20| New Life

3.1K 213 14
                                    


[ SOYEOL POV ]

4tahun sudah berlalu sejak aku meninggalkan rumah kediaman Oh. aku masih bersama Yoon Siwoo dan dialah appa kepada Hyunjun.

aku kini bekerja sebagai Fashion Designer dibawah syarikat Donghyuk oppa di Seoul.

Siwoo pulak, bekerja sebagai pengajar martial arts di Moorim School (kyak! best gila cerita tu)

Hyunjun kini sudah mencecah 3tahun dan masih dijaga halmeonhiku tetapi kini aku membawanya tinggal bersamaku dan Siwoo di apartment kami.

jangan salah faham, aku dan Siwoo memang duduk sekali tetapi Siwoo tidur di bilik lain sama jugak seperti aku.
kami ingin menjaga Hyunjun.

" Soyeol! berangan!" Saeyoung menegur aku. yes, dia lah Saeyoung a.k.a kawan setia aku. masa memula jumpa dia, dia bekerja di bawah syarikat Donghyuk oppa jugak.

kami mula rapat dan dia tahu tentang Sehun dn jugak Hyunjun.

speak about Sehun,. dia dah berjaya sekarang. dengarnya, dia di dalam kumpulan kpop idol tetapi tidak tahu yang mana.

biarlah kau, Sehun. asalkan kau bahagia dan kau tidak kacau aku dan Hyunjun.
aku taknak Hyunjun berjumpa dengan kau.

" ish kau ni beranganlah! ingat sehun ke apa hah ?" Saeyoung dah bercekak pinggang apabila sejak tadi aku tak menyahut panggilannya.

" Nama mamat psycho tu jangan sebut eh. well, nak apa ?" kata aku sambil menyedut apple juice .

" kita kan ada project baru, kena design untuk new group yang join our fashion company."

" habis tu?"

" deadline,. next week."

" lambat lagi.."

" err, masalah utama is, dia nak 30design."

" PURFFFTT!" tersembur air yang sedang aku sedut. nasib baik tak kena Saeyoung.

" WHAT ? Dorang gila ke ?" aku menjerit terkejut. ye la, 30design dalam masa 7hari? tak ke bongok namanya? fikir kitorg ni robot?

" tu lah yang aku pening kepala nieh.."

" design lelaki or perempuan?"

" lelaki.. kpop idol.."

" haih.. terpaksa arr.." aku mengeluh sambil berfikir mcm mne nak bahagi masa antara kerja dengan Hyunjun?

" ye lah.. nanti kita hantar design dekat tailor and cari bahan kain sendiri.." kata Saeyoung lagi.

Dah, satu masalah lagi.

" and kita bawak baju² tu ke company mereka."

" melampau la.. penat aku.." aku berperang dengan perangai mengeluh aku dalam hati nieh. rasa nak maki hamun je. tapi duit and kerja punya pasal.

" kita kena design dekat company dia mulai esok and idol itu akan tengok setelah 2hari kita design.." masalah lagi. kat company dia pulak. banyak kerenah lah..

" aku takut.."

"kau takut kau tk dpt bahagi masa kerja and Hyunjun?" teka Saeyoung. aku mengangguk.

" its okay beb.. Siwoo kan ada ? dia mesti faham.." Siwoo ? aku dah banyak susahkan dia.

" maybe Siwoo boleh tolong. takpelah.." kata aku dan menghabiskan makanan dan air.

Malam,

" Oppa," aku menegur Siwoo yang sedang menonton TV manakala Hyunjun sedang baring di atas pehanya.

" Ommaaaa.." Hyunjun bangun dan memeluk aku dan melentokkan kepalanya di bahu aku.

" Nae, Soyeollie? Wae?" Siwoo fokus pada Soyeol pulak.

" Hm.. Oppa busy ke buat masa seminggu nieh?" aku teragak-agak nak tanya. ye lah macam menyusahkan je..

" Ermm.. tak kot.. macam biasalah oppa kena ulang-alik dari Moorim ke sini." Siwoo beekata dan aku berfikir. macm mana nak jaga Hyunjun ni?

" Sbnrnya, Soyeol sibuk buat masa seminggu nieh sebab kena buat banyak design sekaligus kena ulang-alik dari Cheomdang-dong ke sini" aku mengemam bibir.

" Oh, so nak suruh jagakan Hyunjun ke?" tanya Siwoo. hmm, pandai pun oppa.

" hehe boleh ke? macam menyusahkan je." aku rasa bersalah pulak.

" boleh.. tapi, lusa oppa sibuk sikit.."

" lusa, Soyeol bawak Hyunjun ke office.." kata aku. boleh lah tu kan..

" Omma nak bawak Hyun pergi office omma? YEAYY!" Hyunjun tanya dengan teruja lepastu melompat-lompat di atas Soyeol.

" Hyunjun, behave.. sakit omma nanti.." tegur Siwoo. dia tidak mahu Hyunjun menyakiti ommanya sendiri.

" Mianhae Omma.." Hyunjun menunjukkan eyesmile killer kepada Soyeol and Siwoo.
sah, ikut sehun.

walaupun Hyunjun adalah daripada hasil dinodai oleh Sehun, tetapi dia bersyukur di kurniakan satu anugerah yang cukup besar dan membahagiakan. Hyunjun lah nyawanya kini.

" Hyunjun-ah, janji dengan omma.. jangan tinggalkan omma ye? Omma sangat sayangkan Hyunjun. Hyunjunlah nyawa omma." aku berkata padanya dan mengusap rambutnya. muka Hyunjun saling tidak tumpah dengan Sehun,.

" Hyunjun pun sayangkan Omma.." Hyunjun memeluk Soyeol.

" Omma je ?" Siwoo mengusik Hyunjun.

" Appa-do.. Saranghae Omma Appa ;)" Hyunjun memeluk kedua-dua leher kami dan menghadiahkan ciuman di pipi.

" Hyunjun, Po-po.." Siwoo muncungkan bibirnya. Hyunjun mencium Appa nya.
sama jugak seperti Ommanya.

[ EXO POV ]

" Jalhaesseo!" Suho menunjukkan thumbs up kepada semua ahlinya.

" Ahh, neomu himdereo..." Baekhyun mengeluh dan duduk untuk minum airnya.

" Sehun-ah, balik mana nanti?" Chanyeol tanya pada Sehun yang sedang meregangkan ototnya yang letih.

" Rumahh omma appa kot.. kita cuti 2hari kan?" tanya Sehun.

" Yep. but, lusa kena pergi company sebab nak tengok design and saiz baju untuk design baju baru.." kata Lay.

" Aigo.. ye la.." jawab Sehun.
.
.

Suho perlahan-lahan mendekati Sehun yang sedang termenung di dalam van mereka.

" Sehun,." Sehun menoleh.

" Nae, hyung?"

"Are you okay? Still fikirkan dia ?" tanya Suho berhati-hati takut psycho Sehun kembali.

Sehun merenung gambar Soyeol yang ditangannya.

" aku menyesal, hyung.. menyesal sangat-sangat.. sekarang dia dah pergi dari hidup aku.. mana aku nak cari dia, hyung.." Sshun mengeluh sambil bercerita tntang Soyeol.

" Sabarlah Sehun.. yang pasti, sebelum kau cari dia, kau kena pulih dahulu.." nasihat Suho. Sehun hanya mengangguk.

Sehingga kini, Sehun masih mnjalani rawatan dengan Dr. Chihun. Sehun tekad mahu pulih dahulu sebelum bertemu dengan Soyeol. dia tak mahu hati dia mengawal dia semula.

" Soyeollie, bogoshippeo.." Sehun mencium gambar Soyeol dan memeluknya.

Kringg-Kringg.

" Yoboseyo?" Sehun mengangkat panggilan yang masuk.

" ... "

" Nae,. Gumawoo,."

" ... "

" Okay jumpa esok.."

" ... "

" Love you too.."

__________

hah, siapa tu yang call Sehun? Girlfriend? Peneman Sehun?
akan datang..

Psycho Boy [EXO SEHUN] ✔Where stories live. Discover now