Chapter 4

44.7K 445 28
                                    

Mata aku terbeliak. Cukup aku tidak sangka. Lelaki itu..lelaki itu rakan baik Reef Putera. Tak! Mereka cuma rakan kongsi saja dulu ketika Mikail mengambil pas tawaran, dia wakil kepada Reef Putera.

Kecilnya dunia ni.

"Babe, this is my friend, Reef Putera," Mikail memperkenalkan lelaki itu kepada Sofea.

Aku masih membatu. Mata tidak lekang memandang Reef silih berganti. Aku kira-kira hendak menghulurkan tangan, tapi bila teringat peristiwa malam tadi dimana Reef jijik hendak bersentuhan denganku.

Niatku terbatal.

"Who is she?" Soal Reef.

"She's my girlfriend and tadi kiteorang tengah well you know..kau pulak tiba-tiba datang," Mikail merapatkan tubuhku dengannya. Pinggangku di raihnya erat.

Reef senyum sinis. Senyuman yang penuh dengan makna. "Well who her father and like his daughter." Reef berkata perlahan. Namun mampu didengari aku. Mungkin Mikail tidak mendengarnya tapi cukup jelas dan bermakna di pendengaran aku. Hatiku sebak.

Sungguh hina.

Mikail menjemputnya duduk di sofa manakala dia pula sedang berpeluk meraih pinganggku. Mulutku diketapnya. Tanpa segan silu walaupun berada di hadapan Reef Putera, Mikail tetap meneruskan perbuatannya. Leherku tempat umpananya. Digigit, dijilat dan dihidu.

Aku sempat menangkap reaksi wajah Reef. Dia seolah menyampah dan lebih ketara dia umpama sedang melihat aksi ghairah seorang pelacur.

"Stop it," aku membisikkan ke telinga Mikail cukup perlahan untuk menghentikan aksi panah asmaranya.

Mikail menghentikan perbuatannya. Dia bangun dan melabuhkan duduk di sebelah kawannya. "Ada apa kau datang sini?" Soalnya.

Reef yang tadi sibuk bermain telefon berhenti dan menghadap Mikail. Dia tersenyum. Senyuman yang aku tidak pernah nampak. Sungguh kacak!

"Aku perlukan-"

Kata-katanya dipintas Mikail. "Need more adventure? Asal semua yang kau nak dah kena tebuk ke?" Soal Mikail dalam tawa.

Reef memandangku kemudian pandangan dikalihkan semula. "Haah, semua tak virgin langsung," jawabnya kembali menghadap screen phone.

Kata-kata lelaki itu mengundang tawa Mikail. Lawak!

Reef Putera menjeling Mikail. "Wait! Kau bawa masuk perempuan ni dalam rumah, tak kena tangkap ke?" Soal Reef. "Atau perempuan ni memang dah terbiasa," sambungnya lagi.

Mikail memandangku. "Dah biasa. Dari Singapore lagi." Mikail menjawab yakin.

Aku terasa seperti seorang pelacur yang mempunyai maruah seperti sebiji burger. Cukup murah!

"Oh, so setakat se'batang' memang tak cukup kan?" Reef memerli aku.

Aku sudah tidak tahan. Ini sangat melampau. Walaupun aku ni bukanlah bagus sangat, tapi aku tidaklah jahil sangat sampai tidak tahu layakkah lelaki seperti itu merobek daraku tika aku patut menyerahnya kepada suamiku nanti. Aku bangun dari duduk. Wajah Reef aku pandang tajam.

"It's too much!" Jeritku sedikit perlahan.

"Tapi itu kenyataan, right?" Reef juga turut bangun. Dia berdiri menghadap mukaku seolah dia sedang bersemuka dengan musuh. Ingat! Aku ni perempuan. Jangan dayus sangat.

"I ada maruah lah!"

"Wau! That's interesting! Kau ada maruah? Takkan perempuan macam kau ni senang je serah body dekat lelaki!" Reef memegang bahuku. "Bapak kau perlu bertanggungjawab!" Bisiknya lagi ke telinga aku.

Gadis Red Lips (18SX)Where stories live. Discover now