-Kaçın Türkler geliyor!
Çin bu sesle sarsılıyor, her tarafdan akın akın Hun Atlıları geliyordu. Halka zarar vermeyip kaleleri kuşatan Hunlar Çinlilerin korkulu rüyası olmuştu. Mete'nin komutanı Utkan çerileriyle Çin'in içine girmiş, Hun topraklarına yeni topraklar katıyordu.
-Akkunlu sırtında bir okla yaralı halde çadırımıza geldi.
Utkan:İçeriye gelsin çabuk!
Akkunlu: Utkan, buraya geliyorlar!
Utkan : Kimler? Sana ne oldu?
Akkunlu daha fazla konuşamadan hayata veda eder. Utkan birliğine saldırı çağrısı yapar ama aniden at sesleri duyulur. Çinliler diğer kavimlerden yardım isteyerek fazla askerle baskına gelmişlerdi. Çeriler kılıçlarını kuşandılar okçular mevzi almış Utkan'ın emrini bekliyorlardı. Utkan atına atlayarak yanındaki yiğitleriyle hücum emrini verdi ve atını çinlilerin üzerine sürdü. Uzun saçları rüzgarda uçuşuyordu, kurt gibi olan Turani gözlerinde bir intikam ateşi vardı. Kılıcıyla atının üstünde hem çerilerini kollluyor hemde çinli düşmanları biçiyordu. Çok kalabalık olan çinliler hiç bitmeksizin çoğalıyor Türk çerilerine ağırlık basıyorlardı. Utkan gözünün önünde alplerini kaybediyordu ama teslim olmadan cenk yerinden kaçmadan cenketmeye devam ediyordu. Beline aniden bir sancı girmişti , vücudunu kilitlemiş atının üstünde zor durabiliyordu. Gözleri karardı, eliyle beline saplanan oku çıkarttı ve önüne gelen çinliyi kılıcıyla biçti. Bu sefer ki ok atına gelmişti hayvan kişnedi, Utkan'ın içi parçalandı ve bir daha ok attılar hayvan yere serildi. Çinliler Utkan'ı bağlayıp önlerine kattılar.
Ötüken,
Gözcü başı Toğan Bilge , haberi aylar sonra ordaki casuslardan aldı ve Mete'ye iletti. Mete'nin en iyi komutanı ve ordunun tümen başı olan Utkan'ı orda bırakmak olmazdı. Mete ordunun seçkin çerilerinden birlik yapıp Utkan'ı almaya gönderdi.
Utkan'ı esareti altında tutan Kral Chao-Wei mektupla Mete'den, Hun İmparatorluğu'nun güney kısmında ki Çin eyaletlerinin kendilerine verilmesi şartıyla Utkan'ı serbest bırakacağını söyledi. Chao-Wei Utkan'ı Çin Seddi'nin iç tarafına götürmüştü ve ellerinden alacaklarını hiç düşünmüyürdu. Çin Seddi aşılamazdı ona göre.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mete Tanhu Zaferin İlk Işığı
Ficción históricaBabası tarafından komşu kavim Yüeçilere esir verilen Asya Hun İmparatoru Mete Han'ın başarılı hikayesini bir de benden dinleyin. Esaretinden sonra babasını, üvey annesini ve üvey kardeşini öldürerek Hunların başına geçmiş ve Hun devletini bir İmpar...