Di hospital 🍬
Eunwoo di dalam wad sedang terlantar diatas katil dalam keadaan tidak sedar.
"Doktor, bagaimana dengan kawan saya?"
"Hurmm penyakitnya agak teruk. Dia mempunyai penyakit yang agak misteri tapi kami akan cuba untuk mencari ubat sesuai dengannya"
"Kamsahamnida Doktor"
Doktor terus berlalu dari situ. Yoona mengusap dahi Eunwoo dengan keadaan sedih.
"Oppa.. sampai hati oppa tak bagitahu yoon.."
Beberapa minit kemudian Yoona tertidur disebelah Eunwoo. Eunwoo terjaga.
"Argh sakitnya kepala! Eh? Yoon?"
"Huh? *gosok mata* oppa dah sedar? Baguslah!"
Eunwoo tersenyum lebar.
"*batuk*"
"Oppa doktor cakap oppa kena banyak berehat."
Lantas Yoona baringkan Eunwoo. Muka Yoona nampak sahaja bahagia tetapi didalam hatinya risau dengan jejaka yang disukainya itu.
"Ouh ya. Oppa mahu cakap apa tadi sebelum pergi hospital? "
"Oh! Oppa just nak bagitau yang oppa sukakan Yoon.. selama yoon memasuki kedai itu bersama dengan oppa. Jantung oppa berdegup kencang apabila berjumpa dengan Yoon.."
Muka Yoona mula merah apabila dengar perasaan Eunwoo.
"Se..se..sebernanya.. yoon pun suka kat oppa juga" *merah pipi*"
"Maknanya kita saling mencintai *senyum*"
Yoona membalas senyuman Eunwoo.
" Oppa yoon nak tanya.. betul ke oppa ada penyakit misteri?"
Eunwoo senyap sebentar.
"Doktor bagitahu yoon yang oppa ada penyakit misteri.. betul ke?"
Eunwoo ambil nafas yang panjang dan mula bagitahu Yoona perkara yang sebenar.
"Begini ceritanya. Dari kecil lagi oppa ada penyakit misteri.. masa tu tiada ubat untuk sembuhkan oppa.. oppa cuba untuk mempertahankan penyakit itu sampailah sekarang. Tetapi, semenjak oppa berjumpa dengan yoon.. oppa rasa penyakit oppa mula menghilang sedikit demi sedikit. Apabila yoon tidak berada disisi oppa. Penyakit oppa mula menyerang di badan oppa. Adakah ubat sembuh penyakit oppa adalah ubat cinta? Walaubagaimanapun, yoon kena berada disisi oppa buat selama-lamanya.. "
Yoona mendengar kisah Eunwoo itu sambil menangis teresak-esak.
"Jangan risau yoon oppa tidak akan mati demi cinta oppa dengan yoon. Kita tidak pernah terpisah"
"Oppa.. *nangis* oppaaa!! *peluk eunwoo sambil nangis*"
"Sudah yoon..sudah.."
"Oppa janji dengan saya yang oppa tidak akan pergi"
"Ye oppa janji"
[BERSAMBUNG]
YOU ARE READING
THE CANDY GIRL (MALAY VERSION) [COMPLETE]
Storie breviYoona seorang gadis yang sangat pemalu dan suka sangat dengan makanan manis tidak kira jenis apa asalkan makanan manis. Cita-cita dia adalah membuka restoran khas untuk makanan manis. Adakah Yoona berjaya mencapai cita-cita dia?