Vyklop to!

91 11 0
                                    

Ren zavrčel a vyšel ven.

,,Keiro dělej!" Zavolal nerudně a já ho ze strachu raději následovala. Mířil do hlavního patra, k poklopu od kanálu.

,,Samy!" Ozval se radostný výkřik a mé oči spatřily Sandru, jak se rozebíhá naproti hnědooké holce se skoro černými vlasy. Ta ji nakrátko obejmula a jemně odstrčila zase stranou. Opodál se Jacob vítal nějakým podivným pozdravem s klukem, jehož oči byly křiklavě zelené a vlasy zlatohnědé, jak si s nimi pohrávalo slunce. Ginger - kolie - nadšeně štěkala a Matty vrtěl oháňkou. Ginger - moje zachránkyně - se Samy vrhla do náruče. Ostatní z mise zajásali nejvíce teprve, když spatřili Rena. Nově příchozí, nejspíš Shay, se zářivě usmál a na Renův tázavý pohled pokýval hlavou k opodál stojícím dětem. Dvě malé dívky. Jedna v černobílé kostkované košili a černých legínách. Její rovné vlasy volně splývaly v blonďatých, skoro bílých pramenech na ramena, na nohách vynikaly červené tenisky, hluboce modré oči plaše sledovaly ostatní. Druhá je měla zelené a bystré, havraní vlasy s fialovým leskem v culíku se nezkrotně kroutily, na sobě hnědou mikinu, modré legíny a černé běžecké boty. Nepřítomně na ně hledím, když tu Ren zatleská a sjedná si ticho. Pokývá na Shaye, aby začal. Ten se k malým děvčatům postavil a ukázal na černovlásku.

,,Ayla - příjmením Parson - je tady z nás nejmladší přežívající. A ta druhá je Daga Black."

,,Daga?" Otázal se Jacob. Samy pomalu popošla do popředí.

,,Její rodina ji....." Odmlčela se, hledala vhodná slova.

,,Počala na Filipínách. A od toho to jméno - Daga.

,,Jak jste....."

,,Rodné listy, které raptoři roztahali všude po bytě."

,,A proč Daga?"

,,Znamená to Krysa. Vysvětlila nám, že je to podle těch špičatých uší. A ten den D jedli krysu, jakožto nějakou specialitu k večeři."

,,Chudák holka...." Přejela si dlaní po obličeji Sandra. Jedno mi ale vysvětlete: Kdyby jedli v ten den morče a byli v Rusku, jmenovala by se Marskája svínka? Při té představě mnou projela zimnice. Jak to tomu dítěti může někdo udělat?

,,Kolik jim je?" Vznesla dotaz - asi kvůli pozorování -Lexi.

,,Devět."

,,Cože?! Jak....jak.....se jim povedlo přežít? Já bych bez Rena byla na štíru!" Vypískla překvapeně Andy.

,,Ayla se čirou náhodou zabouchla v šatníku na půdě, když útočily raptoři. Oni ji nějakým záhadným způsobem nenašli, jelikož byla nejspíš zticha, ale když slyšela nás, silně bušila na dveře. A Daga přečkala apokalypsu v komíně. Stála na výstupku z cihel a my na ten dům kvůli rozhledu vylezli."

,,Má odvahu." Podotkla Samy.

,,To má." Usmál se Ren a opřel se o zeď.

,,A taky měla kliku!" Odplivl si vysoký zrzek. Ren ho sjel výstražným pohledem, poté přešel k dívkám a klekl si.

,,Jsem moc rád, že jste tady." Daga se pokusila o úsměv, ale až na saze usazené po celém jejím těle byla bledá jako sníh.

,,Keiro, Andy, postarejte se o ně prosím." Ayla pomalu zvedla zrak a hledala své průvodce. Andy vykročila, Ren se opět odvrátil k nováčkům a zašeptal.

,,Nebojte se, tady vám nikdo neublíží...." Přejel palcem Ayle po tváři. Andy vzala za ruku Dagu a klidně pronesla:

,,Najdeme vám místo na spaní, ano?" Světlá blondýnka smutně přikývla. Obě začaly odcházet a já přešla k Ayle.

Experiment    *pozastaveno*Kde žijí příběhy. Začni objevovat