2

10.6K 712 20
                                    

Khairiena Sophia POV

Khairiena duduk memandang keseluruhan kelas yang sunyi kerana cikgu Rahmah berada di hadapan.

Add Maths.

Ergh damn it!Memeningkan kepala weh.serious aku menyampah dengan add maths.

Benda dia macam tak boleh memeningkan kepala lagi je.

"Okay,ini cikgu pulangkan semula kertas quiz semalam"

Aku membuat muka toya.Aku patut skip kelas sivik tadi.Aku ingat cikgu Arul datang .. takpasal-pasal cikgu Rahmah yang relief.

STRESSS

Hanim mengedarkan kertas quiz dan akhirnya sampai ke giliran aku.Kertas itu Hanim beri dengan berhati-hati dan senyuman.Senyuman awkward.

Takut?Apahal?aku tak makan orang pun.Aku bunuh je.💪

Kertas yang aku peroleh aku lihat dan kemudian aku keronyok dan mencampakkannya di bawah laci meja.kepala aku baringkan ke atas meja.Seghabut.

"Sofia!Saya tahu kamu bijak dapat markah takpernah 90 ke bawah tapi tolong hormat saya sebagai guru awak!"Bagai halilintar suara Cikgu Rahmah memasuki telingaku.

Nak marah pahal?Dah lah baru masuk.Takpernah dengar cerita pasal aku ke?

Aku bangun dan dengan selamba berjalan keluar dari kelas.Muka merah cikgu Rahmah langsung aku tak hiraukan.

"Kamu jangan sampai saya report pihak disiplin"Dia mengugut .Aku masih dalam perjalanan untuk keluar dari kelas.

Satu langkah sebelumvaku keluar dari kelas..

"Selangkah kamu keluar jangan masuk kelas saya lagi"Katanya berang.

Aku berpusing ke belakang menghadapnya.Senyuman sinis aku ukir.

"Maaf cikgu ugut salah orang"Kataku dengan poket dimasukkan ke dalam sluar pjk dan selamba keluar dari kelas.

Wah!Nikmat betul dapat hirup udara segar.

"Dik nescafe tin satu"ujarku sambil memberinya beberapa not rm1 .

Duit diberi dan tin bertukar tangan.

Tsk!

Bunyi tin minuman dibuka.Gulp,gulp ,gulp.Ahh!Lega!

"Woi kau ponteng ke ha?Ikut aku pergi bilik disiplin sekarang"Halamak suara sumbang mana pulak datang ni?

What?Nak suruh aku ikut pergi disiplin?Haha lawak betul arahan dia.

Aku berpusing kebelakang melihat siapa gerangan yang berani menegurku.

Dia lagi?!Seriously?

-tbc-
do vote and comment maaf kalau hambar.Malam ni ain double update❤

Hi Abang PengawasWhere stories live. Discover now