LOTUS ÇİÇEĞİ

4.2K 307 272
                                    

Yazar: Rumeysa_Bzz

Kitap okunma sayısı: 2,83M

Esselamu Aleykum ve rahmetullah ve berakatuh. Değerli kardeşlerim tekrar belirtmekte fayda görüyoruz. Biz eleştiride bulunduğumuz kitab sahiblerini tanımıyoruz ve tanımadığımız içinde bizatihi birinin kitabını seçip de eleştiri yapmak için eleştiri yapmıyoruz. Biz sadece "İslami" etiketi altında islamiyetle bağdaşmayan kitapların İslamiyetle bağdaşmayan yönlerini bilgilerimiz dahilinde sizlere sunuyoruz. Çünkü hiç kimsenin islamı olduğunda farklı bir şekilde lanse etmesini kabul etmiyoruz. Her neyse inşâAllah başlayalım artık.
***

Söz konusu kitabın sadece 20 bölümünü okudum ve bu 20 bölüm bile yetti bana gerçekten..
Öncelikle kurgusundan bahsedeyim biraz.

Ana karakterlerimiz Erva ve Yavuz. Erva henüz üniversite okuyan bir genç kız ve hayalinde şuanlık sadece okul var ve evliliği asla düşünmez. Fakat gelişen bazı olaylar Erva kızımızı evliliğe zorlar. Görücüye gelen ve tanımadığı, sevmediği ve fikirlerinin bile uyuşup uyuşmadığı konusunda fikri olmayan bir erkek ile -ki bu kişi yavuzdur- evlilik kararı alır. Ama yavuz ile daha önce okulda çarpışmıştır ve kendisine içinden "Baş yapıt (!!)" gibi bir sıfatla nitelendiriyor. Her neyse öyle yada böyle Erva ve Yavuz sahte(!) Bir evlilik yapıyor..

Şunu belirtmeliyim şimdiye kadar okuduğum islami(!) kitaplarda dikkatimi çeken şey şu oldu. Hikâyenin kahramanı olan bayan her zaman çok takvalı bir insan harama helale güya dikkat eden bir insan olarak tanıtılıyor bize. Ama gel gör ki bu takvalı kahramanlar, pantolon giyiyor, tunik giyiyor, sıkma baş tarzı eşarp/şal takıyor, dışarı çıkarken koku sürünüyor, makyaj yapıyor.. Pardon az (!) Makyaj yapıyor! SubhanAllah anlamıyorum ya bu yazarlar takvanın ne anlama geldiğini ve takvanın neler gerektirdiğini bilmiyor yada takva kelimesine kendilerince başka bir anlam yüklemişler. Arkadaşlar takva Allah'tan korkmak sakınmak anlamına geliyor. O'ndan korkulduğu, sakınıldığı için haramlardan uzak durmak takvadır. Pantolon giyeni lanetlememiş mi peygamber efendimiz? Bunu bilmiyorlar mı bildikleri halde bilmemezlikten mi geliyorlar?

Peygamber Efendimiz de hadislerinde şöyle buyurmaktadır: "Cehennemliklerden iki sınıf vardır ki, ben onları görmedim (ileride görülecektir).

Birincisi; yanlarında bulunan öküz kuyruğu gibi kırbaçlarla halkı (haksız yere) kırbaçlayan (zalim) kimselerdir.

İkincisi ise giyinmiş çıplaklardır (kalçasını oynatan, salınarak yürüyen, ince elbise giydikleri için göğüsleri kolları ve boyunları açık olan) kadınlardır. Bunların başları salınan deve hörgücü gibi kadınlardır. Bunlar cennete giremezler, onun (cennetin) kokusunu da alamazlar; hâlbuki onun kokusu (500 yıllık) mesafelerin ötesinden alınır." (Müslim, Libas 125, Hadis no: 2128)

"Ümmetimin son dönemlerinde giyimli fakat çıplak bir takım kadınlar olacak, bunların başlarının üstü deve hörgücü gibi bulunacaktır. Bunları lanetleyin, çünkü onlar lanetlenmişlerdir." Başka bir rivayette; "onlar cennete giremez ve cennetin kokusunu bile bulamazlar" ilavesi vardır. (Müslim, Libas, 125, Cennet, 52; Ahmed b. Hanbel, II, 223, 356, 440)

"Resulullah (sav) hafif bir elbise giyip tamamen vücut hatlarını örtmeyen elbiseler giyen kadınlara ''Onlar adı örtülü ama gerçekten çıplaktırlar'' buyurmuştur." (Suyuti, Tenvîru'l-Havâlif, c. 3, s.103)

Peygamber efendimiz buyuruyor ki:
(Kadın elbisesi giyen erkeğe, erkek elbisesi giyen kadına lanet olsun!) [Hakim](Erkeğe benzemeye çalışan kadın, kadına benzemeye çalışan erkek bizden değildir.) [İ.Ahmed]

(Kadın gibi davranan erkeğe, erkek gibi davranan kadına lanet olsun!) [Buhari]

(Erkeklere benzeyen kadınlara ve kadınlara benzeyen erkeklere ALLAH lanet etsin!) [Taberani]

İSLAMİ KİTAP ELEŞTİRİ VE ÖNERİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin