Jin memandang perempuan itu dari jauh. Api kemarahan dapat di lihat dalam anak matanya. Dia cemburu melihat Taehyung. Senyuman kejam terpamer lagi di bibirnya.
gelak ketawa anak mereka membuatkan Jin makin panas hati. Kalaulah dia tau siapa yang rncang kes pembunuhan ke atas dirinya dulu, pasti org itu akan menerima padahnya.
"Kau, milik aku Jihyo.."
* * *
"Appa, canextik tak Yujin?" Tanya Yujin lalu menggayakan dress itu di hadapan appanya. Memang tak dapat dinafikan Yujin rapat dengan Taehyung daripada ommanya sendiri.
"Cantik.. macam omma dia juga.." usik Taehyung kepada Jihyo.
Jihyo mencubit lengan Taehyung. Pang!!
"Ahh!!" Orang ramai mulai berteriak apabila mendapati ada peluru sesat memasuki pusat membeli belah itu.
Tanpa membuang masa, Taehyung terus membawa anaknya dan isterinya berlari tanpa arah tuju. Ketakutan mulai menghiasi perasaan gentarnya.
Taehyung menyuruh Jihyo dan anaknya untuk keluar dari pintu belakang mall.. "appa, rantai Yujin jatuh!" Kata Yujin sambil menangis. Baginya rantai itu bermakna.. rantai itu ditempah khas oleh Taehyung untuk anak perempuannya.
"Biarkan rantai tu, princess..lenkali appa belikan rantai yang lagi cantik dari itu.." kata Taehyung lalu mengendong anak perempuannya.
"Kenapa ni? Apa dah jadi?" Tanya Jihyo panik apabila melihat ada banyak lelaki memakai kot bewarna hitam sambil memegang senjata api.
"Tinggalkan wang dan barang berharga! Kalau tidak semua nyawa akan melayang!" Kata seorang lelaki lalu melepas satu das tembakan ke atas.
Bunyi tembakan itu membuatkan kaki Taehyung menggigil. Dia membawa anak dan isterinya ke lubang maut. Tanpa membuang masa, Taehyung menyuruh Jihyo dan Yujin keluar dari bangunan ini melalui pintu keluar yang sangat hampir dengan mereka.
"Kita keluar sama sama!" kata Jihyo.
"Bawa Yujin keluar.. Saya akan selamat nanti.." kata Taehyung panik apabila melihat kedegilan Jihyo.
Yujin memeluk appanya sekuat hati. "I'm scared.." kata Yujin.
"Close your eyes, princess.. everything will be ok.." kata Taehyung.
Yujin menurut. Matanya terpejam rapat. "Baiklah.. awak dengar baik baik.. bila kita sampai ke pintu keluar.. awak dengan Yujin akan keluar terlebih dahulu.. selepas itu baru saya.." kata Taehyung.
"Kalau tak menjadi macam mana?"
Taehyung melihat lelaki di hadapannya. Orang ramai terpaksa memberikan beg dompet dan barang barang berharga..
Jihyo mengambil Yujin dari dakapan Taehyung. Perlahan lahan dia menghampiri pintu itu. Setelah itu, dia membuka pintu itu.
Taehyung melihat isterinya yang sedang berusaha untuk melarikan diri dari bangunan ini. Dia menghela nafas lega apabila tiada sorang pun perasan yang isterinya sdh keluar dari bangunan ini.
* * *
Jihyo membuka pintu kereta lalu memasukkan anaknya ke dalam kereta di bahagian penumpang belakang. Yujin dari tadi menangis apabila melihat ommanya membawanya pergi tanpa appa.
YOU ARE READING
Beautiful Angel
FanfictionJihyo merupakan seorang pelajar nakal tapi bersikap 'friendly' dengan org org yang berada di sekelilingnya.. Bahkan, ramai yang suka dengan perempuan ini walaupun perangai kasar mengalahkan lelaki. Ditakdirkan pada satu hari ada seorang pelajar lela...