23 | Hah ?

3.2K 230 21
                                    

Sehun handsome ;) sorry ada masalah sikit time publish part. srs korg bce balik dr chap 20 kay?
__________

" Kim Soyeol.." langkah Soyeol terhenti. dia tahu suara siapa.

" Omma.. Sehun hyung panggil.." Hyunjun menyentuh pipi ommanya. Soyeol kembali ke realiti.

" Nae, Sehun-ssi? ada apa-apa masalah?" aku cuba avoid mata dia. tolonglah, aku taknak Psycho sehun kembali. aku takkan benarkan.

" Kau.. tak ingat aku?" tanya Sehun. seperti 5tahun lepas.. memori itu kembali menerpa masuk ke dalam kepala Soyeol.

Soyeol hampir terduduk. trauma.

" Soyeol!" Sehun memegang lengan Soyeol sebelum sempat jatuh. Dahlah Hyunjun di dukungan.

" Lepaskan! Saya tak kenal awak dan hanya kenal awak as member EXO.." Soyeol berkata dengan tegas.

" aku tahu kau kenal aku!" Sehun memegang bahu aku.

" Hyung, nanti omma sakit." Hyunjun menepis tangan Sehun yang berada di bahu Soyeol.

Sehun melepaskannya. pelik,.

" mana kau pergi selama ni, sayang? aku cari kau macam nak gila.." Sehun membuat muka kecewa dan mengeluh.

" maaf.. saya tak kenal awak.." kata Soyeol lagi.

" Hyunjun-ah, telefon APPA suruh dia ambil kita dekat sini for lunch. dah lama tak lunch dengan APPA kan ?" Soyeol menguatkan perkataan APPA supaya Sehun tidak lagi kacaunya dengan menunjukkan yang dia mempunyai keluarga dan anak.

" Nae,Omma." Hyunjun mendail number Siwoo mengunakan smartwatchnya.

" Soyeol-ah.." Sehun memanggil dengan terdesak.

" Maaf Sehun.. saya kena lunch dengan keluarga saya. Saeyoung akan handle awak semua.." Soyeol menunduk dan terus berlalu meninggalkan Sehun.

" aku tahu kau ingat aku! aku akan selidik, KIM SOYEOL!" Sehun menjerit .

" psycho!" getus aku.

Siwoo Arrived,

muka aku memang pucat habis. aku meletakkn Hyunjun di sofa belakang. aku duduk disebelah Siwoo oppa.

" Hey, what's wrong? asal pale sangat nieh?" Siwoo memandang Soyeol risau.

" takda pape. i'll tell you later." kataku dan cuba menenangkan diri sendiri. aku takut sangat kalau kalau Sehun dapat tahu yang Hyunjun anak dia.. nanti Sehun ambil Hyunjun. TAK! aku takkan serahkan KIM HYUNJUN kepada Sehun.

[ SEHUN POV ]

i found her! aku tahu kerja dia andd dengan cara itu aku boleh tahu dia tinggal kat mana. heh, Soyeol. Ingat kau boleh lari dari aku ?

but, dia dah kahwin ke? Yoon Siwoo ? Kim Hyun-Jun ? Wait,. What ?

kalau betul, Hyunjun anak Siwoo and Soyeol, why surname Hyunjun , KIM ? patutnya Yoon Hyunjun. something fishy here.

" Appa.." Seunghan berlari ke arahku yang sedang duduk di halaman rumah kediaman Oh.

" Seunghan-ie." Aku memeluk Seunghun dan meletakkannya di ribaku.

" pergi mana dengan harabuji tadi?" aku bertanya dengan lembut kepadanya.

" Harabuji bawak pergi playground ~ Seunghan bosan duduk rumahh ;)" Seunghan tersengih lebar. kesian Seunghan, comel-comel macam ni mak bapak dia taknak? takpelah, biar appa je yang bela Seung.

" Halmeonhi mana ?"

" Halmeonhi tengah masak kot. Appa, jom main!" Seunghan dah mula dah ajak aku main. haha lama rasanya tak main dengan dia ni.

" Appa kira sampai 3,.. satu.. dua..."

" TIGA!" serentak dengan itu, aku mula mengejar si kecil itu di sekeliling rumah itu.
kan bagus, kalau Soyeol ada.

it will be a happy family.

[ AUTHOR POV ]

" Appa.." Hyunjun memandang appa nya yang sedang menonton tv.

" Nae, wae ?" Siwoo memangku Hyunjun di atas pehanya. Soyeol yang di dapur hanya melihat mereka sambil mendengar perbualan mereka.

" Kenapa nama keluarga Hyunjun, 'Kim' ? bukan sepatutnya 'Yoon' ke sebab nama appa kan Yoon Siwoo?" Soalan KBAT itu tiba-tiba meluncur laju keluar daripada mulut Hyunjun.

Siwoo dan Soyeol tergamam.

" Nama omma kan, Kim Soyeol?" Siwoo cuba mengubah fakta. lol, boleh ke.

" tapi, sepatutnya ikut nama appa.." Hyunjun masih tidak mahu mengalah.

" Hyunjun-ah! kenapa kacau appa nak tengok TV ? dah pukul berapa ni? pergi tidur." tegas Soyeol lalu masuk ke dalam ruang tamu itu.

" Nae, omma.jaljayo, omma appa." Hyunjun menghadiahkan ciuman di pipi mereka lalu masuk ke biliknya.

.
.

" Soyeol tak takut ke kalau Hyunjun tahu benda sebenar?" soalan tiba-tiba kepada Soyeol yang sedang termenung.

Soyeol terkedu. tapi, nak buat macam mana? bagitahu Sehun yang Hyunjun tu anak kandung dia ? tapi, kemungkinan besar Hyunjun akan diambil oleh Sehun. itu takkan dibenarkan oleh Soyeol sama sekali.

" then, oppa nak saya buat macam mana?" Soyeol mengeluh.

" just tell his real father, the truth. and change his surname.." ringkas dan padat daripada Siwoo.

" but, maybe sehun akan rampas Hyunjun dari saya.." Soyeol berkata lirih.

" bukankah Sehun dah ada anak ? that woman tu maybe omma budk tu."

" takda choice lagi ke?"

" ada, change his surname to my surname. Yoon Hyun-Jun." kata Siwoo serius.

" m-mwo?"

" marry me.. then Hyunjun and your surname will be Yoon." Siwoo memandang Soyeol dengan serious dan tidak main-main.

now, Soyeol ada 2 choice.
bagitahu Sehun, and marry Siwoo.

" but i thought you as my oppa.." perlahan sahaja suara Soyeol.

" you've 2 choice. pilih yang mana satu. jangan sampai Sehun selidik sendiri siapa Hyunjun dan bila kebenaran terbongkar, Soyeol sendiri yang menyesal."

" tapi yang semestinya, Soyeol kena bagitahu Hyunjun siapa appa sebenar dia." tegas Siwoo.

Soyeol menggeleng kepala.

" Sehun taklayak tahu yang Hyunjun tu anak dia..!"

" layak taklayak, Hyunjun anak kandung Sehun." Siwoo masih memujuk Soyeol.

" No, I won't." pendirian Soyeol tetap begitu.

________________

hah, kan hyunjun dah tanya. Soyeol masih cuba pisahkan Hyunjun dan Sehun.
Seunghun? Irene? siapakah mereka sebenarnya?
masihkah watak mereka ditetapkan?
hoho rajin-rajinlah promote ff ni. saya dah buat smpai chapter 21 and baru 2.55K ?

okay next target , 5K then i'll update.
okay bye.

Psycho Boy [EXO SEHUN] ✔Where stories live. Discover now