Hoofdstuk 21 (door x_michellex ):
Rachel stapte doodvermoeid haar bed uit. In de spiegel zag ze haar wallen waarna ze snel haar handen voor haar gezicht deed. Ze had nog een lang gesprek met Viktor gehad die in Amsterdam in het ziekenhuis lag. Rachid had hem dus gezien op Schiphol in Amsterdam waarna hij hem achterna was gegaan. Ze hadden ruzie gehad over Rachel waarna Rachid en wat vrienden van hem een gevecht begonnen.
Tot grote opluchting van Rachel was Viktor niet in levensgevaar, maar spelen kon hij dit weekend niet waar hij natuurlijk van baalde aangezien hij al een paar wedstrijden niet had gespeeld. Rachel had hem gezegd aangifte te doen wegens mishandeling. Wat Rachid had gedaan kon niet. De hele nacht had ze wakker gelegen. Ze moest over een kleine twee uur een contract ondertekenen bij Napoli. Ze had lang nagedacht, ze kon het contract ondertekenen of ze ondertekende het niet en ging naar Viktor. Uiteindelijk had ze besloten te tekenen. Een voetballer en coach kunnen geen relatie hebben had Rachel zichzelf wijsgemaakt. Ook al hoorden ze niet bij hetzelfde team of dezelfde competitie.
Net toen Rachel haar wallen had weggewerkt ging haar telefoon. Ze zag een foto van Rachid wat betekende dat hij haar belde. Ze schoof haar vinger over het beeld naar links. Ze wou hem niet spreken. Niet na wat hij Viktor had aangedaan. Haar telefoon maakte weer een geluidje. Dit keer had ze een berichtje.
Rachid 8:30:
Ga je tekenen?Rachel begon sarcastisch te lachen. Hij deed alsof er niks aan de hand was. Hij zei zelfs geen 'sorry' en gaf geen uitleg. Hoofdschuddend gooide Rachel haar telefoon weg en liep weer richting de badkamer.
Op een aantal nieuwssites had ze al allemaal verschillende verhalen en koppen gelezen.
Ajax-speler in ziekenhuis na vechtpartij
Bankzitter Ajax ligt in ziekenhuis
Ajax niet blij met mishandelde Fischer
Ajax en Fischer aanklacht ingediend tegen mishandelaars
Politie opzoek naar mishandelaars Ajax speler
En zo ging het nog wel even door. Altijd had Rachel gedacht dat Rachid daar niet toe in staat was, maar blijkbaar had ze het fout. Rachel zuchtte nog een keer diep en liep haar deur uit. Op de gang stonden Guido en haar moeder te wachten op Rachel. "Ben je eruit?" Rachel knikte vastberaden "ik doe het" "mooi" glimlachte Guido breeduit. "Ik denk dat je het fantastisch gaat doen" "ik hoop het" glimlachte Rachel een tikkeltje zenuwachtig.
"Waar is Rachid eigenlijk?" Met een ontbijtje kwam Rachel aan de tafel van Guido en haar moeder zitten die ook allebei een ontbijt voor zich hadden staan. "Naar huis" klonk Rachel ongeïnteresseerd "oh hoezo?" "Gewoon, ik wil er niet over praten" maakte Rachel het haar moeder nog extra duidelijk.
~
Rachel ademde een keer diep in en uit. Voor haar lag het contract. Met een pen in haar hand keek ze naar de plek waar haar handtekening zou komen te staan. Rachel sloot haar ogen en zag Rachid voor zich. Resoluut opende ze haar ogen en zette haar handtekening op het papier.
"Welkom bij Napoli" glimlachte de technische directeur "dankjewel" Rachel glimlachte breeduit waarna ze nog een paar foto's moest maken voor de pers. Rachel hoopte nu ook van Rachid af te zijn. Hij woonde in Nederland en Rachel was niet van plan om vliegtickets of hotels voor Rachid te betalen. Ze kreeg een mooie auto van de club, maar moest op korte termijn wel een huis vinden in Italië. Het liefst zo dicht mogelijk bij de club zodat de reistijd niet al te lang zou zijn.
"Nu moeten we alleen nog een huis voor je vinden en je spullen verhuizen" Rachel haar moeder sloeg haar armen om Rachel heen. "Ik wil er het liefst één dicht bij de club" "snap ik, als je niks kan vinden kan je eerst huren toch?" Rachel knikte en nam een slok van haar glas champagne. Een trotse glimlach kwam er op haar gezicht toen ze naar het lege stadion keek. Hier mocht ze nu presteren met haar nieuwe team. Een nieuw team, een nieuw leven en een nieuwe kans. "Pap is vast en zeker trots op je" "ik hoop het" er werd een kus door haar moeder op Rachel haar wang gedrukt "ik weet het zeker" zei ze zacht.
JE LEEST
Raken
FanfictionDe tweeëntwintig jarige Rachel is de coach van het eerste elftal van Fc Groningen. Tijdens de wedstrijd Fc Groningen-Ajax gaat het mis in de spelerstunnel. Rachel heeft het druk met haar baan en reist veel, maar heeft ze ook nog tijd voor de liefde?