7| Berubah?

4.2K 300 19
                                    

tengok Sehun atas tu kt media! muka nakal! hahaaha comelnyaaaa :) oh mayyy..

________

[ SOYEOL POV ]

aku terjaga apabila matahari memancarkan cahayanya dimuka aku..
ergh, susahnya nak bukak mata. aku toleh ke kanan dan aku buka mata.

SEHUN.

peristiwa malam tadi terbayang-bayang di minda aku. serta-merta ketakutan aku kembali. dia tak buat apa-apa dekat aku kan malam tadi ?

aku lihat bawah comforter yang menyelimuti kamu berdua. fuh, masih berpakaian. tapi, aku lapar. dari semalam belum makan.

aku masih dipeluk erat oleh Sehun yang sedang tidur lena.

aku lihat jam dinding, baru 10pagi..
WHAT ?! 10 PAGI?! Aduh,memang dah lambat sangat nak pergi sekolah.

macam mana boleh terlajak tidur ni.. Sehun pun satu.

tangan Sehun yang memeluk erat pinggangku aku alihkan. dan kakinya jugak.

auch! tangan aku masih sakit..
aku bangun dan tinggalkan Sehun masih tidur.

aku lihat diri aku di cermin.
Ya tuhan, serabainya.

Rambut messy, side bibir lebam, tangan aku sakit balik and ... aduh.. tanda-tanda merah yang Sehun buat malam tadi. Love Bites.

Sehun, kenapa kau macam ni..
kalau lah aku tak sombong dulu, mesti kau tak macam ni kan?
maafkan aku, Oh Sehun.

aku terus masuk ke dalam bilik mandi dan membersihkan badan. aku keluar dari bilik mandi dengan hanya pakai bathrobe.

OH GOSH. aku lupa Sehun ada dalam bilik aku sekali. macam mana nak keluar ni?

Sehun masih tidur kot. aku keluar dengan berhati-hati untuk ke almari baju.

" Morning, sayang.." Sehun memeluk pinggang aku dari belakang(backhug). aku terkejut dan terkedu.

" M-morning.." aku cuba untuk lepaskan diri tapi Sehun tidak lepaskan.

Sehun cuba capai tangan kiriku.

" AUCH!" peritnya. Sakit!

" Ah? sakit sangat ke? maafkan oppa.. Oppa kasar sangat ye malam tadi? maafkan oppa.." Sehun membawa aku duduk di atas katil. dia cuba menyentuh tangan aku lagi,
masih sakit yang berbisa.

" sayang pergi siap, lepastu oppa bawak pergi klinik ye?" Sehun berkata dengan lemah lembut dan baik. tidak seperti Sehun yang semalam.

Sehun bangun dan masuk ke biliknya.

" Sehun... berubah?" aku berfikir sendirian. aku menyiapkan diri aku dan turun ke bawah umtuk melihat apa yang boleh dimakan.

ala, aku tak reti masak apa pun.
nak ajak Sehun keluar makan ke? tapi aku takut dia jadi macam semalam..

" Sayang, dah siap?" dia ni mimpi apa selalu sangat panggil aku 'sayang' ?

aku hanya menganggukk..

" jom.." Sehun menarik tangan Soyeol tetapi Soyeol tidak berganjak.

" sayang kenapa ni?" Sehun menunduk dan menunjukkan matanya yang tajam. geram mungkin dari tadi, soalannya belum dijawab.

" makan dulu, boleh? lapar.." aku buat muka kesian sambil pegang perut yang lapar.

" hahah lawaklah sayang ni. ye la, jom." Sehun tergelak kecil dan menarik aku ke dalam keretanya.

Psycho Boy [EXO SEHUN] ✔Where stories live. Discover now