Yazar: kubranurdumann
Okunma sayısı: 639K•••
Selamun aleykum.Eleştiriye geçmeden tekrardan hatırlatmakta fayda var; eleştirilen kitabın yazarıyla hiçbir tanışmışlığım olmadığı gibi yazara hakaret etmek söz konusu bile değildir. Kitabın sadece islami yanlışları eleştirilmiştir.
Vesselam.
***
Yaklaşık 4. Saatimi bu kitaba ayırdım ve şu an geçen zaman kayıptan başka bir şey değil! Anlamadığım şey şu; neden 'İslami' etiketi vurulan kitaplarda islam sadece namaz, oruç, vs gibi gösteriliyor? Oysa İslam sadece bunlarsan ibaret değil! Olmadı. Olmayacak da.
Neden, tevhid ön plana çıkmıyor? Neden şirklerder, bidatlerden, hurafelerden bahsedilmiyor? Neden İslam etiketi yiyen kitabın ana konusu 'aşk' oluyor?
Kız baş örtü takar, kuran okur, namaz kılar; tamam; ama aynı zaman da istediği erkekle sohbet edebilir, şakalaşır, onun ne kadar yakışıklı olduğunu düşünür, temas halinde bulunur. Bunlar olurken 'kalbinden yapmamam gerek bir şey' diye geçirince sıkıntı yok. Allah affeder(!)
Tessettür, iffet; sırf daha yaşlı görünmek için sırtına kambur bağlayan, sesi cezb etmesin diye ağzının içine taş yerleştiren sahabe kadınları mı, yoksa tesettürü modaya çeviren, renkli şallar, dar feraceler, elbiseler, erkeklerle rahatça konuşan günümüz kadınları mı?
Soruyorum size, aynı zaman da cevapta bırakıyorum. Düşünüp öğüt alalım.
Ey Peygamber! Hanımlarına, kızlarına ve müminlerin hanımlarına söyle, dışarı çıkarken üstlerine cilbablarını alsınlar. Bu, onların tanınmasını ve bundan dolayı incitilmemelerini sağlar. Allah, Gafûrdur, Rahîmdir." (Ahzab, 33/59).
"Mümin kadınlara da şöyle: Gözlerini haramdan sakınsınlar, ırzlarını korusunlar. Zinet yerlerini açmasınlar. Bunlardan kendiliğinden görünen kısmı müstesnadır. Baş örtülerini yakalarının üstüne koysunlar. Zinet yerlerini kendi kocalarından, babalarından, kocalarının babalarından, oğullarından, kocalarının oğullarından, kendi erkek kardeşlerinden, kendi kardeşlerinin oğullarından, kız kardeşlerinin oğullarından, kendi kadınlarından, kölelerinden, erkeklik duygusu kalmayan hizmetçilerden veya henüz kadınların gizli yerlerine muttali olmayan çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizleyecekleri zinetleri bilinsin diye ayaklarını da vurmasınlar. Ey müminler! Hepiniz Allah'a tövbe edin. Böylece korktuğunuzdan emin umduğunuza nail olasınız." (Nûr, 24/31).
"Ay halinden kesilmiş ve evlenme için ümidi kalmamış olan yaşlı kadınlar zinet yerlerini erkeklere göstermemek şartıyla dış elbiselerini bırakmalarında onlar için bir günah yoktur. Bununla birlikte yine de sakınmaları kendileri için daha hayırlıdır." (Nûr, 24/60).
Tesettürle ilgili hadisler:
Umeys'in kızı Esma'dan nakledildi. Dediki:
Resulüllah (s.a.v) bir gün Hz. Aişe (r.anha)'nın evine girdi. Kızkardeşi Esma yanında idi. Üzerinde vücudunun hertarafını örten ve yenleri geniş bir elbise vardı. Resulüllah (s.a.v) onu görünce kalkıp dışarı çıktı. Hz. Aişe (r.anha) kızkardeşine "buradan uzaklaş Resulüllah (s.a.v) sende hoşlanmadığı bir şey gördü" dedi. Hz. Esma uzaklaştı arkasından Resulüllah (s.a.v) içeriye girdi.Hz. Aişe (r.anha) niçin kalkıp gittiğini sordu. Resulüllah (s.a.v) de elbisesinin yenini sadece parmakları görünecek şekilde ellerinin üzerine çekerek şöyle cevap verdi:
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İSLAMİ KİTAP ELEŞTİRİ VE ÖNERİ
Não FicçãoSizin de hiç dikkatinizi çekmedi mi? Dünyanın en büyük kitap okuma ve paylaşma platformu olan Wattpad de İslam'i kitaplar ne yazık ki bir avuç kadar. Normal kitaplar milyonlarca okuma alırken neden gerçek İslam'ı anlatan kitapların okuma sayısı e...