Madem Dr. Strange Kasım ayında vizyona girecek o zaman biraz bilgi verelim. Öncelikle şunu belirteyim ki filmde konu nasıl işlenir bilmiyorum ama Dr strange için çizgi roman evreninde ki bazı bilgileri yazacağım. Peki o zaman Dr. Strange kimdir?
Doktor Stephen Strange bir beyin cerrahıdır. Paraya çok düşkündür ve sosyal ilişkileri zayıftır. Geçirdiği bir trafik kazası nedeniyle ellerini eskisi gibi kullanamaz hale gelir ellerini iyileştirmek için tüm servetini harcasa da ellerini düzeltemez bunun yanı sıra beşparasız kalır.
En sonunda bir öneri sonucu Himalayalar a gider ve orada The Ancient One (Ancient One aslında çizgi roman da erkektir ancak filmde kadın olarak konu alınmış) dan yardım ister. Büyük derviş, Stephen bencilliği yüzünden reddeder. Stephen da zaten büyü müyü saçma sapan işler hiçbirine inanmıyorum der sinirden.
Ama o geceyi hava şartları nedeniyle orada geçirmek zorunda kalır. Ve the Ancient One ın hizmetkarı tarafından suikaste uğrayacağını öğrenir. Hizmetkara karşı yenilir aynı zamanda büyüyü de tatmış olur ancak the Ancient One ı kurtarmış olur.
The Ancient One hayatını kurtardığı için ona büyüyü öğretir. Dr Strange Sorcerer Supreme unvanını alır. Daha sonra Amerika ya geri döner ve insanlığa yardım eder.
Avengers, Defenders, Illuminati gibi birçok takıma üyedir. The Ancient One ölünce de en büyük büyücü o olur.
Sanctum Sanctorum adlı bir malikanesi vardır. İçi dışından büyüktür. Mistik güçler ve büyülerle korunur hatta İç Savaşta Amerikan hükümetine karşı kahramanlar bu malikanesi korunmak için kullandılar.
En iyi arkadaşı ve yardımcısı Wong dur. Wong dövüş sanatlarını iyi bilir büyü konusunda bilgilidir hatta kendini savunmak için birkaç büyü bilir.
Baron Mordo en önemli düşmanlarından biridir. The Ancient One ı öldürmeye teşebbüs eden de odur. Baron Mordo nun öğreticisi de Dormammu dur. Kendisi saf enerjiye sahiptir. Dark Dimension un yöneticisidir. Dr Strange den daha güçlüdür.Dr strange, Thor veya Iron Man kadar kesintisiz uçamasa da uçmasını sağlayan bir pelerini vardır, ayrıca Agomotto küresi kullanır. Bu küre Ceribro nasıl mutantları buluyorsa bu küre de nerede büyü yapıldığını gösterir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
This İs Marvel Komiks 2
RandomMarvel filmleri ve çizgi romanları ile ilgili replik ve komik anlara yer verilen bol bol güleceğiniz bir kitap.