YeonAh:Yoora!
Yoora:kau sepakat dengan diorang Yeon? Kau sedar tak yang kau buat salah dengan aku lagi berat dari si pembuli tu?!
YeonAh:aku minta maaf! Kalau aku tau pasal ni, aku tak mungkin terima tawaran ke luar negara tu! Yoora:aku dah kata, jangan terima, kau nak juga! Dayoung terima pergi ke Australia, dia tolak sebab kita! Tapi kau!?
YeonAh:Dayoung yang suruh aku pergi demi kebaikan aku!
Yoora:demi kebaikan kau? Habistu kebaikan kami?! YeonAh:Dayoung tak sanggup tinggalkan kau sebab kau satu-satunya adik kami!
Yoora:adik? Kau baru sedar yang aku ni adik?!! Kau tinggalkan aku kau biarkan aku, kau baru nak mengaku aku ni adik?!
YeonAh:*terdiam *
Yoora:YeonAh, kau tak layak jadi kakak aku sebab kau tinggalkan aku!
YeonAh:memang betul! Tapi kau biarkan diri kau lemah!
Yoora:kau diam!! Dari dulu! Kau selalu disanjungi! Eh pergilah mati!! Kau pergi mati sekali dengan Eunji!
Eunji:Yoo! Dulu diri kau yang bersemangat tu rupanya Dayoung membuatkan aku nak kawan dengan kau, Hyuna pun, aku mula kawan dengan kau then diri kau yang semangat terlebih tu hilang. Dan aku dapat tahu yang kau sukakan Doojoon. Aku bagitahu dekat Hyuna supaya kau semangat macam dulu. Dan aku tak sangka dia marah sebab kau suka Doojoon. Aku nak.. Kau bahagia macam mana Dayoung jadi kau dulu.
Yoora:itu Dayoung! Bukan aku!
Eunji:dan aku nak kau ceria macam mana Dayoung dulu!!
Yoora:kau diam! *acukan pistol*kau sebut lagi nama diorang aku bunuh manusia dekat sini! Termasuklah kau Yeon!
Jihyun:jangan-jangan... Kau jealous sebab diorang ni disanjungi dan dapat tawaran belajar dekat luar negara kan?
Yoora:*terdiam*
YeonAh:yoo.. Betul ke??
Yoora:ya!!! Aku cemburu!! Aku yang bodoh!! Dikutuk!!
YeonAh:sebab kau terikut dengan nafsu kau sehinggakan kau lupakan diri!!
Yoora:Yeon kau diam!! *tembak pistol*?
YeonAh:*terkena peluru dekat lengan*
Eunji:Yeon!!!
Namjoo:yeon!! Kau okey tak?!!
YeonAh:ak.. U... Ok.. Ey
Eunji:kau dah gila Yoora!!
Yoora:aku memang dah gila pun!!! Hahahhahaha!!
Eunji:kau memang tak guna!! *berlari kearah Yoora*
Chanyeol:Eunji!!
Yoora:*acukan pistol*
Eunji:*tendang pistol*
Yoora:*terkejut*eun..
Eunji:kau tak tahu satu benda Yoo... Aku pernah kena buli dengan Hyuna*tendang kaki Yoora*tetapi semangat aku untuk mengalah*headlock*tak wujud dalam diri aku.
All:fuyoo! *tepuk tangan*kak yong!! Hidup kak yong!!
Yoora:lepaslah!!
Eunji:Tak, aku tak boleh lepas.
Yoora:*capai poket seluar **bawak keluar pisau*
Minna:Eunji!! Hati-hati !!
Yoora:*tusuk pisau dekat perut Eunji*
Eunji:*tersedak**lepaskan Yoora*
Yoora:*tusuk lebih dalam*padan muka kau*smirk*
Chanyeol:Eunji!!
Xxx:Yoora!!
Yoora:*berpaling*Jeon Dayoung!
YeonAh:Dayoung?!
Dayoung:apa yang kau lakukan hah?! Yoora! Kau cuba bunuh kakak sendiri?!
Yoora:kau diam Young! Sebab dia aku macam ni!!
Dayoung:takkan sebab tawaran tu kau tak puas hati?!aku yang suruh Yeon pergi supaya aku boleh perhatikan kau!kau jangan salahkan dia!
Yoora:kau diam! Kenapa kau suruh dia pergi?!
Dayoung:kau tahu tak omma appa nak pisahkan kita?!!!
Yoora:*terkelu*
Dayoung:omma appa nak pisahkan kita! Yeon akan dijadikan anak angkat! Kenapa macamtu? Sebab omma appa dapat bayaran untuk Yeon sebab kepintarannya. Omma appa pentingkan duit untuk bayar hutang-hutang judi diorang! Sebab tu aku suruh Yeon pergi luar negara dan aku perhatikan kau! Sebab aku takut diorang akan jual kau!
Yoora:k..kau??
Dayoung:aku? Akan dibunuh.
All:hah?!!!
Dayoung:untuk mendapat duit insurans, salah seorang kita kena pergi. Dan aku yang kena pergi, untuk Yeon dijadikan anak angkat tetapi keluarga tu teruk sangat. Aku dah siasat. Kau akan dijual. Bila jadi macam tu diorang akan dapat duit. Diorang akan dipenuhi duit. Sebab tu aku ajak korang duduk di rumah sewa. Supaya perkara tu takkan berlaku. Tapi aku tak sangka kau nak bunuh sekarang?
Yoora:Dayoung...
Dayoung:jadi lepaskan pisau tu.
Yoora:tak!! Aku takkan puas selagi dendam aku tak terbalas!!
Dayoung:Eunji tak salah dalam hal ni!! Kau dah pun sebenarnya dah puas tengok Hyuna terseksa kan! Kau dah hack dia! Buat dia kena halau dari keluarga! Kahwin dan mati, anak-anak dia hidup tanpa keluarga, tak cukup puas hati lagikah?! Kau sebenarnya dah tahu Eunji tak salah tapi kau marahkan dia sebab dia tak cari kau kan?!
Yoora:arghhhhh!!!
Dayoung:lepaskan pisau tu dan kita cuba mulakan hidup baru. Kita bertiga?
Doojoon:betul cakap dia Yoo. Lepaskan pisau dan hidup bahagia.
All:Doojoon?!
Doojoon:Yoo, please? Demi kebaikan semua lepaskan pisau tu
Yoora:kau akan bersama aku kah??
Doojoon:*terdiam*
Yoora:*lepaskan pisau*tak mungkin kau nakkan pembunuh teman wanita kau.
Doojoon:maafkan aku Yoora. Demi kebaikan kau, aku tolak dengan rela hati. Hati aku masih berat memikirkan Hyera.
Dayoung:maafkan aku Yoora.
Yoora:kau dah telefon polis untuk kepung kawasan ni kan?
Dayoung:ya..
Yoora:kau tak perlu minta maaf sebab kau baru buat kesilapan yang besar. Tapi kalini. Aku terima kesalahan tu sebab kau janji nak hidup kita bertiga bersama.
Dayoung:*tersenyum*
Jihyun:cik Dayoung?
Dayoung:ya?
Jihyun:maaflah kacau saat touching bagai ni. Tapi adik awak tu parah sangat.
Dayoung:YeonAh!!!Skip
Di hospital.
Dayoung:korang.. Kawan Yeon kan?
All:ya..
Dayoung:*melutut*maafkan Yeon untuk perbuatan dia selamani!
Jihyun:cik Dayoung jangan macam ni
Dayoung:maafkan diorang..
Namjoo:cik Dayoung
Dayoung:panggil Dayoung
Namjoo:Dayoung.. Macam mana kau boleh tau semua benda tu?
Dayoung:*mengeluh*aku dapat tahu sendiri. Keluarga aku sedang cari family untuk YeonAh. Dan aku terbaca surat insurans tu. Aku dengar juga pasal insurans dan segalanya. Jadi aku suruh Yeon pergi luar negara untuk belajar dan larikan diri dari family kitorang. Aku yang jaga Yoora supaya diorang tak boleh ambil Yoora. Pasal pembunuhan aku, diorang akan bunuh aku selepas dah selesai hal Yeon dan Yoo. Sebab tu aku jaga Yoora untuk halang rancangan tu. Dan habis graduasi sekolah Yeon balik. Aku mula bekerja. Bekerja untuk menampung kami bertiga. Kami hidup bertiga. Aku biarkan diorang sambung belajar. Aku tak tahu yang Yoo simpan dendam sampailah Yeon mula bawa Namjoo pergi ke suatu kafe. Aku ternsmpak hal tu dan mula mengekori diorang. Aku dapat tahu Yoo buat rancangan nak menculik seseorang. Aku terpaksa telefon polis untuk kebaikan semua.
Chen:macamtu.. Patutla yeonAh kata Yoora senang dengar cakap kau. Memang ada ciri-ciri kakak mithali betul.
Dayoung:ini tugas aku.
Doojoon:korang!!!
Baekhyun:kau kenapa Doojoon?! Tercungap-cungap!!
Doojoon:Hyera!!!
Minna:kenapa dengan Hyera??!!
Doojoon:Hyera... Dia dah sedar!!!
Minna:*terjatuh*hyera...
Diandra:jom melawat Hyera??
Minna:*menangis*
Diandra:aduhai anak muda marilah
Minna:*diheret Diandra*
Baekhyun:kau pergilah tengok kekasih hati kau, mesti dia tengah cari kau. *letak tangan atas bahu Doojoon*
Doojoon:*angguk*
Dayoung:Doojoon
Doojoon:*terhenti*
Dayoung:andai kata Hyera mati, Eunji dengan Yoora, kau akan pilih siapa?
Doojoon:*pusing menghadap Dayoung*tak mungkin aku akan pilih Eunji sebab aku, Yoora Hyuna dan Eunji jadi macam ni. Kalau aku pilih Yoora, tak mungkin aku akn bahagia sebab dia dah cuba bunuh orang yang aku sayang.
Chen:kau nak pilih siapa lepastu?? Jangan Aeyi aku sudah!
Doojoon:aku akan.. Pilih kau? *tengok Dayoung*
Dayoung:*terkejut*
D.o:*ternganga*
Chen:weyh dyo kau nganga tak ajak
Namjoo:kenapa Dayoung?
Dayoung:kenapa aku?
D.o:sebab macam Eunji kata, perwatakan kau yang semangat terlebih tu membuatkan aku sendiri yang datang nak kawan dengan kau. Lepastu kau berubah. Rupanya tu Yoora. Aku rindu Yoora yang dulu, maksudnya kaulah. Jadi agak-agaknya kau boleh jadi Jeon Dayoung yang semangat terlebih tu tak?
Dayoung:*tersenyum*okey Yoon Doojoon.
Doojoon:*berlari*
Namjoo:macam mana dengan Chanyeol??
D.o:kita bagi ruang untuk dia.Chanyeol:Eunji...
Tbc
Mian xbest
Please vote yaa~~~
YOU ARE READING
Sweet Lover,xoxo2
FanfictionSweet Lover,xoxo kembali dengan siri 2! Eunji dan Chanyeol menjadi pasangan kekasih.Siapa sangka Eunji yang tomboy ni boleh bercinta dengan Chanyeol?mereka kini bahagia tanpa halangan sehinggalah ada sesuatu yang menghalang hubungan mereka dan serta...