enjoy this first chapter dear readers.
-[SOYEOL POV]
" Cik Muda Soyeol, sila bangun.." Maid pertama cuba mengejut anak majikannya dengan sopan dan penuh adab.
...
"Cik Muda Soyeol... bangun, Cik kena pergi ke sekolah harini ini." kata Maid yang kedua pula. alahai ada berapa Maid ni ?
...
"Ci.....---"
"Ya saya tahu. dah pergi.." Dengan penuh sombong, si anak tuan rumah mula menghalau kelima-lima Maidnya dari biliknya.
" Haishh! kacau je lah aku nak tidur!" Soyeol sudah bermasam muka si pagi hari. sah, harini akan jadi hari yang teruk buat si Soyeol. Ye lah, pagi-pagi lagi dah muncul muncung itiknya.
" Sebelum appa mengamuk baik aku bangun. nanti tak pasal-pasal berlubang lagi pintu bilik aku --' " Soyeol bercakap sendirian lalu mendapatkan tualanya dan berlalu ke bilik mandi untuk membersihkan apa yang patut.
20 minutes later,
" KIM SOYEOL, PPALLIWA..." Suara garau appa mula kedengaran ketika Soyeol sedang mencantikkan diri di hadapan cerminnya.
"Ala appa ni, potong stim betul lah! baru nak perasan jadi model ~ " Soyeol mencapai beg sandangnya dan berlari anak menuju ke lif yang ada di hujung biliknya.
" haih,." buat sekian kalinya Soyeol asyik mengeluh je. apalah nak jadi ni hah?
" Morning appa.." Soyeol greet appanya dengan suara penuh kemalasan kerana asyik dipaksa ke sekolah setiap hari. emm emm kecuali weekend la punn.
" monyok je muka everyday. cuba senyum sikit." Appanya menggeleng kepala melihat perangai Soyeol yang benci akan persekolahan.
" hmm.." Soyeol duduk di meja makan dan mencapai sandwich yang telah dihidangkan oleh chef di rumahnya.
" Appa, nanti masukkan duit." Soyeol berkata seayat. malas nak lebih lebih nanti ada king of tiger mengamuk.
" duit lagi ? apa kamu buat dengan duit banyak-banyak?" Appanya pelik . ye la asyik mintak duit je kejenya tapi belajar malas.
"alah appa ni tak luak pun duit tu 7keturunan. kedekut!" itulah balasan Soyeol apabila ditanya balik apa dibuatnya dengan duit itu.
" tu je la jawapan kamu. memang tak luak, tapi cuma berjimat sikit. kalau ditakdirkan kamu susah satu hari, kamu nak buat apa?" Appanya masih membebel sambil baca surar khabar. Soyeol hanya membuat mimik muka yang annoying.
" Appa ni bebel je laa. kalau taknak bagi, cakap je la!" Soyeol mula berang dn terus berdiri dari tempat duduknya. sebelum sempat dia pergi,
" hah tu la kerjanya. memberontak. haish apalah nak jadi dengan kamu ni. nah lah, amik kad kredit ni. dah takpayah nak bising lagi lepas ni. penat appa dengar.." Appanya menghulurkan black credit card to her. Soyeop hanya tersenyum kecil dan terus pergi tanpa say terima kasih pun. apalah jenis anak dia nieh ?
" Haih budak ni, macam manalah aku nak ubah dia ni ?" Appanya, Tuan Kim asyik berfikir sahaja macam mana nak ubah sikap sombong dan kemewahan dalam hidup anaknya. sejak kematian Puan Kim, Tuan Kimselalu bekerja keras untuk cari duit sehinggalah dia berjaya menubuhkan syarikat yang maju dan disegani.
Kim Soyeol pula dijaga oleh bekas pemandu Tuan Kim iaitu Mr dan Mrs Oh . Mrs Oh yang selalu jaga Soyeol sehingga Soyeol berumur 5tahun dan terus Tuan Kim membawa Soyeol ke luar negara untuk menetap selama 10tahun.
ketika Soyeol 16tahun, mereka pulang ke Korea dan disinilah mereka. sudah 2tahun sejak mereka berdua kembali ke Korea dan Soyeol makin berlagak dan sombong.
okay dah cukup utk pengenalan Kim Soyeol. Let's get back to the storyyy...
[SOYEOL POV]
" Mr Park saya balik pukul 3petang. jangan lambat dan tunggu dihadapan bangunan kelas saya. okay bye!" aku berkata dingin dan terus keluar dari kereta.
aku terasa semua orang memerhatikan aku? why? aku biasa je harini,. wearing the suck school uniform and... Smokey Make Up ? Oh, they are scared already ? too early.
[AUTHOR POV]
Dangg!
berdentum pintu lokar apabila seorang pelajar perempuan ditolak kuat ke pintu lokar siapa ntah suka hati je nak rosakkan.
" Jebal, Mianhae.. Mianhanda.. i'm sorry. please stop... please..." Pelajar perempuan itu memangis teresak-esak dan memegang bahunya yang kesakitan.
" kau ingat aku nak stop ke ? kau yang cari pasal dulu kan ? sengaja langgar aku ? kau fikir kau siapa ha , anak pemilik bar ?" si pembuli terusan menghina si mangsa dan si mangsa terkejut apabila rahsianya terbongkar. malah, satu sekolah sedang melihat adegan itu termasuk guru!
guru tidak dapat buat apa-apa kerana appa kepada si pembuli adalah penderma terbesar di sekolah ini dan orang VVVVIP.
" aku tahu.. aku tahu aku salah.. maafkan aku... aku takkan buat lagi... maaf...!" dia masih menangis teresak esak.
" huh, pitiful girl. kalau rasa diri tu lemah, takpayah lah nak cari pasal dengan aku. kau tu setakat semut je dengan aku." Si pembuli berlagak angkuh. Si pembuli sebenarnya bukanlah pembuli pun. dia cuma akan jadi macam ni bila someone cari pasal dengannya.
" Aku.. aku min...mintak maaf..."
" Huh!" si pembuli penyepak kaki nya tanpa belas kasihan.
" ini padahnya cari pasal dengan aku." si pembuli berlalu pergi dan sempat mengambil jus oren milik pelajar lain dan simbah kepada si mangsa.
.
." rileks lah Soyeol.. dah cover sikit baran kau tu. nanti takpasal-pasal kau bunuh orang pulak." kata kawan baik Soyeol, Saeyoung.
" kau nampak kan dia buat apa ? peh siap langgar bahu aku and pijak kaki aku lagi. fikir dia siapa ? heh!" Soyeol mencebik menyampah apabila Saeyoung memback up mangsanya .
Saeyoung bukan apa, dia cuma tak selesa apabila Soyeol tidak dapat mengawal kebaranan dia. pernah sekali, budak senior kacau dia, dia pergi ambil batu bata tu and ugut nak baling kat senior tu tapi senior tu mengejek dia. dia baling batu tu, pum! senior tu mengelak tapi Soyeol lekas capai kerusi plastik disebelah dan baling ke arah senior tu.
parah jugak lah eh tak. cuma gegaran otak je. tak mati pun." ye la aku cuma takut kau terlebih baran nanti bawak padah kat diri kau" nasihat Saeyoung dengan ikhlas. Saeyoung memang rakan baik Soyeol sejak Soyeol masuk sekolah sini.
" Biarlah minah tu" Soyeol hanya mengendahkan advice Saeyoung dan teruskan makan sambil bermain dengan iphonenya.
" Haih, Soyeol.. Soyeol.." Saeyoung menggeleng kepala tanda kecewa.
" KIM SOYEOL"
__________
yah, its okay kan? interesting ? then continue it! i want the bad girl here ~
YOU ARE READING
Psycho Boy [EXO SEHUN] ✔
FanficPsycho Boy Dia. Dia seorang yang baik. seorang yang mengambil berat. tetapi jika mood dia baik sahaja. apabila dia marah dan berubah mood, dia bukan lagi seorang yang baik dan sweet talker. seorang yang menyeramkan. tiada perempuan yang sanggup...