Pov. Lola
Ik werd wakker met Jorik in het hotel, ik keek op de klok en zag dat het 9 uur was. Hmm snel even aankleden, douchen, make-up doen, haren doen, eten en al die dingen en dan naar de modellenbureau. Het is ook nog eens een half uur rijden dus we moeten optijd weg. Ik maakte Jorik drie kwartier later wakker. 'Goede morgen schatje.' Zei ik. 'Goedemorgen darling.' Zei hij en gaf me een kus. 'Ben je al lang wakker?' Vroeg hij. 'Nee bijna uurtje, maar ik dacht ik maak je even wakker.' Zei ik. 'Dankje, anders was ik het al zo vergeten.' Het was kwart over 11, het ontbijt hadden ze al opgeruimd, dus we gingen onderweg even snel wat drinken en eten. We kwamen bij het modellenbureau aan. We gingen naar binnen. 'Hallo kijk eens wie we daar hebben.' Zei John. 'Hoihoi.' Zei ik. 'Zou ik jullie even rondleiden?' Zei hij. 'Ja is goed.' Zei ik. We liepen met John mee. Er kwam een meid naar ons toe. 'Jorik?' Zei ze. 'Oh uh hee Tiffanie.' Zei Jorik beetje afstandelijk. 'Ken je me niet meer?' Vroeg ze. 'Jawel.' Zei Jorik. 'Wat doe je raar?' Vroeg ik aan Jorik. 'Heb je een momentje.' Zei Jorik tegen Tiffanie. Hij nam me mee naar een plek waar het een beetje rustig was. 'Wat deed je dom tegen haar? Wie is dat?' Vroeg ik. 'Ze is mijn ex van 4 jaar geleden. Maar ik heb het om een erge reden uitgemaakt, nu schaam ik me als ik haar zie, want bijna iedereen weet waarom en hoe het uit is gegaan. En ze vind me nog leuk, want ze stuurt elke dag nog wel appjes enzo.' Zei Jorik. 'Oh, vind je haar ook nog leuk?' Vroeg ik. 'Nee ik vind jou leuk.' Zei hij. 'Maar hoe en waarom heb je het dan uitgemaakt?' Vroeg ik. 'Kijk, ze was een top meid, echt en al helemaal 's avonds maar dat doet er niet toe. Ze was alleen toen ze 17 was zwanger van me geworden. Ze wilde het alleen houden maar ik wilde dat niet. Dus ik had gezegd dat als ze het niet weg haalde dan ging ik bij haar weg, maar gewoon op een hele normale manier. Maar ze wilde dat niet dus we gingen een keer uit. En toen heb ik met een ander gezoend voor haar neus. En heb die meid uiteindelijk ook mee genomen naar huis. En toen was het einde eigenlijk.' Zei Jorik. 'Je moet meiden beetje respect geven, wat als ik een kind zou krijgen?' Vroeg ik. 'Nu zijn we ouder, maar het is gewoon niet slim.' Zei Jorik. Ik liep weer terug naar John zonder wat te zeggen, Tiffanie stond er ook nog. 'Tiffanie kan ik je zo even spreken.' Zei ik. 'Ja tuurlijk!' Zei ze. Jorik kwam eraan lopen. We gingen verder met de rondleiding. Uiteindelijk kwamen we bij de fotoshoots. De meneer van dit modellenbureau stond er ook bij. 'Jij bent Lola?' Vroeg hij aan me. 'Ja dat ben ik.' Zei ik en gaf hem een hand. 'Ik ben Johnny ik ben de baas van dit modellenbureau, als je wil kunnen we even in mijn kantoor even praten over het contract en welke dagen je moet werken.' Zei hij. 'Ja is prima.' Ik liep mee. Jorik bleef met John praten. We kwamen aan bij zijn kantoor. 'Nou ik heb een paar dingetjes, en ik begin eigenlijk meteen, je krijgt een eigen huis, van ons want we willen niet graag dat modellen langer dan half uur moeten rijden om hier te komen. Je kan daar samen met Jorik wonen, het is 5 minuutjes hier vandaan. Een soort villa maar we geven je zodadelijk het adres en de sleutel dus dan zie je het vanzelf wel. Over het contract, we hebben geen echt contract, we hebben alleen een blad waar op staat dat je sowieso om het half jaar elke keer weer moet tekenen of je hier nog wil blijven. Dus je werkt eigenlijk per half jaar. Het is niet dat je bij ons meteen een jaar vast aan ons zit. En over de werkdagen en tijden. Op maandag, dinsdag, donderdag en zaterdag moet je werken. Dat is eigenlijk beetje normaal voor iemand wie net begint, het kan dus best zijn als je een keer vaker kan dat je vaker kan komen. De werktijden zijn: maandag: 13.00 tot 23.00 dinsdag: 13.30 tot 21.30 donderdag 16.00 tot 02.30 en zaterdag: 14.00 tot 22.00 dus donderdag heb je dat je tot middernacht moet werken. Heb je er bezwaar tegen?' Vroeg de baas. 'Nee laat het contract maar komen.' Zei ik. Ik ondertekende het blad, ik kreeg een auto sleutel met 6 sleutels eraan. 'Ik leg je even uit welke waar voor is. Er staan allemaal nummers op 1 tot en met 6 en 1 auto sleutel. Want je krijgt van ons een auto van het bedrijf. Sleutel 1 is voor de voordeur van het huis. Sleutel 2 is voor de achterdeur. Sleutel 3 is voor de garage van het huis. Sleutel 4 is voor de bar van het huis, dat is een apart huisje naast jullie huis. Sleutel 5 is voor hier, die moet je voor het schermpje houden dan gaat de achterdeur open. Sleutel 6 is voor de berging hier, die moet je dus ook voor een schermpje houden. De voordeur staat eigenlijk altijd wel open, maar zoals je hebt gemerkt moet je wachten tot je word binnen gelaten, want dat moeten wij accepteren. Maar nu hoeft dat dus niet want je hebt een sleutel voor de achter deur. Ohja en de laatste sleutel geef ik apart dat is sleutel 5a. Die is dus voor Jorik als je dat wilt, dan kan hij ook altijd hier binnen komen, zonder dat we het telkens moeten accepteren.' Ik pakte alle sleutels aan, en we liepen terug. 'Wat een sleutels.' Zei Jorik. 'Ja deze is voor jou die is voor de deur hier als je naar binnen wilt via de achterkant. En deze zijn allemaal voor de nieuwe auto nieuw huis en al die andere dingen.' Zei ik. 'Vet.' Zei Jorik. De baas kwam naar Jorik toe. 'Hier heb je ook alle sleutels van het huis en auto enzo, vooor het geval dat er iets mis gaat of is.' 'Oke dankjewel.' Zei Jorik tegen Johnny. Ik zag dat Tiffanie naar de wc liep, dus ik zei dat ik even naar de wc ging. Ik liep naar de wc. 'Hee kan ik je hier even spreken?' Vroeg ik. 'Ja is goed, het gaat zeker over Jorik ofniet?' Vroeg ze. 'Ja, sorry dat ik je er mee lastig val, maar ik heb gehoord wat er is gebeurt, en dat hij bij je weg is gegaan omdat je het kind niet wilde weghalen.' Zei ik. 'Heb je het "hele" verhaal gehoord?' Vroeg ze. 'Niet dat ik weet.' Zei ik. 'Oke kijk, wat hij zegt klopt maar hij heeft me ook mishandeld. Hij heeft me zovaak geslagen omdat ik het kind niet wilde weg halen. Hij heeft me gedwongen om het weg te halen of hij deed het zelf. En hij had toen een mes vast. Maar ik zei dus dat ik hem weg ging halen, en heb dus vol kunnen houden dat ik hem heb weg gehaald. Toen waren we dus ergens stappen en ik had het tegen een vriendin gezegd. Maar ze was iets te dronken waardoor ze dus tegen hem had gezegd van gefeliciteerd met jullie kindje. Dus hij kwam naar me toe en zei, ik hoef niks meer met je als je het niet weg haalt. Maar ik wilde het niet en ja toen ging hij vreemd. Maar ik wil nu niet dat je denkt dat hij niet goed genoeg is, want hij is de beste die je kunt krijgen, dus heb geluk meissie.' Zei ze. Ik schrok. 'M-m-mis-s hande-e-eld? Hoe kan hij.' Zei ik stotterend. 'Ik snapte hem best, maar maak het nu niet uit door mij, maar ik moet weer naar de fotoshoot.' Zei ze. Woow wat is dit heftig. Ze liep weg. Ik liep ook weg. Jorik liep naar me toe. 'Hey schat zullen we gaan?' 'Ja.' Zei ik en we liepen naar de auto. 'Is er wat?' Vroeg hij. 'Hoe kun je? Haar mishandelen serieus? Waarom vertelde je dat er niet bij???' Vroeg ik boos.Heehee, dit is al weer hoofdstuk 6, pfoe wat gaat dit snel. Wil je weten hoe het afloopt blijf dan vooral verder lezen, en wachten tot het nieuwe hoofdstuk erop staat. Ik hoop dat jullie het een beetje een leuk hoofdstuk vonden. Kusskuss.
JE LEEST
Lil' Kleine
RomanceHee , dit is mijn eerste verhaal. Ik hoop dat jullie het wat vinden. En als jullie iets niet fijn vinden aan schrijf manier reageer dan even :) Of als ik een van jullie verhalen moet lezen zet het even in een reactie en dan zou ik jullie verhaal ook...