Nie wiem co mam wam napisać, więc opiszę moje ulubione rasy koni:
Miejsce 10
Tinkery.
Może to banalne, ale uwielbiam ciężkie konie. Jeździłam na nich, i powiem, że spodobały mi się strasznie. Mają.. takie jakby wyczucie? Nie wiem jak to nawet zobrazować.. po prostu mnie urzekły.
Miejsce 9
Shire.
Nie mam pojęcia czemu, nigdy na nich nie jeździłam, jednak okropnie mi się podobają, zachwyciły mnie. Widziałam różne pokazy, byłam na sprzedażach.. Są śliczne!
Miejsce 8
Koniki polskie.
Mają charakter. Jeździłam na dwóch przedstawicielach tej rasy.. i mogę powiedzieć: dla początkujących- Absolutnie! Może trafiłam na wredoty, jednak myślę, że każdy koń tej rasy jest.. na swój sposób nieokrzesany. Mają w sobie żyłkę dzikości.
Miejsce 7
Konie rasy Bashkir Curly.
Niestety nie jeździłam, ale... Ale! Widziałam na żywo i podziwiam. Widziałam jak dziewczyna jeździła na takim kłebku... sierści! Co by tu powiedzieć, no zachwyciły mnie, i pewnie nie mnie jedyną.
Miejsce 6
Achał-Tekiński
Ta rasa mnie zaintrygowała. Jest taka.. specyficzna, że nie wspomnę o tym, że najpiękniejszy koń świata jest właśnie tej rasy. Konie tej rasy są miłe, towarzyskie i ciekawskie. Serio.
Miejsce 5
Kuce szetlandzkie
To moje ulubione kuce. Jeździłam na nich, gdy byłam mała, jednak teraz jestem " za starą krową" na delikatne kucyki. To kuce (moim zdaniem) z największym sercem. Kochają najmocniej, słabo znoszą rozstania z właścicielem. Są kochane, ale niestety często niedoceniane, gdyż są 'małe'.
Miejsce 4
Konie czystej krwi arabskiej
Są śliczne, to fakt, ale nie dlatego znalazły się na 4 miejscu mojego rankingu. Ostatnio jeździłam na jednym, i powiem że się wystraszyłam, jednocześnie też zainteresowałam tą rasą. Tak, są super.
Miejsce 3
Konie fryzyjskie
Są śliczne, spokojne.. i ciężkie..
Kiedy mi jeden nadepnął mi na stopę, przez 3 tygodnie miałam wielkiego siniaka. Polecam uważać :)
Miejsce 2
Kuce walijskie
Miejsce 1
Konie pełnej krwi angielskiej
Uwielbiam tę rasę, są dostojne z charakteru i spokojne w siodle. Lubię tę rasę też dlatego, że tata może kiedyś kupi mi konia tej rasy. Uwielbiam oglądać wyścigi.
***
Co tam kochani?
👑🏇
CZYTASZ
Jak lepiej jeździć?✔️
RandomPoradnik jest oczywiście dla koniar/koniarzy, lub osób zaczynających jeździć konno. W poradniku przedstawiam podstawy czyszczenia i siodłania, jak i tajniki jazdy, jak również skoki, czy przeszkody. Serdecznie zapraszam, poradnik warty przeczytania!