Taistelu jatkui ja Havu jatkoi myös taistelemista. Kesken taistelun kuului ulvaisu: " Lopettakaa!" Kaikki seisahtuivat." Mistä tässä on kyse?" Paikalle saapunut Hiirenkorva kysyi närkästyneenä. "Kulkukissat saalistivat reviirillämme." Paikalle nilkuttanut Mesi naukaisi." Ja te hyökkäsitte kimppuumme!" Ruskea kulkukissa kolli sähähti." Tehän tässä hyökkäsitte meidän kimppuumme." Kiilto ärjäisi. " Emmehän me..." Kulkukissa naaras aloitti, mutta Hiirenkorva keskeytti hänet: " Häipykää heti reviiriltämme, niin päästämme teidät menemään ongelmitta." Kulkukissa kolli sähähti: Me lähdemme nyt, mutta palaamme vielä!" Hän antoi muille kulkukissoille merkin hännällään ja lähti. Toiset seurasivat perässä." Palataan leiriin." Kiilto ehdotti lannistuneena. Muut nyökkäsivät hänen ehdotukselleen. Havu seurasi muita. Auh! Hän ajatteli tuskissaan kun hän tunsi piston lavassaan. Hän käännähti katsomaan lapaansa ja näki siinä syvän haavan. Toivottavasti Siankärsämö osaa hoitaa tuon, hän ajatteli. Kun he olivat saapuneet leiriin, Siankärsämön pesällä oli pitkä jono. Kaikki jonottivat, jotta Siankärsämö parantaisi heidän haavansa. Havu käveli jonoon ja katseli jonottaessaan Rännän pentujen leikkimistä. Yhtäkkiä pennut pysähtyivät tuijottamaan heitä." Miksi teillä on noin paljon haavoja?" Kaste kysyi katsellessaan heitä silmät suurina."Me taistelimme kulkukissoja vastaan." Mesi vastasi pennulle." Wau! Voititteko te?" Hiili kysyi ihailevasti." "No.. Me emme tällä kertaa voittaneet, mutta seuraavan kerran revimme heidät kappaleiksi." Mesi vastasi. "Wau!" Kaikki pennut huudahtivat yhteen ääneen. Vihdoin oli Havun vuoro olla hoidettavana. Siankärsämö tutki ensin hänen lavassaan olevan haavan ja tarkisti sitten muut. Kun Siankörsämö oli hoitanut Havun haavat, Siankärsämö totesi, että hänellä ei ollut tulehtumia ja otti vastaan seuraavan kissan. Havu otti heidän saaliskasastaan hiiren ja tassutti saalistajien pesän eteen. " Me lähdemme nyt, mutta palaamme vielä!" Havu mietti kulkukissan uhkausta. Aikoivatko kulkukissat tulla uudestaan heidän reviirilleen?
YOU ARE READING
Metsän Asukit
FantasyEsinäytös: Kuu hohti taivaalla ja puut humisivat tuulessa. Vaalean harmaa läpinäkyvä nuori kissa istui kivellä, johon kuu hohti kirkkaiten. "Iltaa, Kuu." Kuului hiljainen ääni. Kissa hätkähti ja kääntyi katsomaan tulijaa. "Metsä!" Hän huudahti ja kä...