2. Kapitola

157 10 4
                                    

Večer sme sa všetci stretli v Grille. Taká "menšia" rozlúčková párty, aspoň tak to tvrdila Caroline. No v Grille bolo pár desiatok ľudí. Pretlačila som sa davom a našla Stefana s Damonom. Damon bol už celkom opitý. "Že on začal piť už doma?" opýtala som sa Stefana.
"Môj malý braček odchádza na vysokú, konečne sa ho zbavím. To musím poriadne osláviť," zasmial sa Damon.
"Výborne, hlavne sa takto neukazuj na oči Elene, lebo je dosť možné, že sa toho nedožiješ," uškrnula som sa a odtiahla Stefana na parket.
"Ja netancujem," zaprotestoval.

"Ale ja sa nepýtam či tancuješ," žmurkla som na neho a zatiahla ho do stredu parketu.
No po pár minútach sa mu podarilo z toho vykrútiť. "Smiem prosiť?" Stefana od tancovania zachránil mužský hlas. Obrátila som sa a uvidela Elijaha.
"Nie, nesmieš," pokrútila som hlavou.
"Tak sa aspoň porozprávajme," pôvodný sa nenechal odbiť. "Požičiaš mi ju na chvíľu?" obrátil sa k Stefanovi.
"Ak ju vrátiš v poriadku," pokrčil plecami. Toto mu nezabudnem.
Elijah ma vyviedol von z Grillu na chladný nočný vzduch. "Prejdime sa," povedal a ukázal mi aby som išla prvá.
"No konečne," Elijah stále mlčal tak som začala ja.
"Prosím?" nechápavo na mňa pozrel.
"Prišiel si mi robiť výčitky kvôli Katherine. Už pár týždňov som uvažovala kedy prídeš," povzdychla som si, "tak do toho."
"Nie som tu kvôli Katerine," uškrnul sa. Očividne som ho pobavila. "Teda aspoň nie preto, že by som ti chcel robiť výčitky. Spravila si čo si musela."

"Tak o čo ide?" zdvihla som obočie.
"Vieš, že som sa s Katerinou stretával aj po našom odchode do New Orleans..."

"Viem, dokonca vás špehovala," prerušila som ho.

"Povedala ti Katherine niečo o Niklausovi? Niečo prečo sme sa rozhodli ostať v New Orleans?"
"Nie," povedala som váhavo. V myšlienkach som sa vrátila k jednému z posledných rozhovorov s Katherine:

"Mám novinku," Katherine s úsmevom rozrazila dvere.
"Zase si bola sledovať pôvodných?" uškrnula som sa.
"Nazvime to menší prieskum nepriateľského územia," pokrčila plecami.
"Tak čo také si vyskúmala?" pri poslednom slove som naznačila do vzduchu úvodzovky.
"Pár vecí by sa našlo. Zatiaľ je od Klausa pokoj," vysvetľovala, "v New Orleans mu nejaký poskok prebral miesto, takže nateraz sa nebude snažiť zabiť mňa, teda respektíve teba."
"To znie dobre," usmiala som sa.

"To si ešte nepočula to najlepšie," pokračovala Katherine, "Klaus bude mať dieťa."
"Čo?" prekvapene som vyhŕkla."Ako to Damon hovorí? Upíri nemôžu mať deti, ale radi to skúšajú. Ako je toto vôbec možné? On je poloupír, Caroline je upírka..."
"Ale on to nečaká s Caroline, ale s nejakou vlkolačicou," Katherine sa spokojne usmiala.
"Ako si to zistila?" pozrela som na ňu.
"Aj po 500 rokoch som stále v kurze," zasmiala sa.

"Ty si vážne štetka Katherine, povedal ti to už niekto?" tiež som sa zasmiala.

"Čo už," pokrčila plecami a otvorila víno. "A to ešte nevieš to najlepšie," pokračovala. Ozvalo sa prudké zaklopanie na dvere. "Poviem ti to potom, idem oknom," poslala mi Katherine myšlienku a zmizla na ulici.

"Neviem o ničom," povedala som po pravde. Katherine mi to nikdy nestihla dopovedať. Čo také mohla vedieť, že pôvodným tak záleží na tom aby to ostalo v tajnosti?
"Dobre," prikývol Elijah. "Je chladno, mali by sme sa vrátiť." Odprevadil ma späť a poprosil ma nech mu pošlem Rebekah.

Rebekah:
"Máš chvíľku?" prišla za mnou Elizabeth.
"Čo chceš?" zavrčala som.

"Tvoj brat mi kázal aby som ťa poslala von. Chce s tebou hovoriť," zamračila sa.
"Nik je tu?" prekvapene som zažmurkala.
"Nie Nik, Elijah," významne pokývala hlavou.
"Dobre," povzdychla som si a pretlačila sa pomedzi ľudí von. "Elijah?" zakričala som do nočného ticha.
"Rebekah," objavil sa za mnou a zatiahol ma do bočnej uličky.
"Čo zas? To, že ty nemáš žiaden spoločenský život neznamená, že si sem môžeš prísť kedy sa ti zachce a ťahať ma z party," vynadala som mu. Nepovedal nič, iba čakal kým sa upokojím.

"Mám pre teba dobrú správu drahá sestra. Chcela si ľudský život budeš ho mať, zajtra ideš so svojím novým...nazvime to priateľom na vysokú," vyhlásil nakoniec.
"Ak sa snažíš byť vtipný nedarí sa ti to?" prekvapene som na neho pozrela.
"Hovorím úplne vážne Rebekah," povedal ešte stále pokojným tónom.
"Nie ďakujem," povedala som pomaly.
"Tak ma počúvaj Rebekah," pevne mi zovrel ruku, "mne je jedno či tam chceš ísť alebo nie. Pôjdeš na vysokú a hotovo. Musíš dozrieť na Elizabeth. Ak jej Katerina prezradila všetko čo na nás vedela máme vážny problém, takže urobíš to čo od teba tvoja rodina potrebuje," už vôbec nebol pokojný. V hlase mu znel podráždený tón. Ak by som nebola jeho sestra teraz niekedy by mi vytrhol srdce.
"Fajn, dozriem na ňu," ľahostajne som povedala a vytrhla som sa mu. Elijah slabo prikývol a odišiel. Ja som sa vrátila dnu. Dozerať na ňu budem až od zajtra, des si užijem party.

Tretia Dvojníčka, II. sériaWhere stories live. Discover now