"Saranghaeyo, Song Jihyo.." kata kata Jin membuatkan pandangan mata mereka langsung tidak beralih antara satu sama lain.
Perlahan lahan Seokjin mendekatkan wajahnya kepada Jihyo sehingga gadis itu dapat mencium bau nafas lelaki itu.
"Can you repeat that?" Tanya Jihyo lagi.
"Saranghaeyo, Song Jihyo.." kata Jin lalu mencium bibir Jihyo.
* * *
Taehyung memandang jam tangannya. Pelik.. hari ni, Seokjin dan Jihyo tak datang sekolah.. mereka ke mana?
"V, kau tak nak tgk wayang ke dengan kami?" Tanya Suga.
Taehyung menggeleng. "Wae?"
"Aku nak buat something."
"Apa dia?" Tanya Hoseok.
"Adalah.."
* * *
Jihyo Pov
Aku tergamam. Perlahan lahan dia menjauhkan wajahnya dariku. "Aku harap, akulah namja yang pertama yang cium kau.." kata Jin sambil tersenyum.
Aku masih dalam keadaan yang separa sedar. Apa yg dah berlaku tadi? Adakah kami baru saja berciuman tadi?
"Jihyo, kau nak ikut aku? Kita tinggal di China." Kata Seokjin.
Aku menggeleng. Aku pegang tangannya.."tapi aku terima kau... aku terima kau sebagai kekasih aku.." kata Jihyo.
Seokjin tersenyum teruja. Pipi aku diusapnya lembut. "Kau tak takut?"
"Kenapa aku harus takut?"
"Kau sdg mmpertaruhkan nyawa kau.. kau tau,.aku ada beratus ratus musuh.. kau tak takut tanggung risiko?"
"Selagi kau bersama aku, aku tak takut.." kata Jihyo.
Seokjin membaringkan kepalanya di bahu Jihyo. "Aku tak nak panggil kau 'kau' lagi.. dan aku takkan gelar diri aku sbg 'aku' lagi.."
"Mulai sekarang, kita ubah gelaran tu. Aku tak nak jadi kekasih yang tak romantik,," kata Jin.
Jihyo mengangguk. "Araseo."
* * *
Seokjin memimpin tangan Jihyo ke taman di belakang rumahnya. Sbnrnya, dia bukannya berniat hendak menjaga tanaman itu.. sbb itulah dia mengupah pekebun untuk jaga.
"Taman yang cantik.."ujar Jihyo.
Seokjin mengangguk. Mereka duduk di sebuah kerusi berhadapan dengan tasik. Jihyo memandang Seokjin yang sedang menutup matanya. Menghayati keindahan alam.
"Selama 4 tahun, inilah kali pertama saya duduk di kerusi ni smbil menghayati keindahan alam.." kata Seokjin.
Jihyo meneliti wajah kacak Seokjin. "Berapa ramai musuh yg awak ada?"
"Banyak. Sampaikan saya tak mampu nak kira.." kata Seokjin lalu tersenyum.
Jihyo mengusap pipi Seokjin. "Dont get hurt.. Dont get injured.." kata Jihyo.
YOU ARE READING
Beautiful Angel
FanficJihyo merupakan seorang pelajar nakal tapi bersikap 'friendly' dengan org org yang berada di sekelilingnya.. Bahkan, ramai yang suka dengan perempuan ini walaupun perangai kasar mengalahkan lelaki. Ditakdirkan pada satu hari ada seorang pelajar lela...