Last Chapter!!!

710 72 7
                                    

Di dance room 1...

Mereka sibuk dengan kerja sendiri. Jhope dah mati ke'boring'an sambil baring atas lantai. Jhope pun tengok Suga yang tidur di sofa.

"Yoongi hyung." Jhope bangunkan Suga. Dia dah tahu yang Suga memang takkan bangun punya. "Sudahlah,hoseok hyung. kalau kebakaran, dialah orang pertama yang mati." Kata Youngjae. "Habis terbakar milk skin dia." Kata jhope lalu mereka berdua ketawa.

Jhope tengok cermin. Dia tertengok refleksi rapmon memeluk jin di cermin itu. "Aphal kena peluk sampai macam tu sekali?" Jhope monolog.

"Ya, Namjoon-ah. Kau ok?" Soal Jin sambil main Candy Crush. Posisi Rapmon tak ubah macam koala tidur memeluk kayu. "Bau hyung wangi." Kata Rapmon. Jin pun sambung main phone nya. "Hyung" "ya?" "Hehe...nothing." katanya. "Kenapa dari kelmarin asyik nak memeluk je?" Jin tanya. "Nak tahu kenapa?" Soal Rapmon. Jin pun angguk. Namjoon pegang tangan jin dan pergi ke studio.

Jhope pun hairan dan ikut mereka senyap senyap. "Hoseok hyung, nak gi mana?" Soal Yugyeom. Yugyeom dan Bambam pun ikut Jhope. Jackson dan Mark tengok maknae line, dah tu mereka pun ikut. "Oi Mark hyung, Jackson, korang nak pergi mana?" Soal Jr. "Entah, maknae pergi, kita ikut je lah." Balas Jackson. Jr dan Jb pun eye contact. "Nak ikut tak?" "Ikut je lah" Jr dan Jb pun ikut Markson. V dan Jungkook pun ikut dari belakang."Ya, kim taehyung, jeon jungkook. Suga ni macam mana?" Jimin soal sebab Suga tidur. "Ikut je lah. Jom!"kata Youngjae. Jimin dan Youngjae tinggalkan Suga sendirian.

....

Namjoon tutup pintu studio dan berdiri depan Jin. "Namjoon-ah, wae?" Soal Jin. Dia pun cuba tenangkan diri sebab dalam sejarah hidupnya, dia tak pernah lalui saat saat ini. "Hyung...saya suka hyung." "HAAH?!" Jin terkejut. "Saya tahu hyung ni yeoja." Kata Rapmon. "Kau ni dah gila ke apa?! Eeee geli aku" Kata Jin dan lepaskan tangannya yang dipegang Namjoon tadi.

Jin buka pintu studio itu dan tengok semua orang berebut nak dengar perbualan mereka berdua.

"Hyung..." -V
"Bukan yeoja?" -Jhope

"Aku namja lah!" Kata Jin. "Tapi, kesan merah kat katil hyung kelmarin..." namjoon cuba fikir. "Tu, air sirap yang bambam kasi. Waduh! Tanya bambam." Kata Jin. Bambam pun angguk. "Dah tu, pad dalam beg plastik hitam hari tu?" Soal Rapmon lagi.

"Tu Jihyun punya." Kata Rapmon. "Jadi....hyung ni..." "tapi....tapi....tapi..." namjoon bingung. Tiba-tiba, ada suara seorang perempuan ketawa mengilai di meja studio itu. Semua orang pandang sesama sendiri. Mereka pun mula takut.

BA!

"AHHHH!!!" semua orang jerit ketakutan. Kerusi pun bergerak ke arah Namjoon. Seorang perempuan berambut panjang dan berbaju putih keluar. Rupa rupanya, Jihyun. "Ish! Nuna, nak terkencing saya tadi." Kata Jimin. "Hahhahahahahahaha, padan muka. Puas kena tipu?" Soal Jihyun. "Jadi selama ni, kau..." "aku cakap kat korang, Jin ni mungkin perempuan bukannya perempuan betul." Kata Jihyun. "Ooooh." "Tapi, nuna buat apa kat sini?" Soal Jungkook. "Korang tak tahu lagi eh?" Soal Jihyun. Mereka geleng kepala.

"Ni hari terakhir nuna kat sini." Kata Jihyun. "Huh?" "Nuna" "Jangan tinggalkan kami." Mereka semua buat group hug dengan Jihyun. Jihyun cuba tahan gelaknya sekali lagi. "Pfft...hahaha. Eish nuna tak habis cakap lagi." Kata Jihyun. "Huh?" "Ni hari terakhir nuna kat sini sebagai stylist, keesokan harinya, nuna datang sini sebagai trainee" Jihyun sakat mereka lagi. "Jinjja?" "Nuna tak terlalu tua ke?" Soal Yugyeom. "Ya! Nuna sama umur dengan Suga. Ok lah tu. Tapi, mana Suga?" Soal Jihyun.

Sementara itu...

Suga-ZzzzzzzzzzzzzzzSwagzzzz hiphopzzzzzzzDaeguzzzzzzz

Mereka semua masuk ke dance room 1. Mereka rancang untuk jerit dalam masa yang sama. Jihyun beri mereka isyarat tangan.

Satu...dua...tiga

"SUGA BANGUN!!!" Mereka jerit di telinga Suga. Tapi...Suga tak bangun. Makin nyenyak tidurnya.

X

Haa, dah habis pun short story ni. Saya nak ucapkan terima kasih banyak banyak sebab baca/vote cerita ni. Maaf kalau saya terkasar bahasa atau buat silap. Saya cuma beri hiburan untuk pembaca-pembaca yang saya hormati ni. Terima kasih sebab baca sampai habis. Love you alls. ♡♡♡


Jin Is Not A Girl?!Where stories live. Discover now