Di bilik Rapmon...
"Ya! Namjoon-ah! Neol jinjja deoroweo! (Kotor betul!)" Jin bangun lepas buat breakfast. Dia tengok baju sana sini, laptop masih terbuka, buku tulis dengan pensel tak simpan. "Ya! Sedapnya tidur. Siap berdengkur pulak." Kata Jin. Jin duduk di sebelah badan rapmon yang terlantar di katil. "Rapmon, wake up dear."
Rapmon-/zzzzzz/-
Rapmon's POV》》
Zzzzzzzz. Hurm? Aku dengar suara lah. "Rapmon wake up, dear" Rapmon senyum tengok abang bahu besar depan dia. "Amboi manisnya dia senyum~ BANGUN SEKARANG! BUDAK NI! AKU BAGI SIKU KANG. CUBA TENGOK SATU BILIK NI." "Alah~ hyung, langsung tak berperikemanusiaan betullah. Hyung kan cute, handsome pulak tu, kalau hyung kemaskan untuk namjoon, nanti saya bagi patung Mario, ok?" Hehe sentap terus dia.
Muka jin serba salah nak tolak. "Janji?" -angguk- "Betul ni?" -senyum- "Fine..." Jin kemas semua yang disepahkan oleh aku. Bertuahnya aku bila dia ada dalam dorm ni. Tak yah aku suruh Jungkook.
End of POV...
Dia bawa semua baju-baju mereka dalam dorm dan masukkan ke washing machine. "Urgh, pemalas betullah orang rumah ni." Kata Jin. Dahtu biarkan air diisi dan cuci. Dia pergi dapur dan sediakan bahan. "Buat kimbap pun cukuplah." Dia pun mula membuat kimbap.
"Hyung~ yang ni macam mana nak buat?" Soal golden maknae kepada ommanya. "Hmm, compass tu letak kat angle ni. Dah tu buat arch kat sini dan sini. Dah dapat pependicular line. Dahtu bahagi dua jadilah 45degree." "Ooooo" "kalau nak tanya lagi, tanya rapmon" "ok. Gomawo."
Jin balut beberapa kimbap dengan pembalut aluvinium dan letakkan atas meja makan. Lepas tu kemas rumah. "Youngjae, tak habis lagi?" "Hehe belum hyung." Jin vaccum carpet dan lantai. Susun dvd yang terbiar. Lepas beberapa minit dia pun mandi sebab banyak benda nak buat lepas ni. "Huh, letihnya."
"Aigoo~ hyung. Kesian saya tengok. Dah dah. Jangan mengemas. Nanti saya suruh Bambam dengan Yugyeom tolong jemur baju." Mark datang tengok Jin kemas sorang sorang. "Gomawo. Nasiblah kau bukan macam rapmon." Kata Jin. "Huh?" "Ah, nothing. Saya pergi rehat dulu." "Nae"
Jin baring di katilnya. "Hyung, bila ki-" "JANGAN GANGGU AKU!" jin teriak sebab bad mood. Namjoon kaku dan tengok Jin tutup dirinya dengan selimut. Rapmon pergi ke arah Jin. "Jin hyung..." "apa?!" "Sorry" kata Namjoon dengan jujur. Jin pun tiba-tiba rasa serba salah walaupun mukanya tidak akan dilihat oleh Namjoon.
Sementara itu》》
[Di bilik sebelah]
"Kau biar betul?" Soal Jackson. "Betullah. Tapi,dia tu macam tak boleh control keperempuanan dia." Kata Hoseok. "So, kau nak cakap yang Jin tu...eh tak mungkin." Kata Jr. "Zzzz" "siapa yang dengkur tu?" Soal Mark. "Yoongi hyung. Dia kusyuk tengok Decendants of the sun dengan Youngjae dan Jimin" kata Hoseok lagi. "Taehyung mana?" Soal Jr. "Tolong bambam, yugyeom jemur baju." "Ouh, Jhope. Kan kau cakap yang tak semua member tahan dengan sikap Jin. Siapa member yang tahan dengan sikap dia?" Jb pun menyoal. "Ermmm....Namjoon hyung" "ooooh" "Oohh!...cakap pasal drama, korang dah tengok SCHOOL 2015 tak?" Soal Jackson. "Ouh, cerita tu. Yang watak jahat tu ada dalam mv seventeen. Watak baik pulak ada dalam persembahan MAMA seventeen." kata Mark. "Hehe pelik kan? Bila tak dapat yang jahat, baik pun jadilah." Jawab Hoseok..
SKIP》》
Rapmon lepak di luar sambil tengok Jungkook lawan Yugyeom main playstation. "haish...maknae" kebetulan dua dua maknae dari GOT7 BTS. Suga...masih tidur. Jhope youngjae, Jackson,V, Bambam dan Mark main Uno card dan monopoli. JB streaming wifi sebab quota banyak. Jr. Baca buku. Jimin tidur tepi Suga.
[Yoonmin♡♡]
Bambam bosan lalu teringat yang Jin masih berkurung di dalam. Dia pun ambil air sirap yang dibuat oleh omma GOT7, (Jr). Bila dia buka pintu, Jin masih tidur. Dia pun letak minuman itu ditepi katil Jin lalu keluar.
Selepas beberapa jam, dia bangun dan minum air itu. Jin hairan bila tengok gelas nya ada tanda harga. Bila terlalu pusingkan gelas, air tertumpah sedikit. "Aish, basah dah" jin pun tanggalkan sarung katil dan lap tanda merah sirap itu. "Huh, rasanya takkan hilang benda ni." Kata Jin. Rapmon masuk nak ambik headphone tiba-tiba tertengok Jin lap 'kesan merah' di katil jin. "Hyung gwenchana? Apa jadi?" Soal Namjoon. "Takde
...tumpah je."S-s-seolma...impossible...
"O-ook" Lepas ambil headphone, dia terus keluar. "Kenapa dengan dia tu?" Jin monolog. Namjoon diluar terus ambil phone dan pergi ke toilet. Dia duduk di mangkuk jamban dan call Jihyun. "Hah apa dia?" "Wey, kalau ko period boleh sampai ke katil eh?" Soal Rapmon. "Ermm boleh. Kalau posisi pad tak betullah...eh jap, pasal kau tetiba soal macam tu eh?" Soal Jihyun. "A-a...adik -perempuan aku. Dia terkeluar." "Ooo.kbye" "bye"
'Tak syak lagi'
Rapmon berlari ke arah rooftop banggunan dorm itu. "Jin! Yeoja! Wuaah! Jinjja!" Rapmon jerit sambil menampar dirinya. Mukanya mula merah. "Esok, aku akan luahkan isi hati aku." Rapmon monolog sambil tersengih.
SKIP》》
Rapmon masuk ke dorm sambil tersengih tak henti henti. "Hyung dari mana?" Soal Bambam. "Hehe, takde". Rap mon pergi ke dining room. Jin selalunya akan duduk di tepi suis sambil main phone. Keadaan di sana selalunya sunyi.
Tiba-tiba, masa Jin bermain candy crush, Rapmon rehatkan dagu di bahu besar jin dan tangan memeluknya. Bagi jin itu perkara biasa yang selalu dilakukan oleh maknae line bila mereka minta jin masak sesuatu. "Seokjin hyung." Kata Rapmon. "Ya?" Soal Jin. "Hyung kiyeoweo." "Namjoon-ah? Kau ok?" Soal Jin. "No" kata Namjoon lalu tersenyum senyum. "Kau nak aku masak apa?"soal Jin yang cuba meneka sebab Rapmon memeluknya. "Takdelah. Nak peluk hyung je." Jawab Rapmon. "Pelik."
X
A/n
Cerita ni dah nak habis. Huhuhu. Satu atau dua lagi chapter yang tinggal. Jangan lupa Vote/comment. Terima kasih sebab baca fan fic ni! Maafkan saya kalau terkasar bahasa atau menyinggung perasaan. Kamsahabnida!
YOU ARE READING
Jin Is Not A Girl?!
Humor"Hyung, hyung rasa Jin tu lelaki ke?" Kata Jimin ke RapMonster. "Molla. Tapi kalau dia betul-betul perempuan, mesti best." Kata RM. "Tengoklah cover phone dia. Pink" kata J-hope. "Tidur pun jaga adab. Tapi, kalau Jin hyung perempuan... dalam dorm ki...