Dragon POV
"Woo woo chill Dad do you already expect me to come?"Soalku sambil tertawa.If he already expect me to come then he still care about me.So lets hear whats actually the answer for that question yang tal ada kena mengena.
oh please aku tengah tak ada idea ni.
"No i didnt expect you.I expect someone else"Senyumku mati buat sesaat dan aku ukir kembali untuk memalsukan perasaan sendiri.
Shit !Tak guna and who the hell is he ?
"Who is he ? The one that you waited with a gun in your hand?"Soalku pura-pura mesra.
Serentak itu pintu bilik Dad diketuk dan dibuka kasar.Aku memalingkan badan untuk melihat siapa orangnya.
Mom.
And Zafril.
Wait why Zafril ada dekat sini?Oh lupa dia kerja dengan Dad.
Bang!
"Why didnt you tell me the one yang paling Ace tu sayang is Adame and he didnt even died yet.Why kau tak buat kerja kau sampai habis?"Suara Dad kuat menengking selepas Zafril menutup pintu.
"I'm..sorry.I dont think i can kill someone who actually rapat with me.So i kill her jiran that she also really love her so much"Aku memandang Zafril terkejut.
Dia ni suka hati je nak bunuh-bunuh orang dia nak kena sepak dulu ke apa?Atau aku patut bunuh dia dulu baru dia sedar so dia tak membunuh orang sesuka hati?
Okay tak payah nak acah sangat kau pun sama je membunuh orang tak kira masa.
"Are you sure she's died now?"Soal Dad dan mula meurunkan pistolnya perlahan-lahan.
Zafril menggangguk perlahan dan dad menghembus nafas kasar.Sakit hati betul dad dengan Ace and No name mafia en?
"What do you want?"Akhirnya dad memberi aku sedikit tumpuan."Nothing just wanna come and see how my parents doin"Aku menjeling Mom sedikit dan tersenyum pendek.
"We're doin great"Im not sure about that dad.Setiausaha Dad mengetul pintu perlahan dan masuk dengan muka cemas.
"We have a big problem"Aku menggangkat kening sebelah.What does she mean?
Kemudian dia terus menukar siaran televisyen kepada siaran cctv.Terdapat seorang manusia yang sedang sesuka hati membunuh dengan pisau belati dan menebak sesukahati.
Okay who is she?Dengan pakai topengnya.Nasib ikat rambut kalau tak aku tak tahu dia laki ke perempuan.Why nak pakai topeng anyway?
"Bila rakaman ni ?"Soal Dad tak senang hati.
"5 minit yang lepas."Serentak itu.
Bang!
Pintu bilik Dad disepak kuat oleh sesorang yang sedang menarik nafas berat.
Pistol diacu kearah Dad.Okay where's pengawal?
"Pengawal !"Mom menjerit.
"Your guard already dead"Kata figura berbaju hitam tanpa menoleh sedikit pun ke arah mom.Aku cam suara ni.Dad,I think you should pusing belakang and look what shes holding.Shes holding a gun.And girl you should look with who you talk.
Ace POV
Aku memakai topeng muka perlahan.Kemudian perlahan-lahan berjalan ke pintu kaca.Sebaik sahaja aku melepasi pintu kaca milik Bugriotal terus aku menembak beberapa orang yang berada di hadapan aku.
Pengawal - pengawal bertugas pantas berlari ke arahku namun terus aku tembak tanpa perasaan.Ada orang datang dari arah belakang.Perasaan aku berkata kepadaku.
Lantas aku capai pisau yang berada di stoking dan mengelar lehernya laju.Semakin ramai yang datang kepdaku.Aku tersenyum senget.Makin ramai makin seronok!
Aku melepaskan nafas perlahan dengan degupan jantung yang berombak kerana terbang ke sana dan ke sini.Pintu lift terbuka perlahan pantas aku berjalan menuju ke arah seorang yang sedang memakai kot dan berpaling ke belakang.
Aku dan tak nampak apa hanya dia.Hanya dia yang aku nampak.
Bang!
Pintu aku tendang kuat dan pistol pantas aku acu tepat ke kepala milik Ceo Bugriotal.How do i know?My sense said like that.
"Pengawal!"Ada suara yang menjerit disebelahku.Namun aku masih memandang tepat ke arah Ceo Bugriotal yang masih berpaling.
"Your Pengawal already dead"Kataku tanpa berpaling sedikit pun.Tahu biadap tapi .. aku dah bunuh ramai orang so.. nak beradab apa lagi?
Dang!
Tanganku disepak lalu membuatkan pistol aku jatuh ke bawah.Aku pantas menyepak belakang lututnya dan membuatnya melutut.
Namun dia tarik badanku dan membuat aku jatuh bersama.
Aku bangun dan aku menumbuk dia kuat.Dia membalas dengan memberi tumbukan yang sama hingga menyebabkan topeng aku terjatuh.
Aku memandang muka lawan aku.Ya Zafril tak pelik pun.Dia bekerja untuk Bugriotal kan?
Dan aku memandang sekeliling.Eh wait whats Dragon do here?
Dan ada dua figura yang sedang memandangku.Wait,damn it eyes.. are you okay today?
"Wow Ace youre still strong as always.Aku memandang Dragon supaya menjelaskan perkara ni.
"Oh ya,Dad this is Ace that you chase.And Ina this is our Dad ceo bugriotal"
What kind of joke are you playin right now Emi?
WHAT KIND OF JOKE IS THIS !
Dragon POV
Here come lets see if Dad will kill her or not.Senyuman sinis diukir di bibir.
-tbc-
Yo aku tengah cuti sekarang ni so nak aku update cepat?Hm vote ah hahah anyway sorry pada yang aku tak balas suruh update sebab aku memang takkan update kalau vote tak cukup kalau ada yang comment selain suruh update tu inshaallah aku jawab.And jangan lah bila dah tepat-tepat target kau terus suruh aku update sebab em aku tak buka wattpad hari-hari hoho
next update - suka hati aku lah nak update bila
YOU ARE READING
Hi Abang Pengawas
AdventureBetul ke dia hanya sekadar 'abang pengawas'? Kalau hangpa pikir yang cerita ni macam "Hi abang pengawas awak hensem lah i love you" Maaf hangpa jangan baca cerita ni . -Aku taknak letak had umur sebab takde function korang still akan baca even umur...