De frică să nu cumva să pună la loc gramele de grăsime topite la sală, multe persoane refuză categoric să mănânce după antrenament. Mare greşeală! Masa de după antrenament este una dintre cele mai importante şi vitale mese ale zilei. Ceea ce mănânci în următoarele două ore de după antrenament poate face radical diferenţa între un antrenament reuşit şi unul eşuat. Recuperarea este un proces la fel de important precum antrenamentul în sine.
Motivul? Gândeşte logic: muncim, transpirăm, golim rezerverele corpului de nutrienţi, în special de glicogen (care se situează, în mare parte, în muşchi, dar şi în ficat). În perioada de după antrenament, corpul încearcă să îşi refacă rezervele vitale de glicogen şi dacă noi nu îi oferim nimic se va "servi" singur din aminoacizii din muşchi. Aşadar, în loc să ne refacem şi să progresăm în urma unui antrenament, regresăm !
Soluţia: "Eu recomand tuturor cititorilor mei o sursă foarte rapidă de proteină plus o doză considerabilă de carbohidraţi simpli cu index glicemic mare. De exemplu, medicii recomandă după antrenament ciocolată cu lapte, care conţine exact ce am spus şi eu. Dar putem şi mai bine de atât, un exemplu bun fiind 30gr + 70-80gr maltodextrină/dextroză (sau chiar 2 banane medii). Nu vă speriaţi de cantitatea mare de zaharuri, corpul va transforma aceste zaharuri simple direct în glicogen, cu scopul de a-şi reface rezervele, adică nu se depune nimic sub formă de grăsime.
Sub nicio formă nu face greşeala de a mânca cereale cu lapte imediat după o şedinţă intensă la sală, mai ales seara. Acestea se asimilează mai greu în organism, şi exact de asta NU ai nevoie după antrenament!
În concluzie, nu uitaţi că depinde în proporţie de 60% de alimentaţie, restul de 30% fiind atribuit mişcării iar 10% motivaţiei. Fără bază, orele la sala de sport vor fi zadarnice. Prin urmare, EAT SMART, TRAIN SMART!
YOU ARE READING
The Fit Girl
RandomScriu aceasta carte pentru persoanele care au nevoie de sfaturi pentru a pierde in greutate intr-un mod sanatos.Daca esti interesat(a) sa pierzi kilogramele in plus si sa-ti tonifiezi corpul intr-un mod natural si sanatos,atunci citesti cartea corec...