Part 5

383 33 1
                                    

Eunji berlari memasuki hospital setelah mengetahui di mana hospital yang diduduki Hyuna itu.Saat itu air matanya mengalir deras sekali.Orang disekeliling tidak dihiraukan asalkan dia dapat berjumpa dengan Hyuna.Dia risau sekali.Dia berhenti di wad ICU,air matanya jatuh di lantai kerana dia menundukkan kepalanya sewaktu dia duduk di kerusi yang berdekatan.Telefon di dalam begnya segera dikeluarkan.

Xxx:yobeoseyo?
eunji:bomi ah..
Bomi:eunji ah!kenapa ni?ada masalah ke?
Eunji:hyuna
Bomi:kenapa dengan Hyuna??
Eunji:dia kemalangan
Bomi:mwo!yah Eunji jangan memain weh!aku baru nak packing barang nak jumpa dia dengan korang!
Eunji:aku tak bohong,dia kemalangan aku dekat depan wad ICU ni
Bomi:eunji ah kau tunggu aku ya!aku datang secepat mungkin!
Eunji:hurm..

Eunji segera menutup talian.Dipandang sebelahnya,Chanyeol yang baru tiba memandangnya dengan senyuman.Dia terus memeluk Chanyeol dan menangis sepuasnya di bahu Chanyeol.Pintu wad tersebut terbuka dan mereka segera bangun dan meluru ke arah doktor

Doktor:siapa waris kepada keluarga yang terbabit?
Eunji:saya,kawan baik mereka kenapa doktor?
Doktor:*mengeluh*maaf kami tidak dapat selamat si suami,si isteri dalam kritikal dan si anak pula koma.Tetapi bayi di dalam perut si isteri selamat dilahirkan.Anak lelaki.
Eunji:*terjatuh*hyuna..
Chanyeol:terima kasih doktor
Eunji:hyuna,Chanyeol..Hyuna..
Chanyeol:tabah ya,saya ada dekat sini
Eunji:suami dia dah meninggal,Hyojun koma sekarang dia kritikal..
Chanyeol:sabar Eunji,sekarang jom tengok anak Hyuna dulu..
Eunji:urm..

Di wad Hyuna

Eunji dan Chanyeol memasuki wad Hyuna.Air mata Eunji mengalir melihat diri Hyuna kini kritikal.Pasti rakannya sedih,sudahlah dibuang keluarga,suami yang dipercayai dan menjaganya dengan setia sudah meninggal,cahaya pertamanya dalam koma akibat kemalangan tersebut,sekarang dia sedang terlantar di katil dan keadaannya kritikal.Chanyeol mengusap air mata Eunji.Dia faham perasaan kehilangan kawan dan dia faham Eunji macam mana jadi kalau suruh balik tukar baju dia rela pakai baju perkahwinan abangnya daripada pulang ke rumah.Apantah lagi nak makan,sah dia nak terlantar sekali.

Sweet Lover,xoxo2Where stories live. Discover now