"Now ill open the door.." kata Jin lalu membuka pintu dihadapannya. Jihyo yang masih menangis itu tidak mahu bergnjak dr tempatnya. Permintaannya hanya satu.
"Bunuh aku, Seokjin.." rayu Jihyo.
Jin terus memandangnya. Seolah olah permintaan Jihyolah yng paling berat ketika itu. Mana mungkin dia makbulkan permintaan perempuan itu. Dia sudah begitu mencintai Jihyo.
"Kau sendiri tau, aku takkan pernah jatuh cinta lgi pada kau.. cinta aku hnya satu.. aku cintakan Kim Taehyung..."
Jin menahan amarahnya. Namun, urat urat lehernya sdh kelihatan timbul. "Cinta aku hanya utk Taehyung.." kata Jihyo lalu menahan sebaknya.
Jin ketawa perlahan. "Kau, kau tipu.." kata Jin.
Jihyo menangis sepuas hatinya. Dia benar tidak percaya anak dan suaminya sdh mati ditembak. Dia rasa menyesal kerana pernah mengenali lelaki ini.. rasanya sakit sekali setelah mendengar tembakan itu.
"Dasar perempuan sial!!" Kata Jin lalu menarik rambut Jihyo dan mengheretnya utk berjumpa jasad si suami dan anaknya.
* * *
Jungkook pov
"Ahhh!!" Teriak Jihyo apabila melihat suaminya terbaring lemah di atas lantai. Jihyo menjerit sekuat hatinya. Aku tau dia sebak melihat Taehyung yang msih erat memeluk Yujin.
"Kenapa kau buat aku macam ni?" Tanya Jihyo lalu memukul mukul bahu Jin. Aku rasa simpati.. sedikit sebanyak, aku rasa menyesal dengan apa yang aku dah pernah buat pada mereka berdua.
Mata aku mulai layu.. Aku betul betul rasa sakit di seluruh tubuh. Aku dapat rasa, nyawaku akan dicabut tak lama saja lagi. Tanpa sempat mengucapkan kata maaf kepada Jihyo dan Yujin. Aku harap, Yujin tak perlu kenal aku. Sbb, Taehyung sdh menjadi seorang appa yang baik.
* * *
Pintu bilik itu dipecahkan oleh seorang lelaki berbadan sasa. jin menoleh ke arah pintu itu. Ada Edri Wong yang sdg memandangnya tajam.
"Apa kamu buat ni?" kata Edri Wong.
Jihyo yng sedang menangis terus menghampiri terus bangun dan berlari ke arah si suami. Dia memeluk Taehyung seeratnya. "Omma,.." suara seorang budak kecil menarik minatnya. Yujin masih hidup!!
"Yujin ah!!" Kata Jihyo lalu memeluknya sekuat hati.
jihyo memandng ke arah Taehyung. Lelaki itu membuka mtanya sambil tersenyum lemah. Jihyo terus memeluk Taehyung. "Saya ingat awak dah mati..." kata Jihyo lalu memeluk suaminya seeratnya.
Apabila melihat Taehyung dan Yujin masih hidup, Jin terus menarik kolar baju Wu Xia. "Kau mmg tak guna!!" Teriak Jin.
"Maaf, encik... saya tak snggup. Sbb tu, saya tak tembak mereka. Silakan, ambil nyawa saya." Kata Wu Xia lalu melutut di hadapan lelaki itu.
"Michael, let them go. Kamu tak kasihan ke pd Jihyo? Dulu, dia juga sangt menderita bila dapat tau yang kamu dah mati. Dia lah orang yang paling susah move on.. dia dipaksa kahwin dengan orang yang dia tak cintai.. tapi, dia berjaya move on dan buka hatinya utk bersma suami dia... kamu kena terima Michael... dia bukan milik kamu lagi.." kata Edri Wong.
Jin mengacukan pistol itu ke arah Jihyo. "Kau, perempuan tak guna! Kalau aku tak dpt kau, lebih baik kau mati." Kata Jin.Pang! Pang!
* * *
Tbc
Vote and cmment
YOU ARE READING
Beautiful Angel
Fiksi PenggemarJihyo merupakan seorang pelajar nakal tapi bersikap 'friendly' dengan org org yang berada di sekelilingnya.. Bahkan, ramai yang suka dengan perempuan ini walaupun perangai kasar mengalahkan lelaki. Ditakdirkan pada satu hari ada seorang pelajar lela...