Aku memandang Zafril berang dengan mata yang berapi.k hyperbola.
"I told you before zafril ! Jangan kacau urusan aku!"Aku menengkingnya di hadapan khalayak ramai.Dihadapan ribuan mata yang memadang.Aku menengkingnya tanpa memikirkan apa yang akan terjadi pada aku selepas ini.
"What do you mean by urusan aku?"
"Urusan apa?"
"Are you tryin to kill our encik khalid?"Bang!Bang!Bang!
Satu per satu pernyataan seperti menikamku bertalu-talu.Damn!Kenapa tak fikir dulu sebelum cakap Khairiena Sofea ?!
"I told you before jangan buat jangan sentuh encik Khalid or you'll regret it"Zafril tersenyum sinis sambil memperlahankan suaranya agar perbualannya itu hanya dapat didengari oleh aku dan dia.
"You're such a coward"
"No i'm not you are"Dia tersenyun lagi shit!I will kill you son of bitch !
"What is this Khairiena Sofea ?"Soal pengacara yang sedari tadi berdiam diri.
Aku memandangnya.Kemudian memandang penonton yang sedari tadi memerhati.Selepas itu pandanganku tertumpu pada Zafril.Marahku meluap.Kalau ada pistol glock 22 dekat tangan aku ni dah lama berlubang kepala mamat ni.
"Oh its nothing .Its just my antibiotics cause em..well i have nervous simptoms"Cepat aku menenangkan semula keadaan
"Ouh yea?Then i think you're still nervous and you need your antibiotics right?"Soal Zafril sengaja ingin memerangkapku.
Aku hanya tersenyum"ouh thank you i feel better now,even i am still nervous i cant use it anyway cause its dirty"Aku membuat memej muka geli dan gedik.
Kemudian terus aku mengutip picagari yang terjatuh sambik berkata "kau terlepas kali ni tapi kau takkan lepas bila kau jejak keluar dari sekolah ni" Kataku perlahan dan perlahan-lahan bergerak keluar dari dewan.
Sebaik sahaja aku keluar tanganku ditarik kasar oleh seseorang.Pantas aku memusingkan tangannya dan melihat gerangan yang menarik tanganku.
"Now what Zikri?"Soalku malas.Aku tengah fikir nak bagi alasan apa dekat dragon.
Kalau bagi alasan sekali pun aku akan kena teruk juga so yeah forget about it.
"Apa kau buat tadi?!Kau sengaja nak tertangkap ke apa?!Orang bodoh je yang cucuk orang time nak sampaikan hadiah!Aku ingat kau ni pandai sangat"Zikri memandangku sinis.
Dah dah la tu aku penat la dengan zafril ni zikri lagi memang nak aku tempak sekor sekor ke?!
"Diam la bodoh!Itu memang style aku!Tak payah buat kerja dua kali.Tapi sebab si jimbit Zafril tu semua hancur !Kau tak payah nak salahkan aku sangat aku dah serabut dengan mamat tu kau tau tak?!Jangan sampai kau aku belasah dekat sini!"Aku menengkingnya kuat.Mujur tiada orang dibelakang dewan dn dewan kalis bunyi so diorang tak boleh dengar apa yang kitorang memekak.
"Haah yela loser akan selalu cari alasan!"Aku memandang Zikri tak puas hati.Kau fikir kau senior kau boleh buat apa saja ke?!
"Whateva apa kau nak cakap sekarang aku nak kau dengan Adame cari siapa si Zafril tu sebenarnya aku nak data dia semua data dia aku nak dari lahir sampai sekarang!"Aku mengarah Zikri berang.
Pergi mati apa dia nak kata yang aku tahu aku nak data dia.Zikri yang memandang aku tak puas hatu aku tak hiraukan.
Tiba-tiba iphone s.e milikku bergegar kuat dan nama dragon muncul diskrin.
Yeah.Mampus.
-tbc-
Sakit tangan sia hahahaha dah bye !Pi baca mgmb 2 kalau line hang laju tau!bubye kehkehkeh!
YOU ARE READING
Hi Abang Pengawas
AventuraBetul ke dia hanya sekadar 'abang pengawas'? Kalau hangpa pikir yang cerita ni macam "Hi abang pengawas awak hensem lah i love you" Maaf hangpa jangan baca cerita ni . -Aku taknak letak had umur sebab takde function korang still akan baca even umur...