Odstavec

265 16 6
                                    

Každý jistě ví, co je to odstavec. Jedná se o samostatný celek díla, který má vlastní podtéma, ale vzájemně s ostatními odstavci souvisí a společně s nimi dává smysl. Odstavce člověk vidí v textech, knihách, článcích, vlastně úplně všude. Existují však i lidé, kteří cit pro odstavce nemají a celý text píší jednolitě. Je to problém? Ano, velký.

V Čechách známe a užíváme dva typy odstavců: s odsazením po levé straně a mezerou mezi odstavci. Druhý typ je využívaný hojně v Americe, Anglii i jiných zemích a je to přesně to, co vám dělá wattpad nebo třeba Microsoft Word. Všimli jste si, že vám automaticky po ukončení odstavce naskočí mezera, která nejde vymazat? To je přesně ono.

Problém je v tom, že když už se najdou na wattpadu tací, kteří dokáží správně dělit text do odstavců, mnoho z nich kombinuje oba dva styly - je sice krása, že je ovládají, ale kombinovat více druhů odstavců není správné. Je to trochu i nepřirozené a vypadá to zvláštně.

Ať člověk píše sebelépe, tak pokud nebude text členit na odstavce, mnoho čtenářů od svého příběhu odradí. Oči rády vidí, že něco má systém a není v tom chaos. Proto se i přímá řeč dvou postav vždy rozděluje do odstavců (tzn. jeden odstavec - přímá řeč jedné postavy; druhý odstavec - přímá řeč druhé postavy). Čtenář by si měl čtení užívat a ne se soustředit na pátrání v tom, co se to vlastně stalo a kdo co řekl.

Shezulka je tu s další částí. Možná pro většinu trošku nudné, ale stále nacházím takové příběhy, ze kterých mě až oči bolí, jak jsou slité dohromady. Snad toto někomu pomůže. Příště se pokusím zaměřit na správné psaní přímé řeči, která je ve wattpad komunitě také velkým problémem.

Základ: Český jazykKde žijí příběhy. Začni objevovat