____________________
Esselamu Aleykum ve rahmetullah ve berakatuh. Değerli kardeşlerim tekrar belirtmekte fayda görüyoruz. Biz eleştiride bulunduğumuz kitab sahiblerini tanımıyoruz ve tanımadığımız içinde bizatihi birinin kitabını seçip de eleştiri yapmak için eleştiri yapmıyoruz. Biz sadece "İslami" etiketi altında islamiyetle bağdaşmayan kitapların İslamiyetle bağdaşmayan yönlerini bilgilerimiz dahilinde sizlere sunuyoruz. Çünkü hiç kimsenin islamı olduğunda farklı bir şekilde lanse etmesini kabul etmiyoruz.
________________________
Yazar: Aleyilze
Kitab okunma sayısı: 314 BinBirkaç saattir bu kitabı okuyorum. Hepsini bitirdim diyemem ama okuyunca, kafanızda şekilleniyor çoğu şey. Önce biraz kurgudan bahsedeyim. Kahramanımız, kitabın isminden de belli olduğu üzre Elfida.
Elfida 21 yaşında bir üniversite öğrencisi olub, ailesi tarafından pek sevilmeyen biri, hatta hiç sevilmeyen. Zira sürekli babası tarafından şiddet görüb, annesi tarafından da bu şiddete göz yumulup umursanmayan biri.
Ve düzenli olarak 15 günde bir zengin bir ailenin oğluna kan bağışı yapıyor. İlk zamanlar kanının satıldığından habersiz Elfida fakat bir zaman sonra öğreniyor. Ailesine karşı kini artıyor böylece.Kurguya göre, Elfida nın yaşadıkları kolay değil evet ama bir müslümanın sürekli isyankar bir havaya bürünmüş olması, çok ters bir kere. Karakterimizin Allah inancı olmasaydı, yada okuyucuya dindar olarak tanıtılmış olmasaydı çok da göze batmazdı belki.
Ama her yazar kendi yazdığından mesuldur.Niye mi?
Çünkü o yazılanlar ile okuyucuya örnek olmalısın. Hele ki islami bir kitab (!) ele alınıyorsa iki kez dikkat edilmeli. İslamı olduğundan yanlış lanse etmenin günahının büyük olduğunu dile dökmeme gerek var mı bilmiyorum... Ayrıca Kim bir iyiliğe vesile olursa, ona da vesile olduğu iyiliğin sevabının aynısı vardır. Kim bir kötülüğe vesile olursa vesile olduğu kötülüğün günahının aynısı ona da vardır.
Hadisini unutmamak gerekir.Kimi yerde kahramanımız isyankar olmadığını, olmamak gerektiğini savunsa da, isyankar halleri vardı. Bir müslüman elbette mükemmel olamaz. Ama ben beklerdim ki, yazarımız kahramanına hatasının farkına vardırıp, bunun yanlış olduğunu ne yapması gerektiğini vs güzel bir sosyal mesaj ile dile getirsin.
Arkadaşlar! Bazı şeyler varki inanın buraya yazmaya haya ediyorum. Bu kitab için demiyorum sadece, genel olarak konuştum ama genele bu kitabta giriyor ne yazık ki.
Bir yazar unutmamalıdır ki, kitabı sadece bayanlar okumuyor. Çoğunlukta olsa bile sadece bayanlar yok bu platformda.
Yahu, islami bir kitab yazarken, ki islami demeye dilim varmıyor bir bayan banyo halini nasıl anlatabilir.
SubhanAllah!
Ya erkekler onu hayal ederlerse, SubhanAllah.
Ayrıca okuduğum kadarıyla, fazlasıyla argo kelime ve küfürler var. Üstüne üstlük hayız halini bile dile getiriyor, yazar...
Bir bayanın yazdığı bir kitaba, daha doğrusu İslamî kitab yazan bir bayana hiç yakıştıramadığım şeylerdi...Kitabı okurken şöyle bir cümleye rast geldim. 2. Bölümdü sanırım "...Melek ve şeytanıma birer şamar indirip..."
Iyi ve kötü düşünceler çatışırken içinde, böyle bir tabir kullanıyor yazar. Melekleri, o temiz varlıkları bu konuma indirgemek ne kadar doğru bir lafız buyrun siz karar verin.Daha sonrasında, okula gidiyor Elfida ve derste iken bir erkeğin "Yanınıza oturabilir miyim?" Sorusuna olumlu cevap veriyor. Şimdi bunda ne var diyebilir çoğunuz. Bu zamanda artık bu normal birşey de diyebilirsiniz.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İSLAMİ KİTAP ELEŞTİRİ VE ÖNERİ
Non-FictionSizin de hiç dikkatinizi çekmedi mi? Dünyanın en büyük kitap okuma ve paylaşma platformu olan Wattpad de İslam'i kitaplar ne yazık ki bir avuç kadar. Normal kitaplar milyonlarca okuma alırken neden gerçek İslam'ı anlatan kitapların okuma sayısı e...