Aku pantas meluru masuk ke dalam lori yang menempatkan Jiq.Our hide out place?Hm,I guess.
Ya saya lari ketika mereka sibuk dengan kereta yang dibom.Bagaimana saya boleh selamat?Baik,mari kita flashback.
Kereta yang aku naik...meletup.Tanpa aku jangka.
Tak tipu je aku tahu kereta ni akan meletup.Im not that syupid yang pakai masuk je kereta orang tanpa usul periksa.
I am the one yang pasang bom dekat kereta tu.Bila aku tarik break dan tekan minyak aku pantas keluar dari kelreta tanpa mereka sedar.
Macam mana mereka nak sedar kalau mereka bodoh hm.
Okay stop being innocnt jijik siot.
Dan ya aku berjaya memalsukan kematian aku dan buatkan Bugriotal fikir aku dah mati sekali dengan rantai tu dah hangus hoho im so clevah!
How?
Duh,Dragon dah bagitahu awal-awal yang Bugriotal is after this rantai so.. of course they will show up and attack who ever yang dapat rantai ni kan?
Well,kalau diorang tak show up pun aku tak kisah this is just my back up plan.And aku cakap terlalu banyak just for a back up plan.
"Wah our Ace is so cool huh?"Jiq memandangku sambil tersenyum senget.Aku memandangnya negan kening yang berkerut.
"Can you stop it?Just be yourself"Kataku sambil membuka dress dan terus menuju ke bahagian hadapan lori.
Lets balik Malaysia !
***
"You know what,just admit that i am your brother"Ujar Jiq tiba-tiba setelah sekian lama berdiam diri.AKu ingatkan dia merajuk dengan aku ke apa.
Weh,dari check-out hotel,naik flight,dalam flight dia tak bercakap sepatah haram pun dengan aku.So.. i thought dia ni dak-dak lelaki lembut yang suka merajuk.
Well.lol.Aku merepek apa ni pepagi.
Walau idea masuklah ke otakku di pagi hari yang mulia ini aku dah taktahu nak buat scene apa
Aku memandang author yang sibuk menaip di laptop.Duh author jangan curi spotlight aku !
author : baiklah,aku cuma nak idea bagi kau hidup taknak takpe kau tunggu je.
Aku memutarkan bebola mata dan kembali ke situasi sebenar oh what dia suruh aku admit yang dia tu abang aku?
"Duh.. why do i need to admit that you are my brother?I know birthmark yang ada dekat belakang kau tu makeup je.Sempat eh kau makeup.Kau buat dalam bilik air eh?Ee bangangnya perangai"Aku memandangnya dengan senyuman sinis.
Dia memandang aku tajam dan menolong aku memasukkan bagasi milikku ke dalam kereta.
"Kau gerak lu aku .. nak jumpa someone "Kataku sambil bergerak dan menahan teksi.
"Nak pergi mana dik?"Soal nenek tua yangmenjadi pemandu teksi.Adui nek,awat pilih jadi pemandu teksi dari peniaga kerepek?
"Assassin academy"Ujarku smabil menaikkan hoodie dan memakai mask muka.
-skip kalau nak ,pergi baca assassin lol jahatnya aku-
Aku membawa motorbike laju untuk ke markas.Ya,rantai masih ada pada aku.AKu lupa nak bagi dekat Jiq tadi.Lol.
Dalam perjalanan aku dapat rasa ada yang sedang mengekori.Damn,takkan Bugriotal ada lagikot?
Ouh shot !Aku lupa nak pakai mask masa turun flight.Damn ni semua salah Jiq .(even Jiq tak bersalah pun dalam hal ini).Dia yang ambil alih perhatian aku sampai aku lupa nak pakai mask !.
Mati aku.
Kereta yang mengokori aku sejak tadi melintas motorbike milikku dan menghalang jalan yang sepatutnya aku lalu untu ke markas.
Aku memberhentikan motorbike untuk langkah selamat.Tak boleh nak buat apa dah pun kalau kena kepung macamni.
"Well,well,look who's here "Suara itumul akeluar dari kereta elok dengan suit yang berwarna hitam dan tie berlambang B,Bugriotal.
Eh penat betul aku dengan budak Bugriotal ni tak reti apa itu putus asa ke?
Sebaik sahaja gerangan yang keluar dari kereta itu menonjolkan diri,sepasang senyuman sinis terukir secara automatik di bibirku.
"Wah..look who's here?Abang Pengawas yang diidami ramai.Mud Zafril Fateh Bin Shahirun Hisyam.Tak expect kau yang muncul bagi pihak Bugriotal"Perliku dengan senyuman yang masih melekat dibibir.
Aku tahu dia ada buat kerja lain.So this is kerja dia?Gentle lah,dengan Bugriotal yang menawarkan hikmat nyawa sebagai taruhan?
"I said to you before,aku bukan hanya pengawas sekolah "
"Yeah Hi ,abang pengawas"Kataku dengan senyuman senget di tampal dimuka.
Persoalannya,sampai bila senyuman itu boleh bertahan?
-tbc-
Cerita ini semakin berbelit allahu kenapa aku buat cerita ini sebegini ampuni saya.Btw,if korang perasan ain ada banyak guna loghat,well,sebenaqnya semua loghat tu sebab...ain sayang malaysia k ttba lol
Next update : 30 vote
YOU ARE READING
Hi Abang Pengawas
AdventureBetul ke dia hanya sekadar 'abang pengawas'? Kalau hangpa pikir yang cerita ni macam "Hi abang pengawas awak hensem lah i love you" Maaf hangpa jangan baca cerita ni . -Aku taknak letak had umur sebab takde function korang still akan baca even umur...