Havu hautasi rastaan vanhan männyn juurelle ja juoksi kohti paikkaa, jossa haistoi kulkukissat. Mutta paikalla olivat jo Aamu, Kiilto, Kurpitsa ja Mesi. "Mitä te teette meidän reviirillämme?" Havu kuuli Kurpitsan sähisevän. "Eikö teille riittänyt se, että revimme teidät eilen kappaleiksi?" Aamu ärjäisi. "Ai, revitte meidät kappaleiksi vai?" Ruskea kulkukissa kolli sähisi." Kukahan tässä repi ja kenet?" Hän jatkoi pilkallisesti. Harmaa arpinen kolli jatkoi: "Sitä paitsi, tarvitsemme enemmän riistaa kuin te! Meillä on paljon enemmän haavoittuneita kissoja kuin teillä! Lisäksi kumppanillani Perhosella on kaksi pentua ja ne eivät selviydy ilman ruokaa!" "On meilläkin pentuja ja haavoittuneita kissoja! Se että olette muka "kurjemmassa tilassa", kuin me, ei oikeuta teitä saalistamaan reviirillämme!" Kiilto sähisi. Harmaa arpinen kolli paljasti kyntensä. Mutta Kurpitsa oli nopeampi. Hän loikkasi ruskean kulkukissa kollin selän päälle ja kynsi tämän kylkiä. Samassa vaalea kulkukissa naaras hyökkäsi Kiillon kimppuun ja puri tämän jalkaa. Kiilto ulvaisi ja koitti kynsiä kulkukissan korvia. Kaikki alkoivat taistelemaan. Havu ryntäsi mukaan taisteluun, vaikkei häntä ollutkaan kouluttettu taistelemaan. Havu hyökkäsi leveä lapaisen kollin kimppuun. Kolli puri Havun korvaa ja Havu raapi kollia. Sitten Havu sukelsi kollin vatsan alle ja raapi sitä kynsillään. Kolli painoi Havun maata vasten ja kynsi hänen kuonoansa. En pääse irti, Havu ajatteli tuskissaan. Yhtäkkiä paino lähti hänen päältään. Havu huomasi Rubiinin taistelevan samaa leveä lapaista kollia vastaan. Kiitos, Rubiini, Havu ajatteli. Kun hän katseli ympärilleen hän huomasi heidän olevan alakynnessä. Kulkukissoja oli enemmän kuin heitä. Havu näki, kuinka Mesi taisteli viimeisillä voimillaan, Aamu makasi liikkumattomana maassa, Rubiini oli täysin alakynnessä kahta kulkukissaa vastaan, Kurpitsa koitti taistella, vaikka ei pystynyt edes kävelemään vasemmalla etujalallaan... Voi ei! Miten he voisivat voittaa taistelun, jos heitä oli paljon vähemmän, kuin kulkukissoja? Kunpa heidän esi-isänsä auttaisivat heitä!
YOU ARE READING
Metsän Asukit
FantasyEsinäytös: Kuu hohti taivaalla ja puut humisivat tuulessa. Vaalean harmaa läpinäkyvä nuori kissa istui kivellä, johon kuu hohti kirkkaiten. "Iltaa, Kuu." Kuului hiljainen ääni. Kissa hätkähti ja kääntyi katsomaan tulijaa. "Metsä!" Hän huudahti ja kä...