Di dorm...
Jin buka tombol pintu dan...
"Yaaa! Kenapa rumah macam kapal karam ni?! Baik korang kemas sekarang!" Marah Jin. Potato chip tumpah, lepas main uno card terus biar macam tu. "Lah, baru nak main police and thief." Kata V. "Police and theif?! Besar ni nak main police and thief?! Aku bagi kang baru tahu." Kata Rapmon. "Hyung~ boleh lah main dulu baru kemas~~~" kata Jackson. "Takde makna nya nak main. Rumah orang ni! Kemas sekarang!" Kata JB. "Betul tu. Kalau tak, takde makanan." Mereka semua mula kemaskan rumah.
Jin dan Jinyoung (jr), masak di dapur. Rapmon rehat dan main candy crush manakala JB tengok news. Mereka agak tidak selesa bila duduk sekerusi. Youngjae dan Suga yang kemas belakang sofa pun mula berbisik. "Rapmon hyung selalu diam macam tu ke?" Soal Youngjae. "Tak. Tulah pelik. JB pulak?" Soal Suga. "Jaebum (jb) hyung kadang kadang kuat cakap kadang kadang tak." Balas Youngjae.
JB pun tutup TV dan pergi ke dapur.Jin masih potong bawang manakala Jr uruskan telur gulungnya. "Nak tolong!" Kata JB. "Ni, banyak lagi kena potong." Kata Jin. JB ambik satu lagi choping board dan pisau. "Tahu tak macam mana nak potong bawang besar?" Soal Jin. "Tahu" "okay. Carry on" kata Jin. JB pun potong bawang besar. "Good job!" Kata Jin lalu tepuk punggung JB dua kali. JB agak terkejut. Dah 10 tahun dia tak dapat benda macam tu tapi bagi Jin tu perkara biasa. Jin masih fokus potong kentang. JB pun teruskan kerjanya.
Skip》》
"Hah?! Sekarang? Tapi...orang baru nak makan.."kata JB. "Ok ok..." kata JB. "Jihyun kata berkumpul kat meeting room." Kata Jb. "Arahan dari pdnim?" Soal V. "Ya. Kita panaskan nanti. Aku rasa ada benda yang tak baiklah" kata Jb.
Mereka pun tunggu kereta dari company datang jemput mereka. "Kau rasa apa akan jadi?" Soal Jin kepada Jr. "Tak tahulah..."
Mereka pun sampai di bangunan itu dengan 2 van. Muka Jihyun dan dance choreographer serious. "Duduk dulu." Kata Cikgu Song, dance choreo mereka. Jihyun menhembuskan keluh yang besar sebelum cakap. "Dengar, saya baru dapat berita ni." Kata Jihyun. "Salah seorang dari kalian akan kena cut."
Cut- tak akan training bawah syarikat itu.
"Huh?" "Jinjja?" Semua yang berlaku amat tidak dijangka. "Lebih teruk lagi, keputusan ditangan kamu semua. Kami akan bagi masa untuk kamu semua berfikir." Kata Cikgu Song. "Jom, bagi mereka ruang." Mereka berdua pun keluar. Suasana jadi dingin bila dapat tahu tentang perkara itu. "Aku rasa aku tahu siapa yang patut keluar." Kata JB. "Siapa hyung?" Soal Jr. "Kau...Kim seokjin." Kata JB. Semua orang terkejut dengan apa yang JB cakap. "Jaebum, kau tahu tak apa yang kau cakap tadi?" Kata Rapmon dengan tangan digengam erat.
"Kau dah train lebih setahun dah. Tu, Yugyeom. Baru 5 bulan lepas dia kena rekrut. Dialah paling menyerlah antara kami. Jin, baru beberapa minggu direkrut... mampu ke? Jadi idol?" Soal JB. Mereka pun berfikir. Apa yang dikatakan oleh JB logik.
Mark pun rehatkan kepala di dinding dan tutup mata. Jackson mula bersuara. "Mark hyung, kenapa selalu jadi pemerhati? You dont even do anything." Kata Jackson. "Suara kau buat suasana jadi intense kau tahu tak?" Kata Mark dengan tenang. Mark berdiri dan tengok Jin.
"Son Hyunwoo"
Semua orang mula confuse. "atau nama gelarannya, Shownu. Dia salah seorang trainee yang berpotensi. Even, dia lebih hebat dari GOT7. Kami anggap dia macam abang kami sendiri. Talent? Dance, Sing, Handsome. Dia pernah menyanyi untuk ost Protect the boss, penari latar utama Lee Hyori-Bad Girl. Dan dapat title 2nd Bi rain. Akhirnya kena cut oleh si tua (JYP) tu. Benda tu dah buktikan yang...sehebat mana pun kita, bila bila masa pun kehebatan tu jatuh. Sejak dia pergi, motivasi kami kurang. Jr. Sampai menangis di tangga bila dia keluar." kata Mark lalu dekati diri dengan Jin.
"Kau rasa...siapa yang kena cut selepas Shownu?" Soal Mark kepada Jin. "Hyung, jangan buat macam tu?" Kata Suga. "Suga, volenteer nak keluar ka?"soal Mark. Jin serba salah dengan kata mark. "Aku cut" kata Jin. "Hyung!"-V "Jangan tinggalkan kami!"-Jungkook. "Ya! Mark Tuan!" Jerit Rapmon. "Kau ada bakat? Huh?!" Rapmon menyoal Mark. "Hmm... i could say that im way more talented than you or jin." Kata Mark. Jin menundukan kepalanya. Tiba tiba Jihyu masuk ke bilik itu. Tiba tiba semua orang menjerit kecuali Jin.
"Wahhahahahaha. Jin dah kena!!" Jin pun confuse dengan semua perkara. Baru jin tahu yang...semuanya prank. Mereka peluk Jin dan Jin menangis di dangkapan seseorang. "Korang jahaaaaat....aku masak untuk korang tau. Aku nervous sangat tadi."kata Jin. "Mianhae hyung." Kata Mereka. Ada yang gelak sampai terbaring, pegang perut, banyaklah. "Huhuhu, aku takut betul bila mark dekatkan diri kat aku tadi" kata Jin. "Sorry bro, aku yang plan." Kata Jihyun. "JIHYUN!!! SIAPLAH KAU!" Jerit Jin. Jihyun pun lari.
Skip》》
Mereka bersiap untuk tidur. Jin terpaksa kongsi bilik dengan Junior dan Rapmon. "Macam mana rasanya kena prank?" Soal Junior. "Takut. Yelah siapa yang tak nak debut. Ouh, apa yang dicakap oleh Mark pasal budak nama Shownu tu betul ke?" soal jin. "Yup. Tapi dia kat starship entertainment sekarang. Dengar kata dia leader. Tapi tak tahu jugaklah. Lama tak jumpa dia. Nama kumpulannya...Monsta x! Ha baru ingat." Kata Jr. "Ooo. Jap, kat starship banyak rapper. Madclown, Giriboy, Exy (WJSN), San E. Mostly ikut SMTM mesti saingan kuat kan?" Kata Rapmon. "Mestilah tapi tak sekuat kita. Mereka ada 12 trainees kita ada 14." "Betul jugak."
X
Hai! Just a quick extra notes. Pasal Shownu tu memang betul. Dia berkhidmat di Starship dan debut sebagai leader bagi group Monsta X. Korang boleh seacrh kalau nak.
Vote and comment jusaeyeo~
YOU ARE READING
Jin Is Not A Girl?!
Humor"Hyung, hyung rasa Jin tu lelaki ke?" Kata Jimin ke RapMonster. "Molla. Tapi kalau dia betul-betul perempuan, mesti best." Kata RM. "Tengoklah cover phone dia. Pink" kata J-hope. "Tidur pun jaga adab. Tapi, kalau Jin hyung perempuan... dalam dorm ki...