readers izinkan saya mengubah gaya penulisan saya ye. saya mahu mencuba penulisan yang simple but senang paham. ok readers?.
cik yoora, papa cik yoora kena tangkap dengan polis. kata pembantu rumah agam keluarga lee itu. apa? kau buat lawak ke?. tak cik, betul. ini dia. makcik yoon menyerahkan keratan akhbar bertarikh harini yang menyatakan daddy yoora telah ditangkap polis atas kes rasuah. terjegil mata yoora membaca akhbar tersebut. tanpa disedari air mata yoora mengalir deras. apa aku nak buat sekarang. apa aku nak buat tanpa daddy. macam mana hidup aku. kenapa daddy tinggalkan yoora. daddy dah tak sayangkan yoora ke? semua soalan itu bermain di benak pikiran yoora.
terdengar bunyi kuakan pintu. seungcheol yang dari tadi mencari akal untuk memujuk cik princessnya terdiam melihat yoora yang seperti orang yang hilang anak. tersentuh hati seungcheol melihat air mata yoora yang dari tadi tak berhenti. dia tahu yoora sangat sedih, itulah tujuan utama dia kemari. untuk memujuk cik yoora.
cik yoora, sudah la menangis. benda dah terjadi sekarang kita perlu kuatkan semangat dan teruskan hidup. kau diam! kau tak tahu apa yang aku rasa. kau tahu tak hati aku ni. sakit. sakit macam nak mati. aku tau la kau tengah sedih tpi kau kena pikir jugak diri kau tu. kau diam la bodoh. kau siapa nak bagi aku nasihat. kau tu hamba aku je. berambus la bodoh teriak yoora sambil membaling bantal kepada seungcheol. tahap kesabaran seungcheol tercabar. hey! kau tak pikir ke masa depan kau. daddy kau tu penat besarkan kau sampai jadi manusia yang tak reti nak bersyukur. kau langsung tak nak hargai benda tu. kau tau tak aku penat siang malam pagi petang layan karenah kau yang bodoh tu untuk cari duit bagi keluarga aku makan. diam la jantannn!!! aku tak perlukan kau. yoora membaling pasu kecil kepada seungcheol. tanpa sengaja pasu itu terkena di dahi seungcheol. darah mengalir deras dari dahi sampai ke pipi seungcheol. yoora hanya memberi riaksi menyampah dan tak ada rasa bersalah. perempuan apa kau ni seungcheol menjerkah yoora kerana tahap kesabarannya sudah hilang. kalau kau tak nak aku jadi p.a kau. fine aku letak jawatan. hiduplah kau dengan dunia bodoh kau tu. seungcheol menghempas pintu bilik yoora. pergi berambuslah kau pikir aku kesah kata yoora sambil menangis.
skipcheol apa dah jadi kmdekat dahi kau tu tanya wonwoo kawan baik seungcheol. perempuan tu la buat. siapa? majikan kau ke? yer lah siapa lagi. untuk pengetahuan kau bekas majikan. apa? kau diberhentikan kerja ke? eh eh aku yang nak berhenti sendiri. wey sayang la. kerja tu kan lumayan. tu la kalau aku pikir balik memang la lumayan tapi bapak si yoora tu kan dah kena tangkap. siapa nak bayar gaji aku. tak nak aku jadi p.a perempuan bodoh sombong tu tanpa gaji. eh tak baik la kau seungcheol. dah la dia tengah bersedih. biarkan biar dia rasa berdikari sikit. wey wonwoo kedai kau ni ada kerja kosong tak. ada, kenapa kau nak kerja ke? nak la. womwoo bagi aku kerja tu. ok kau jdi pelayan kat kedai aku ok? boleh ja kata seungcheol. baguslah ringan sikit kerja aku lepasni. nah wonwoo menghulurkan plaster kepada seungcheol. terima kasih. *wonwoo menggeleng* ganas jugak er cik yoora kau tu. teruk jugak luka kau ni. hmm apa la nasib balas seungcheol. mereka berdua ketawa tetapi dalam hati seungcheol rasa dendam membuak buak terhadap yoora hanya dia yang tahu..
amacam readers ok tak chapter ni. comment la baru saya tau macam mana karya saya ni diperlihatkan. jangan lupa vote tau. babai
KAMU SEDANG MEMBACA
hey p.a !!!
FanfictionMenjadi seorang pembantu peribadi atau lebih senang digelar sebagai P.A bukanlah sesuatu yang mudah. Tambahan pula kalau majikannya seorang yang banyak kerenah dan memeningkan kepala. Tapi bagi Seungcheol, nak tak nak dia terpaksa juga untuk hadapi...