Láska jako iluze

1.5K 75 2
                                    

Bylo okolo půlnoci, když náš dům konečně naprosto utichl. Zhruba tři hodiny se v posteli jen obracím a snažím se přít na to, co tím Ben myslel. Adrian tvrdil, že dítě je Bena, Sam a Ben tvrdí, že je Adriana. Adrian odpřisáhl, že s ní nespal, ale to dítě někoho být musí, ale čí? Unavená od věčného přemýšlení jsem bouchla naštvaně do matrace. Musím zjistit více věcí, které by mi dali šanci nachvíli usnout. Vstala jsem, vzala si župánek a šla do Benova pokoje. Opatrně jsem otevřela dveře a vklouzla do tmavé místnosti. Jakmile jsem si zvykla na přítmí, viděla jsem, jak Ben leží na posteli do půl těla nahý, s rukou za hlavou. Nebyla jsem si jistá, zda spí, tak jsem pomalinku přistoupila k posteli. Prohlížela jsem si jeho holé paže, které nebyly zdobeny inkoustem, tak jako ty Adrianovi. Dlouhou dobu jsem shlížela na jeho hruď, na místo, kde má Adrian mé jméno. Bodalo mě u srdce. Rukou jsem místo pohladila a s úlekem vykřikla, když mě Ben chytil za zápěstí s očima dokořán.
„Co děláš?" zeptal se Ben.
„Chtěla jsem si s tebou promluvit."  vykroutila jsem mu ruku.
„Já myslím, že my dva jsme spolu domluvili." Otočil se ke mně zády.
Chytla jsem ho za rameno a naznačila mu, ať se vrátí zpátky. „Sice nerozumím proč, ale myslím si, že náš vztah si zaslouží vysvětlení." Ben se okamžitě prudce otočil.
„Vztah? To jsem rád, že to tak nazýváš. Já si to totiž taky myslel. Než jsem se dozvěděl, že máš jiného frajera, který shodou okolností oplodnil mojí bejvalku!" na poslední tři slova kladl velký důraz.
Jeho oči plály ohněm, ale ne tím, na který jsem byla zvyklá. Byl opravdu naštvaný, ale není se čemu divit. „Bene, pro začátek. Já myslela náš sourozenecký vztah. Ještě nedávno jsi chodil se Sam a to co jsme měli spolu? To nebyl vztah. To byl vážně dobrý sex. Plný zakázaných věcí. Nikdy jsme nebyli jako pár." Jeho čelist ztuhla. „Nemohli jsme být jako pár, když ty si hned najdeš náhradníka. Myslíš, že jsem to neviděl na tom plese? Proč myslíš, že jsem se tak opil."
Sedla jsem si k němu na postel a chytla ho za ruku. „Nikdy nebyl náhradník, Bene. On byl a je má pravá..." Ben mi vytrhl ruku a umlčel mě s ní. „Jestli chceš říct prvá láska, tak to mě laskavě ušetři. Chápeš, že ten kluk opíchal půlku města? A z toho, co řekla Sam, má slušné konto holek i po celém světě. Jdeš za ním naivně. Mohla jsi... mohla jsi mít mě..." začínal hrát na city, ale jediná emoce, která mě teď ovládala, byl hněv. „Myslíš, že neznám jeho minulost? Znám a moc dobře. Ty si laskavě uvědom, že ti to říká holka, co má stejně plné konto kluků, tak jako on holek." Řekla jsem rázně. Obličej se mu svíral ve vražedném pohledu. „Ty něco říkej o tom, s kolika klukama spala Sam. Zjistil jsem o tobě spoustu věcí, když ses stala mou „sestřičkou". Jeden z mých kamarádů s tebou spal a jeden z jeho kamarádů taky a tuhle rovnici bych mohl rozšiřovat možná i donekonečna." Chvíli jsem na něj koukala s pusou dokořán. To jsem od něj nečekala. Usmála jsem se na něj ironickým úsměvem a řekla: „Jo, měla jsem jich dost a kdybych taková nebyla, tak bych se s tebou v životě nevyspala a mám jednu věc, která mě od Sam liší. JÁ SI DÁVALA VŽDYCKY POZOR A ASI JSI POSTŘEHL, ŽE JÁ NEJSEM TA TĚHOTNÁ." Z očí mi létaly blesky.
Benjamin na mě zůstal zírat. „Uvědomuješ si, že ten tvůj Don Juan, zbouchnul Sam a pak zmizel?" zeptal se významně. Já reagovala okamžitě: „Zmizel? Byl odvolaný do Sýrie na misi a než odjel, tak mě zase řekl, že ty jsi otcem toho dítěte." Ben začal přemýšlet. „Na misi do Sýrie?"
„Jo, je voják z povolání. To už ti neřekla?" každé slovo bylo nasáklé solidní dávkou sarkasmu.
Ben si rukama zajel do vlasů a pak si zakryl oči. Tohle gesto u něj už vídám pravidelně. „Takže tobě Adrian tvrdil, že Sam má dítě se mnou?" přikývla jsem a on pokračoval, „Proč jsi mi něco neřekla?" pozvedl obočí.
Hlasitě jsem polkla. „Slíbila jsem, že budu mlčet, ale hlavně nešlo ti to říct, aniž bych ti nemusela přiznat, jak to vím. Mrzí mě to." Sklopila jsem pohled. Atmosféra v pokoji byla najednou poklidnější. Ben mě chytil za bradu a zdvihl mi hlavu. Zadíval se mi do očí. Cítila jsem příjemné teplo, ale spalující chtíč byl někde daleko. Daleko v Asii. Pomalu se přibližoval a naše tváře už od sebe dělily poslední centimetry. Ben překonal poslední mezeru a políbil mě. Něžně, bez vážně. Během chvilky jsme náš polibek ukončili a já se na Bena usmála. Podle jeho výrazu, jsem soudila, že poznal prohru. Mé srdce je jinde. „Sestřičko, přiznávám, že bych nečekal, že mi zlomíš jednoho dne srdce." Usmál se a dodal, „Možná je tvá pravá láska, ale to nemění nic na tom, že Sam je těhotná a on je možný kandidát na otce. Je mi jasné, že tomu nevěříš, já taky nevěřil, že máš jiného. Když někoho miluješ, idealizuješ si ho, ale pojď už spát. Zítra jdeš do školy a já Sáře a Erikovi slíbil, že se o tebe postarám." Temné jiskřičky se mu smáli v očích, ale objevila se tam nová jiskřička, jakoby Ben zestárl o několik let. Usmíval se na mě s určitým smutkem, který nemohl zakrýt. „Bene, myslíš, že bych mohla spát u tebe? Samozřejmě, jako bratr a sestra. Nemůžu usnout..." vyložila jsem opatrně své přání.
Ben na mě chvíli jen koukal a zvažoval možnosti. Nakonec se jen posunul a pokynul mi rukou, abych si lehla. Ležela jsem na boku, zády opřená o jeho záda. Bylo příjemné cítit jeho přítomnost. Pomalu jsem začala usínat a u toho si přehrávala náš rozhovor. Když někoho miluješ, idealizuješ si ho. Není první člověk, co mi tuhle větu řekl, ale je první, který mě s ní zarazil. Vlastně řekl, že mě miluje a ať si dám pozor na důvěru, kterou dávám Adrianovi. Tak moc mě udivuje nesobeckost, která se v něm náhle probudila. Možná nejsou s Adrianem, tak odlišní.
Třeba jsem znovu naletěla a budu litovat, že jsem se nepokusila o vztah s Benem. Ne, to nikdy. Jsou to má rozhodnutí. Já to tak chci, tak proč řešit kdyby? Amy by řekla: „Jdeš proti zdi a silně narazíš." A má odpověď? Najdu způsob, jak zdí projít a nepoškodit ji. Vždycky je tu odbočka. 

Zvrácený osudKde žijí příběhy. Začni objevovat