5| Lebam

4.1K 302 25
                                    

[NO ONE POV]

Setelah Sehun keluar dari bilik Soyeol, Soyeol menghamburkan tangisannya sepuas-puasnya. Sungguh, dia takut akan Sehun yang sekarang.

and, her first kiss, Sehun got it!

Setelah puas menangis, Soyeol lihat jam sudah pukul 6:30 pagi.
disebabkan Sehun, Soyeol terlambat.

[ SOYEOL POV ]

BREAKFAST , PAGI.

" Jwisonghamnida..." aku meminta maaf kerana aku terlambat turun.

aku duduk di meja makan, iaitu di sebelah Sehun.

" Its okay, Soyeol. btw, hari ni naik dengan Sehun ye ?" Auntie Oh meminta supaya aku pergi ke sekolah bersama Sehun. Sehun? No.. taknak..

" Tak-takpelah, auntie.. Soyeol jalan kaki je" aku menolak dengan baik.

" Soyeol, kenapa dengan pergelangan tangan kamu tu? lebam semacam je?" Uncle Oh tiba-tiba menegur aku. lebam? aku lihat pergelangan tangan aku, yes. lebam. Sehun genggam kuat pagi tadi..

" Eh? takde pape lah, uncle. Mungkin terlanggar meja tadi kot.." aku cuba menutup hal sebenar. takkan nak bagitahu hal sebenarkan?

" Nanti letaklah minyak. hmm, nanti ke sekolah je dengan Sehun.." Uncle Oh pula menyuruh aku pergi ke sekolah dengan Sehun. aku taknak..

" Aaa..--Aduh!" aku mengaduh kesakitan apabila seseorang menendang kaki aku di bawah meja. aku memandang Sehun.

Sehun mengisyaratkan supaya aku ikut je cakap mereka..

tssst!

" Kenapa, Soyeol?" Auntie Oh kelihatan risau tiba-tiba aku mengaduh sakit.

" eh takde pape. just tangan ni denyut sikit.." kata aku sambil tersengih.

" ye la nanti sapu minyak. nanti melarat.." kata Uncle Oh pulak.

" okay.." aku menghabiskan makananku.

" Omma, Appa, Sehun pergi dulu." kata Sehun dan terus berlalu pergi.
Eh  , Eh ?

" Uncle , Auntie, Soyeol pergi dulu.." aku mencium pipi auntie Oh dan senyum ke arah Uncle Oh.

Ishh dah la paksa aku naik kereta dengan dia, sekarang ni nak tinggalkan aku pulak ?

aku masuk ke dalam kereta dan menghempas pintu keretanya. lantak kau lah nak cakap apa..

" kau fikir pintu kereta aku ni apa hah?!" Sehun menjerkah kepadaku. terkejut aku.

aku masih diam. Sehun mendengus dan terus menekan minyak dan memecut laju.

ketika di traffic light,.

Sehun tiba-tiba memegang tanganku yang lebam. aku menyeringai kesakitan apabila dia menekan sedikit pada lebam itu.

"Sorry ye, sayang. Oppa terpegang kuat sampai lebam ye?" Sehun mengusap pergelangan tanganku tetapi dia masih menekan sedikit.

sakit gilaaa!
aku cuba menarik tanganku, tetapi makin sakit.

" Sehun, dah hijau!" aku menjerit dan Sehun terus menghadap depan. dia meneruskan perjalanan ke sekolah.

" remember sayang, i'll always watching you from the far.." kata Sehun sebelum aku melangkah keluar dari keretanya.

aku menelan air liur ketakutan dan terus keluar. Ya tuhan.. kenapa Sehun jadi macam ni?
aku cepat-cepat bergegas ke kelas.
pelajar lain seperti biasa, gerun dengan aku.

" Soyeol.." Aku ditegur oleh Saeyoung. aku menoleh ke belakang.

" Saeyoung ah.." aku seperti boleh bernafas semula dan memeluk Saeyoung erat.

" hey, Soyeol? what's wrong with you? kenapa muka pucat je ni?" Saeyoung tanya dengan risau. dia terlihat tangan Soyeol yang lebam.

" kenapa ni ? Soyeol? eh jomlah ke klinik sekolah.." Saeyoung menarik Soyeol.

" Seungcheol, aku bawak Soyeol ke klinik sekolah ye ? dia nampak tak sihat." kata Saeyoung dan belum sempat Seungcheol tanya apa-apa , mereka sudah keluar dari kelas.

KLINIK SEKOLAH

" Soyeol, saya rasa lebam tangan awak ni macam kena genggam kuat-kuat. siapa sakitkan awak ni ?" Dr. Myeongju bertanya dengan curious. Dia dapat tahu yang lebam ini sebab genggaman kuat pun sebab ada kesan jari-jari di tangan Soyeol yang lebam tu.(paham tak? kalau tak, korang genggam pergelangan tangan korang kuat-kuat, lama then lepaskan.. ada kesan kan?)

" eh manada , doc. saya terlanggar meja malam tadi." tipu aku lagi. tapi takmungkin aku boleh tipu doctor kan?

doc Myeongju cuba menggerakkan tangan kiri aku,

" AUCH!" Aku menjerit kuat. aduh, sakit yang amat! tadi taklah sakit sngat, ni sakit gila!

" terseliuh tangan ni.." Doc Myeongju mencapai bandage. dia membalutkan mya di seluruh pergelanganku sehingga tapak tangan.

" okay beres. jangan gerakkan selalu eh? nanti makin melarat." kata doc Myeongju.

" ini ubat painkiller. kalau sakit sangat, makan ubat ni. tapi jangan ambil keterlaluan sangat, bahaya okay?" doc Myeongju berkata sambil menulis ntah ape ntah kat rekod tu.

" ada pape lagi ke doc?" aku bertanya lagi. bosan lah haih.

" nope.. kamu boleh balik kelas.." kata doc dan aku terus keluar. Saeyoung meluru ke arahku.

" amacam ? knp ?" Saeyoung kelihatan risau. maaflah..

" terseliuh sikit je..dah lah jom masuk kelas." aku dan Saeyoung berlalu masuk ke dalam kelas.

[ SEHUN POV ]

aku lihat Soyeol masuk ke klinik sekolah. kenapa? dia demam ke? or mengandung? hahha aku tak sentuh dia LAGI, okay?

" Soyeol, Soyeol.." sambil menunggu dia keluar, aku melihat gambarnya yang ada di dalam iphone aku.

" hahaha, soyeol.. soyeol.. kau cantik.. baik.. tapi kau sombong.." kata Sehun sendirian sambil gelak. dah macam orang gila.

Soyeol dah keluar! aku lihat pergelangan tangannya kena balut? laa, terseliuh ke sayang ? ke patah ? kesian awak.. lain kali, dengar cakap saya ye..

Sehun berkata sambil memandang langkah Soyeol.

" Sehun, kau buat apa dekat sini?" Luhan menegur aku. nasib baik dia tak nampak aku gelak sorng-sorang.

" tkada pape.. jomlah masuk kelas." hanya Luhan sahaja tahu kenapa aku boleh jadi macam ni.

" dah dah lah tu, Hun.." Luhan menepuk bahu aku perlahan.

" Hyung, diam." kata aku dan aku terus berlalu pergi.

" Sehun, kenapalah kau buat macam ni, Hun? hyung rindu kau yang dulu.." Luhan berkata sendirian sambil memerhatikan langkah Sehun yang sedang tergelak sendirian melihat gambar di iphonenya.

________

Sehun dah macam org gila.. maaf.. tapi psycho sangat kan. hahaha ><

jgn kecam ayeee!













Psycho Boy [EXO SEHUN] ✔Where stories live. Discover now