biar aku pula yang sengsara!.Biar!.Aku nak tebus apa yang kau rasa selama ni!.

**********

"Hoseok"

Omma Hyeyeon mengejutkan Jhope beberapa kali.Jhope tidak bergerak.Mukanya pucat.Doktor memeriksa nadinya.Tiada denyutan.

"Maaf,dia sudah tiada"

Omma Jhope sudah tersedu-sedu menangis.kedua-dua ibu kepada Hyeyeon dan Jhope hanya mampu menangis.Dalam masa yang sama mereka bersyukur.Sebab Jhope dan Hyeyeon menghembuskn nafas terakhir pada tempat yang sama.

Sungguh kuat ikatan persahabatan antara mereka berdua.Diary?.Omma mereka menyimpan diary tersebut dengan rapi untuk mengubati rasa rindu.

- THE END -
_

_______________________________________________________________________

Thanks kepada @eunhyeyeon sebab hantar imagine awak melalui email.Saya hargainya sangat.Jadi,story ini bukan saya yang buat,fantastic girl @eunhyeyeon yang buat.Sekali lagi,terima kasih.

Vote & Komen amat dihargai.사랑해 ♡

BTS IMAGINES [DC]Where stories live. Discover now