8. George Weasley

444 26 9
                                    

Hi, dit keer een vlugge update, eigenlijk had ik dit hoofdstuk om 01.23 AM al afgeschreven maar ik wilde nog even wachten met publiceren. Ja ik weet het dat is erg laat maar ik had gewoon te veel inspiratie en dat moest ik gewoon kwijt dus hier nog een hoofdstukje!

Enjoy!

Lots of love, Denise

---------------------------------

We zitten als enige in de Gryffindor leerlingen kamer. Ik kijk op de klok en het is 05.34 AM en we zijn net klaar met ons huiswerk. Niet normaal hoeveel ze geven! En dat op de eerste schooldag! Pff.. We waren gisteren avond nog niet klaar dus zijn we het deze ochtend maar gaan doen. "Fred, mij zit het toch niet helemaal lekker met die Jessica" zeg ik. Hij kijkt op van het haardvuur en trekt een wenkbrauw op. "Ze is door Snape en McGonagall naar de ziekenzaal gebracht. Ze is vast oké" zegt hij.
"Toch wil ik nog even kijken hoe het met haar gaat" zeg ik vastbesloten en sta op. "Dan ga ik met je mee" zegt hij en staat ook op. Ik pak de sluipwijzer uit mijn tas en zeg "ik zweer plechtig dat ik snode plannen heb" en de kaart laat zichzelf zien. We lopen de gang op totdat ik het stipje van Jessica zie rennen op weg naar buiten met het stipje van Snape achter haar aan. "Fred er is iets niet pluis, kijk" zeg ik bezorgt en wijs de stipjes aan. Hij kijkt me bezorgt aan. "Vlug, mischien kunnen we haar tegen houden" zegt Fred en we nemen een geheime route naar buiten omdat die sneller is.

We kijken nog een keer op de kaart en we zien dat Jessica bijna bij het zwarte meer is. Wat is ze in vredesnaam van plan?! We komen aan en zien iemand het water in rennen. "Jessica ben jij dat?!" Roepen we in koor en kijken op de kaart en ja hoor. Het is Jessica.

"Jessica godverdomme! Waar ben je kom terug!" Horen we Snape in paniek roepen.
"Professor! Iemand rende net hard het water in en we denken dat het Jessica is, wat moeten we doen?!" Roepen we in paniek en ik hoor dat ze verder zwemt.

"Schoenen uit en het water in ik spreek een spreuk uit zodat we warm blijven" zegt hij gehaast. We knikken en doen onze schoenen uit. Snape doet ook zijn lange gewaad uit en heeft nu een witte blouse en een broek aan, staat veel beter vind ik maar ja. Hij richt zijn stok eerst op zichzelf en mompeld iets en daarna op ons.

We springen het water in en het water voelt nu inderdaad niet koud. "Jessica!" Roep ik maar krijg weer geen antwoord. Snape zijn adem schokt en wijst naar iets in de verte. We volgen zijn vinger en daar ligt een silhouet in het water. Ik twijfel geen seconde en zwem er zo snel mogelijk naar toe en ik hoor dat Fred en Snape me achtervolgen. we komen er aan en daar ligt ze dan, koud en blauw van de kou met haar gezicht in het water.

Snape draait haar om en we schrikken ons kapot. Het lijkt wel alsof ze bevroren is. Het is te vergelijken met die mensen in het water bij die dreuzel film de titanic. "Is ze..." het woord kan ik gewoon niet uitspreken. Fred voelt aan haar pols. "Zwak heel zwak, ze haalt het sowieso niet als we nog terug moeten zwemmen en dan nog terug moeten naar het kasteel, en ik weet dit omdat ik vroeger heel lang EHBO cursus heb gevolgt bij dreuzels" ik zie een traan rollen over Snape zijn wang en voor het eerst in mijn leven heb ik medijden met hem.
"Wacht ik haal het schild eraf! Dan kunnen we verdwijnselen!" Zegt Snape. We knikken en hij mompeld iets. "Oké, houd mij vast" zegt Snape en we pakken zijn schouders vast. Met een plop verdwijnen we en niet veel later staan we in de ziekenzaal. We hebben zo vaak met pa en ma verdwijnseld dat we niet meer misselijk worden.

"Poppy! Kom snel!" Roept Snape en madam Pomfrey komt er aan rennen. "Oh my gosh, wat in Merlijns naam is er gebeurt?! Leg haar hier maar neer" zegt ze geschrokken en wijst naar een bed. "Poging tot suïcide, ze is het zwarte meer in gerend" zegt Snape. Madam Pomfrey knikt nog steeds geschrokken en gaat aan de slag met haar. "Jullie kunnen beter gaan, ze heeft rust nodig en dan kan ik de nodige dingen doen" zegt ze. We knikken en gaan de ziekenzaal uit.

"Waarom waren jullie eigenlijk buiten bij het zwarte meer?" Vraagt Snape. "Nou wij waren dus vroeg opgestaan om ons huiswerk af te maken en toen we het af hadden zat het me toch niet lekker met Jessica, ik was bezorgt en ik wilde naar de ziekenzaal, Fred stemde er mee in en ik pakte de sluipwijzer en-" oops ik heb me veraden lekker bezig George. "Hoe komen jullie in Merlijns naam aan de sluipwijzer?!" Vraagt Snape geschrokken. Hoe kent hij die kaart?!

"Lag in Filch zijn kantoor, maar hoe kent u die kaart?" Vraag ik. "Oh nergens van, maar ik dacht echt dat die Potter die kaart mee naar huis genomen had" dat laatste mompelde hij tegen zichzelf maar wij hoorde het ook. "Wat heeft Harry hier mee te maken?" Vraagt Fred. "Niks niks James Potter wel hij is 1 van de makers onder de naam Prongs maar ga verder"

"Nou oké, we keken dus op die kaart en zagen Jessica naar buiten rennen en u rende er achter aan dus wij dachten dat er iets niet pluis was en toen namen wij een geheime gang om sneller naar buiten te komen maar we waren net te laat" hij knikt enkel.

"Gaat u geen punten aftrekken of strafwerk geven? En neemt u die kaart niet in beslag?" Vraagt Fred. "Nee, jullie hebben geholpen met Jessica dus in dat geval 20 punten voor Gryffindor per persoon, ja ik klink nu als een softie ik weet het maar ik ga, ik moet Ellie inlichten" zegt hij en gaat weg.

"Wow dat ik Snape ooit nog eens zo mag meemaken" zegt Fred. Ik knik instemmend. We lopen terug naar de Gryffindor leerlingenkamer en kleden ons om, pakken onze tassen in om vervolgens naar de grote zaal te gaan voor te eten. Het was inmiddels al weer een uur later dus het ontbijt was er.

We gingen aan tafel zitten en Harry, Ron en Hermione keken ons verbaast aan. "Wat?" Vroegen Fred en ik in koor. "40 punten gekregen voor ons huis van Snape?!" Zegt Ron verbaast. We knikken trots, dat gaat snel rond zeg. "Wat is er gebeurd dan?" Vraagt Hermione en ik vertel het hele verhaal dat Jessica suïcide wilde plegen. Ze kijken ons geschrokken aan en Hermione heeft zelfs tranen in haar ogen. "Wat...heftig.." weet Harry uit te brengen. Ik en Fred knikken en eten ons eten op om vervolgens naar de lessen te gaan, wat gedaanteverwisselingen was.

We lopen naar binnen en we zijn zo te zien de eerste. "Wat in Merlijns naam doen jullie hier? Jullie zijn 20 minuten te vroeg" zegt McGonagall verbaast en trekt een wenkbrauw op. "Oh" zeggen we in koor en het is nu wel duidelijk dat we ergens anders zitten met ons hoofd.

"Wat is er in vredesnaam aan de hand met jullie? Meestal zijn jullie net op het rantje op tijd en nu ineens 20 minuten te vroeg.. Hier klopt iets niet"

"Lang verhaal" zucht Fred. "Kom zitten, we hebben tijd zat, willen jullie wat thee met koekjes?" We knikken ja en met een zwaai met haar wand staan de thee met koekjes er. Wat heeft iedereen toch met aardig doen vandaag?!

We gaan zitten en beginnen ons verhaal voor de 3e keer. "En toen kregen we 20 punten voor ons huis per persoon van Snape omdat we geholpen hadden bij de...tja..'redding'" sluit ik het verhaal af en McGonagall heeft tranen in haar ogen. "Wow...wat heftig..." zegt ze zacht en we knikken. "Dus het kan zijn dat we niet helemaal bij de les zijn af en toe" zegt Fred. "Nee...Ja.. Dat begrijp ik heel goed" zegt McGonagall nog steeds geschokt. "Is Ellie ingelicht?" Vraagt McGonagall. "Volgensmij ging Snape dat doen ja" zeg ik en Fred knikt als bevestiging. Ze knikt en in stilte drinken we onze thee met koekjes op.

Langzaam stromen de kinderen binnen die ons raar aankijken omdat we er al zijn maar ze besteedde er vrij weinig aandacht aan. Als de laatste leerling er is begind de les, maar zoals gedacht kan ik mijn hoofd er niet bij houden, en Fred ook niet aan zijn gezicht te zien. Zelfs Mcgonagall heeft het er moeilijk mee, maar ze blijft sterk. Als ze ons een beetje afwezig ziet tekenen besteed ze er ook geen aandacht aan, wat ik haar heel dankbaar ben.

The Daughter Of The HalfBloodPrinceWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu