"Aduh ngantuk gila sih,wuarghhh!!!."
Cikgu ni bila nak habis terangkan,mata aku dah kuyu ni""Okay siapa nak cuba kat depan latihan yang saya bagi tadi" ujar cikgu Aziz.
"Pergh,peluang keemasan ni,sebelum cikgu tahu aku ni ngantuk gila baik aku pergi cuba dekat depan"
Ika pun menangkat tanganya.
"Ok kamu pergi cuba"ujar cikgu Aziz.
Belum sempat Ika berjalan ke white board,kawan belakang dia,Sha telah bangun ke hadapan untuk mencuba latihan yang diberi.
"Pergh!Apahal doh si Sha ni,malu siot.Aku dah berdiri kot.Gila!!"
"Bagus Sha jawapan kamu terlampau detail macam skema jawapan .Kekalkan macam ni ye Sha"
"Baik cikgu".ujar Sha.
"Ok soalan kedua siapa nak cuba?"tanya cikgu Aziz kepada pelajarnya.
Ika pun mengangkat tangannya.
Tanpa menunggu jawapan daripada cikgunya dia terus pergi ke depan dan mencuba soalan kedua itu.Belum sempat dia menulis pada white board dengan marker pen,dia terdengar bunyi orang menjerit macam histeria.Apabila dia menoleh,semua kawan dia termasuk cikgu dah takde dalam kelas kecuali Lily seorang yang sedang lena diulit mimpi.Eishh lily ni tidur jer kerja ,taulah anak pengetua tapi tak payahlh over sangat.
Lalu Ika pun pergi ke arah lily dan mengejutkan dia.
Lily terpisat-pisat bangun sambil mengeluarkan cermin untuk melihat jika ada liur basi yang meleleh.
"Woi apahal kejut ak......Arggh"
Lily lari lintang pukang apabila nampak aku.Eh,apasal dia ni kena sawan beruang ke tadi.
Reflection diri aku daripada cermin Lily di atas meja hampir membuatkan aku pengsan.
Fuhh,nasib baik aku dah biasa.
YOU ARE READING
Seram
HorreurCerpen seram yang akan buatkan anda berasa diperhati,direnung oleh entiti yang tidak boleh dilihat.Hanya boleh dilihat apabila hijab anda terbuka.Harap terhibur dengan keseramannya