TOPRAK VE YAĞMUR

6.8K 442 469
                                    

YAZAR: GAMZEKİRAK

KİTAP OKUNMA SAYISI: 3,28M

Selamun aleykum.

Şimdiden başladığımız bu işte çok tepki göreceğimizin farkındayız. İnsanların sevdiği kitapları eleştirmek hoşlarına gitmeyecek, ancak biz bunu Allah rızası işin yapıyoruz, İslam'ın daha fazla yanlış anlatılmasına göz yummak istemiyoruz. Bu yüzden göstereneceğiniz tepkiler içinde, desteğiniz içinde sağ olun. Vesselam.

|||

İki gün de okuduğum bu kitabın yazarıyla hiçbir sorunum olmadığı gibi yazara herhangi bir hakaret göstermeden sadece kitabın İslami yanlışları eleştirilmiştir.

---

Kitap sıradan bir hayatı olan Yağmur'un hayatını darmaduman eden Toprak'la başlıyor. Yağmur, lise son öğrencisi en büyük hayali Din Kültürü öğretmeni olup, çocuklara İslam'ı en güzel şekilde anlatmaktır. Bu sıra da en yakın arkadaşı Elif'in abisi Yusuf'u seviyor ve onun hayalindeki eş sıfatına yakıştırıyordur. Ancak işler hiçte Yağmur'un hayalindeki gibi gitmiyor.

Kitabın kurgusunda veya anlatım tarzında bir sorun yok, beni rahatsız eden İslam'ın yazarın kalemine göre şekillenmiş olması.

İlk olarak Ahzap suresi 59 ayeti kerimesinde farz kılınan tesettürü hiçbir şekilde göremedim. Bakın ille karakterlerine çarşaf giydirecek demiyorum, ama renkli şalları, tunikleri, dikkat çeken kıyafetleri hak bir örtü gibi gösterilmesi yanlıştı. Bu İslam'ı yanlış aktatmaktır.

Bakınız: Ey peygamber! Eşlerine, kızlarına ve öteki bütün mü'min kadınlara söyle: "Bir ihtiyaç için dışarı çıktıkları zaman, dış kıyafetlerini baştan ayağa üzerlerine salıversinler. Bu örtünme şekli onların iffetli, kendini koruyan, temiz kadınlar olarak tanınmalarını ve rahatsız edilmemelerini temin eder." Ama unutma ki Allah, çok acıyan ve çok bağışlayandır.

Ayet yeterince açık. Gerçek tesettürün aktarılması gerekiyordu.

Daha sonra haramlık selamlık çok gevşetilmişti. Birbirine haram kılınan kadın ve erkekler aynı ortamda oturamaz arkadaşlar. Ama kitapta bu yoktu. İslam fazlasıyla gevletilmişti.

Bakınız: "Birde onun zevcelerinde lüzumlu bir şey istediğiniz vakit perde arkasından isteyin. Bu hem sizin kalpleriniz hemde onların kapleri için daha temizdir." (Ahzab Suresi 53. ayet)

Kadın ve erkek birbiriyle rahat bir şekilde sohbet etmesi, birbirine laf atıp ağız dalaşına girmesi kesinlikle doğru değildi. Müslüman kimliği taşıyan kız karakterlerimizin bu kadar rahat davranmasının İslamda ki yerini gösterir misiniz bana? Ne olursa olsun sen müslüman kimliği taşıyorsun, konuştuğuna, haraketlerine dikkat etmek zorundasın.

Sen İslami bir kitap yazıyorsun kardeşim, böyle bir kitapta 'yiyişmek' kelimesi ne kadar uygun?

Beni en çok rahatsız eden bir diğer şey ise mahremlikti. Kusura bakma yazar ama bu kitapta bazı sahneler beni dehşete düşürdü. Ne olursa olsun sen cinselliği bu kadar açık anlatmamalıydın. Unutmayın arkadaşlar gözleriniz şahitlik yapacak.

Ve gelelim kitabın kilit noktasına; Yağmur'un ilk bölümlerde ailesine Toprak'tan bahsetmemesi yanlıştı. Toprak bir tehtidti Yağmur için, namusuyla korkutulan bir müslüman kızın önlem alması gerekti. Odasına kapanıp saatlerce ağlaması değil. Üstüne bir de ona bunları yapan adam hakkımda adamın güzelliğini düşünmesi daniskaydı.

Ayrıca en ufak şeyde örtü devre dışı kalıyordu.

Peçesini açmadığı için israil köpekleri tarafından 15. Kurşunla şehit edilen genç kızı unuttunuz mu?

Toprak'ın Yağmur'un odasına girip onu tesettürsüz gördüğü bölüm de Yağmur'un sakinliği çok saçmaydı. Ya o şekilde yabancı bir erkeğe görünmektense ölmeği diler insan. Ayrıca babası kapıya kadar geldiği halde hiçbir şey söylememesini korkuya bağlıyamazsınız.

Ne kadar az olursa olsun kitapta zina vardı. Sadece bedensel bir zina değil. Göz zinası, el zinası, dil zinası...

En kötüsü de tüm bunları yaşayan kızımızın Toprak'a aşık olması. Nerede görülmüş hayatını dağıtan, seni taciz eden birine aşık olunduğu? Bu kitabı okuyan çoğu kişinin yaşı küçük yanlış örnek oluyorsunuz. Yapmayın.

Ve İslam da caiz olmayan betimlemeler.

Melekler gökyüzünde kıydı bizim nikahımızı. Binlerce salih ve saliha şahit oldu nikahımıza.

Bu Peygamber efendimiz ve Zeynep binti cahş'a özel olan bir şeyin böyle bir şekilde de kullanılması caiz değil.

Yağmur'a 'melek' diye seslenilmesi meleklere cinsiyet verilmesidir. Bir erkeğe meleğim diyemezsin, bunu herkes kadınsı bir şey olarak algılar. Ama melekler kadın veya erkek değildir, cinsiyete mahkum değiller. Ayrıca Yağmur'a gökten inen bir melek denmesi kesinlikle caiz kelimeler değildi.

|||

Allah yazara ve bize hidayet versin. Yanlışlarımızı düzeltsin ve doğru yolda ayaklarımızı sabit kılsın. Selam ve dua ile.

İSLAMİ KİTAP ELEŞTİRİ VE ÖNERİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin